Kaksiosaisista vanteista
Kaksiosaisista vanteista
Hei, onko kellään tietoa miten lujaan kaksiosaisten vanteiden reunat voi kiristää?Momenttiavain löytyy, mutta kun vielä tietäis oikean vääntömomentin.Entä missä vaiheessa kannattaa vanteiden reunojen jälkikiristys tehdä, tai tarviiko tehdä?Kannattaako ylipäätänsä lähteä aukomaan noita muttereita, ettei katkeile sitten ajan saatossa, jos ei uusi niitä?Jos jollain on kokemusta/tietoa, niin olisin todella kiitollinen vastauksesta.
Pelasin joskus aikoinaan porschen kaksiosaisten vanteiden kanssa ja olen sitä mieltä, että ei niitä kannata mennä aukomaan jos ei ole aivan pakko.
Kerran olen joutunut kaksiosaisen vanteen kehän vaihtamaan kun entinen oli ajettu pahasti rotvallin reunaan. Pultit olivat kokoa kuusiokolo M6 ja kiristin kaikki 9-12NM en muista tarkkaan, mutta tuolta väliltä se oli. En jälkikiristänyt ja hyvin toimi.
Kerran olen joutunut kaksiosaisen vanteen kehän vaihtamaan kun entinen oli ajettu pahasti rotvallin reunaan. Pultit olivat kokoa kuusiokolo M6 ja kiristin kaikki 9-12NM en muista tarkkaan, mutta tuolta väliltä se oli. En jälkikiristänyt ja hyvin toimi.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.