[b]Webasto vai Eberi?[/b]
[b]Webasto vai Eberi?[/b]
Moi! Onkos minkälaisia kokemuksia ko. merkkisistä lämmittimistä? Tarttis joku laittaa omaan E300D (W124) kun ei ole edes lohkolämmitintä...
Onko eroja kestävyydessä, ominaisuuksissa tai asentamisen vaikeudessa? Hinnathan taitavat olla samaa luokkaa..?
Oli taas lasit jäässä aamulla..[/b]
Onko eroja kestävyydessä, ominaisuuksissa tai asentamisen vaikeudessa? Hinnathan taitavat olla samaa luokkaa..?
Oli taas lasit jäässä aamulla..[/b]
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Aito mutu
Heip!
Aidolla mutulla sanoisin, jotta Webasto on luotettavampi.
Perustuu omiin kokemuksiin Eberistä kuplavolkkarissa ja muilta kuultuihin eberi-tarinoihin. Webastosta en ole kuullut mitään => toimii siis luotettavasti
Aidolla mutulla sanoisin, jotta Webasto on luotettavampi.
Perustuu omiin kokemuksiin Eberistä kuplavolkkarissa ja muilta kuultuihin eberi-tarinoihin. Webastosta en ole kuullut mitään => toimii siis luotettavasti

Terveisin
Tero
Tero
No DBW46 mallisen webaston kanssa kolme talvea kituuttaneena voin sanoa ettei ole mikään huoleton peli... Kovilla pakkasilla vähän syttymisongelmia, akku on aina lopussa ja webasto pitää huoltaa useasti, varaosat kalliita yms.
Hyvä peli silloin kun toimii, mutta kovimpien pakkasten aikaan on tullut useampikin kylmä starti kun ei webasto yksinkertaisesti suostu syttymään. Lohkolämmitin kannaisi varmaan laittaa lisäksi että saa edes jollain lämpimäksi mikäli sähköä tarjolla.
Hyvä peli silloin kun toimii, mutta kovimpien pakkasten aikaan on tullut useampikin kylmä starti kun ei webasto yksinkertaisesti suostu syttymään. Lohkolämmitin kannaisi varmaan laittaa lisäksi että saa edes jollain lämpimäksi mikäli sähköä tarjolla.
S204 200CDI - 14
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
huoltoa? meitin webastolle ei oo mitään 3v aikana tehty, eli aika huoltovapaa laite, kertaakaan ei ole pettänyt, ellei sit akku loppu.MiTk kirjoitti:No DBW46 mallisen webaston kanssa kolme talvea kituuttaneena voin sanoa ettei ole mikään huoleton peli... Kovilla pakkasilla vähän syttymisongelmia, akku on aina lopussa ja webasto pitää huoltaa useasti, varaosat kalliita yms.
Hyvä peli silloin kun toimii, mutta kovimpien pakkasten aikaan on tullut useampikin kylmä starti kun ei webasto yksinkertaisesti suostu syttymään. Lohkolämmitin kannaisi varmaan laittaa lisäksi että saa edes jollain lämpimäksi mikäli sähköä tarjolla.
aika turhaa mielestäni enää webun kanssa mitään nokulohkoa ruveta laittaa

Webasto vai Eberi?
kuulin että Webastoon pitäisi joku sikakallis suodatin vaihtaa 3v. välein..? Liekö satuilua?
Kuinka paljon tarvii olla pakkasta kun ei enää syty? Muistan että jossain uusissa Bemuissa oli ongelmia (ohjelmoinnin kanssa) tehdasasennetuissa laiteissa?
Antakee vaan reilusti kommenttia käyttäjät! Ensi viikolla meinaan ostaa laitteen.
Kuinka paljon tarvii olla pakkasta kun ei enää syty? Muistan että jossain uusissa Bemuissa oli ongelmia (ohjelmoinnin kanssa) tehdasasennetuissa laiteissa?
Antakee vaan reilusti kommenttia käyttäjät! Ensi viikolla meinaan ostaa laitteen.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: Webasto vai Eberi?
Suotimesta en ole kuullutAhti kirjoitti:kuulin että Webastoon pitäisi joku sikakallis suodatin vaihtaa 3v. välein..? Liekö satuilua?
Kuinka paljon tarvii olla pakkasta kun ei enää syty? Muistan että jossain uusissa Bemuissa oli ongelmia (ohjelmoinnin kanssa) tehdasasennetuissa laiteissa?
Antakee vaan reilusti kommenttia käyttäjät! Ensi viikolla meinaan ostaa laitteen.

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Vuoden päivän on konepellin alla ollut Webaston Thermo Top 5 KW. Ainakin eka vuosi oli huoleton. Viime talvenahan piti monena päivänä alle -30 astetta, eikä käynnistymisessä ollut ongelmia.
Työkaverillani ollut samanlainen Webasto pellin alla 4 vuotta, ei mitään ongelmia.
Raskaankaluston asentajalta olen ihan itse kuullut ja suoraan asentajan suusta, että Ebereitä joutuu ropaamaan jatkuvasti, Webaston kanssa keskitytään lämmittämään autoa. Eli mies on firmassa töissä, jossa Eberi oli 40 autossa, tuli sitten autoihin merkin vaihdos ja samalla uudessa merkissä oli Webastot. Sanoi, että laatuero on todella huomattava.
Lisäksi täytyy muistaa se tosiasia että Webasto tekee lämmittimet ja muut matkii. Sama juttu kuin autoissa, Mersu tekee autot ja muut matkii.
Eli mielestäni ilman muuta Webasto.
Työkaverillani ollut samanlainen Webasto pellin alla 4 vuotta, ei mitään ongelmia.
Raskaankaluston asentajalta olen ihan itse kuullut ja suoraan asentajan suusta, että Ebereitä joutuu ropaamaan jatkuvasti, Webaston kanssa keskitytään lämmittämään autoa. Eli mies on firmassa töissä, jossa Eberi oli 40 autossa, tuli sitten autoihin merkin vaihdos ja samalla uudessa merkissä oli Webastot. Sanoi, että laatuero on todella huomattava.
Lisäksi täytyy muistaa se tosiasia että Webasto tekee lämmittimet ja muut matkii. Sama juttu kuin autoissa, Mersu tekee autot ja muut matkii.
Eli mielestäni ilman muuta Webasto.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Aktiivikäytössä, eli vahintään 2 kertaa päivässä läpi talven käytettynä on hehkutulppa ja höyrystin kulutustavaraa ja uusittava kerran kaudessa jos meinaa että pelaa. Välillä olis myös hyvä purkaa koko vehje että saa poltinpään kunnolla putsattua noesta... On muutama auto palanut sen takia kun nokinen lämmitin on jäänyt kytemään ihan omineen.epk kirjoitti:[huoltoa? meitin webastolle ei oo mitään 3v aikana tehty, eli aika huoltovapaa laite, kertaakaan ei ole pettänyt, ellei sit akku loppu.
aika turhaa mielestäni enää webun kanssa mitään nokulohkoa ruveta laittaa
S204 200CDI - 14
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
Omassa W124:ssa on Webasto toiminut kuin junan vessa. Tyyppiä en muista,kello on ja oli telestart, joka heitti toimimasta, kun NMT900 verkko lakkautettiin. ***ttaa vieläkin.
Pari vuotta sitten ajattelin viedä laitteen huoltoon, mutta huollossa sanottiin, että kyseisessä mallissa tulipesä on oikeastaan ainoa huoltoa vaativa osa (palaa puhki).
Pari vuotta sitten ajattelin viedä laitteen huoltoon, mutta huollossa sanottiin, että kyseisessä mallissa tulipesä on oikeastaan ainoa huoltoa vaativa osa (palaa puhki).
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
miksei eberi
No ei noi eberitkään voi mitään paskoja olla kun on ollu sprintterissä vakiona.
Tais olla noi vanhemmat alle 98 vehkeet joissa pääsi tonne piiri korttiin kosteus ja se oli 1500 mummoa se.Uudememmissa on valettu se piirilevy johki hartsiin ei pääse kosteus sisälle.
Eli käytössä oleva eberi5d on toiminut ainakin ton 3,5 vuotta kun junan vessa,oli tänäkin aamuna kirkkaat ikkunat ilman raaputusta
Terveisin Jamppa
mersuja on
Tais olla noi vanhemmat alle 98 vehkeet joissa pääsi tonne piiri korttiin kosteus ja se oli 1500 mummoa se.Uudememmissa on valettu se piirilevy johki hartsiin ei pääse kosteus sisälle.
Eli käytössä oleva eberi5d on toiminut ainakin ton 3,5 vuotta kun junan vessa,oli tänäkin aamuna kirkkaat ikkunat ilman raaputusta
Terveisin Jamppa
mersuja on
Totta puhut. Tulipesä on ainoo joka kuluu. Sulla on tod. näk. tuo samainen Thermo Top 5 KW, joka tuli markkinoille 90- luvun alussa.takkanen kirjoitti:Omassa W124:ssa on Webasto toiminut kuin junan vessa. Tyyppiä en muista,kello on ja oli telestart, joka heitti toimimasta, kun NMT900 verkko lakkautettiin. ***ttaa vieläkin.
Pari vuotta sitten ajattelin viedä laitteen huoltoon, mutta huollossa sanottiin, että kyseisessä mallissa tulipesä on oikeastaan ainoa huoltoa vaativa osa (palaa puhki).
Höyrystin saattaa mennä jos saa ilmaa liian vähän, jolloin palaminen tapahtuu liian lähellä höyrystin huopaa. Mutta liian vähän ilman saannin huomaa jos vehje savuttaa.
Näissä -90 luvun versiossa ei ole enää varsinaista hehkutulppaa tai siis on, mutta se on noin tulitikun kokoinen tikku, jonka käyttöikä on pitkä.
Uusittavaa ei tosiaankaan ole varmasti ensimmäiseen viiteen vuoteen (Tod näk 10 vuoteen).
Tietysti jos laitat vanhan mallin niin niissä on omat kujeet.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D