väyrysen viat korjaantuivat akun vaihdolla

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
japuli
Sisäänajossa
Sisäänajossa

väyrysen viat korjaantuivat akun vaihdolla

Viesti Kirjoittaja japuli »

Olen jo vuoden ( eli koko auton omistusaikani ) ihmetellyt väyryseni ( E270 Cdi Avantgarde ) vakionopeussäätimen toimintaa. Eli vakionopeussäädin toimi, silloin kuin huvitti ( eli meni päälle yleensä vain noin pari kertaa kymmentä yritystä kohden ). Samoin auton tietokone ilmoitti lähes päivittäin jostain polttimoviasta ( vaikken itse tarkastuksessa löytänyt yhtään palanutta polttimoa ).

Olin kyllä tietoinen, ettei akku ollut enää parhaassa iskussaan, mutta jaksoi sentään käynnistää auton lähes 20 asteen pakkasiin asti ( ei moottorilämmitintä ).

Kun pari viikkoa sitten vaihdoin autoon uuden akun ( Motonetin 100A tarvikeakun, hintaa noin 70 egee ), hävisi akun vaihdon myötä kaikki em. viat. Eli nyt vakionopeussäädin toimii aina ja yhtään polttimon turhaa vikailmoitusta ei ole ollut.

Eli liian alhainen akun jännite ei varmaan riittänyt kaikille sähkölaitteille (olisiko jännite pudonnut liian alas käynnistysvaiheessa ?). Jokatapauksessa vastaavissa vikatapauksissa kannattaa näköjään ensimmäiseksi testata akun kunto.
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Toinen voi olla että kun käytti akunkenkiä irti, elektroniikka tavallaan resetoitui tuossa ja ongelmat hävis.. ei mitään varmaa tietoa mutta noin mutu tuntumalta
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja janne67 »

Itselläni katosivat E 210 240 2000 käynti ongelmat mitkä viittasivat ilmamassamitarin hajoamiseen akun vaihdon jälkeen. Ainoa hassuus oli se että kun oli vaihanut akun (bosh) niin ei tahtonut käydä enään mitenkään ja kun lyötiin testeriin saman tien ei vikaa missään, lenkki Tyrväältä Mikkeliin jossa auto seiso ilman lämmitystä 6h ja takas Hesan kautta pakkasta sellaset 25 naulaa käymään nätisti. Sen jäkeen ei vikaa ole tullut ja pelaa kuin enkeli. toivottavasti Lukas ei oo näiden sähköjen takana.
tähtikeuloja toisessapolvessa vuodesta 1968
Vastaa Viestiin