Tietoja 190dc:stä W110

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Tietoja 190dc:stä W110

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Morjes! 8)


Mul on tommonen 190dc johon tartteisin konetta,mut on hiukkasen epäselvät nää koneen malli hommat eli minkälaisen koneen sinne saa laittaa ilman isompia muutostöitä eli lähinnä "heittämällä" periaatteella?
Tuo 1.9 diesel on "hiukan" mopo kone tohon koriin mutta kun nämä mersut on mulle vielä niin uutta että ei oikein ole nuo moottoreiden tyyppi hommat hanskassa.

Kaikki tiedot kiinnostaa.
Ja jos jotain tietoa kaipaatte ko. autosta jolla selviää jotakin moottorihommia niin laitan tänne sen.

Tässä alkuunsa jotain. Vm -62 W110 190dc/2700 lukee otteessa


t.Sepi
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Tuolta löytyy ainakin kaikki moottorivaihtoehdot, joita tässä korissa on käytetty. saattavat vaan olla aika harvassa tuonikäiset bensakoneet.

http://www.heckflosse.nl/

W115 tai W123 korisen 230 neloskone sopii paikalleen ihan kohtuu helpolla ja katsastusmieskin sen kelpuuttaa.
Avatar
coupe124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 06.03.2005 15:08
Paikkakunta: Lapua

karmeita kuvia

Viesti Kirjoittaja coupe124 »

Olihan muuten karmeita kuvia tuolla http://www.heckflosse.nl/
kun otti kuvakkeen Graveyard.

Suomessahan noista monesta tehtäis vielä auto.
-Antti-
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Kaikki riippuu siitä, oletko aikeissa vaihtaa myös vaihdelaatikon, ja millaisiin muutoksiin muuten olet valmis. Ihan suoraan heittämällä ei mene kuin M121- ja OM621-moottorit. Eli suomeksi moottorit malleista 190c, 190 Dc, 200 ja 200 D (kaikki W110). Tehonlisäys on näissätapauksissa kuitenkin nimellinen.

Menee sinne tietysti myös esimerkiksi W111:n V8:t (joskin nokka on hieman lyhyempi -> ongelmia syylärin tai tulipellin kanssa?), mutta se ei mene muutoskatsastuksessa läpi.

Perusroddaukseen itse ehkä laittaisin vaikka W123 250:n moottorin (M123) laatikoineen tai W124/W201:n M102:n (2,0-2,3 l) niin ikään laatikoineen. Ensiksi mainittu on kaasarikuutonen ja jälkimmäinen kaasari-/ruiskunelonen.

Mikäli kertoisit hieman enemmän realistisista kyvyistäsi ja budjetistasi, niin kysymykseen olisi hieman helpompi vastata.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Vaihtotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 726
Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Vaihtotähti »

Tehdas asensi ko. malliin bensakoneen version M121 B V.
Sopii samaan kytkinkoppaan kuin dieselkin. Startti on sitten jo erilainen.
Alkuperäinen on aina alkuperäinen, tosin korinvaihdot ja tekniikkamuutokset ovat mielenkiintoisempia.
T: Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Eikö kuitenkin w111 suurin mahd. moottori ole 3 litrainen kutonen. v-8 oli ainoastaan w112:ssa. W111 nokka on lokasuojia lukuun ottamatta sama kuin w110:ssä(kutosissa syyläri on pantapellin sisällä ja nelosisa sen takana).
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

tietoa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Joo elikkä pitäisi saada moottori mikä käy suoraan tuon 1,9 diiselin paikalle,vaihdelaatikkoa en ala vaihtelemaan eli tohon käyviä moottorivaihtoehtoja etsin...

En sitä tehonlisäystä pidä ykkös syynä vaihtoon vain esim diesel vero on aika suuri 6hlö autossa ja harrasteautolle tulee vuodessa kilsoja kuitenkin aika vähän että tulee kalliiksi...

Auto tulisi muuten alkuperäiseksi paitsi väri tulee mustaksi ja englanninvalkoinen katto :)


t- Sepi
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

kekka kirjoitti:Eikö kuitenkin w111 suurin mahd. moottori ole 3 litrainen kutonen. v-8 oli ainoastaan w112:ssa.
Hmm. Eikö myös 300SE ollut 112-tunnuksella. Jos oli, niin metkaa voi tulla -- auto muuten on jokseenkin identtinen 111:n kanssa, mutta selitäpä se leimamiehelle kun kerran numero on eri... :?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Aku P kirjoitti:
kekka kirjoitti:Eikö kuitenkin w111 suurin mahd. moottori ole 3 litrainen kutonen. v-8 oli ainoastaan w112:ssa.
Hmm. Eikö myös 300SE ollut 112-tunnuksella. Jos oli, niin metkaa voi tulla -- auto muuten on jokseenkin identtinen 111:n kanssa, mutta selitäpä se leimamiehelle kun kerran numero on eri... :?
Jep mutta pieni nusnus tähän väliin, esim. 280 SE 3,5 ( M116 V8 ) oli C/A111... :wink:

Ehkä sekoititte myös hieman ajatuksianne W108 -sarjaan kuuluneella 300 SE:llä :?:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

raul kirjoitti:
Aku P kirjoitti:
kekka kirjoitti:Eikö kuitenkin w111 suurin mahd. moottori ole 3 litrainen kutonen. v-8 oli ainoastaan w112:ssa.
Hmm. Eikö myös 300SE ollut 112-tunnuksella. Jos oli, niin metkaa voi tulla -- auto muuten on jokseenkin identtinen 111:n kanssa, mutta selitäpä se leimamiehelle kun kerran numero on eri... :?
Jep mutta pieni nusnus tähän väliin, esim. 280 SE 3,5 ( M116 V8 ) oli C/A111... :wink:
:
Niimmutta ei mulle ole ikinä ne 111-cupeet pudonnu. Tullut itseasiassa mieleenkään, että siitäkin sarjasta on se vajaaovinen versio tehty. :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Aku P kirjoitti:Niimmutta ei mulle ole ikinä ne 111-cupeet pudonnu. Tullut itseasiassa mieleenkään, että siitäkin sarjasta on se vajaaovinen versio tehty. :twisted:
Puhumattakaan että ois kattokin rälläköity irti ja heitetty joku venepressu päälle! :lol: :lol: :shock:
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Sehän ei ole mikään uutinen, että olen kärttyisä vanha äijä, mutta (nykyään) tuntuu turhattavalta yrittää vastata mihinkään tällä foorumilla. Heti vastauksen jälkeen tulee seitsemän musta-tuntuu-vastausta, joilla alkuperäinen kysyjä saadaan ihan sekaisin.

Kyllä. W111-mallistossa on todellakin ollut V8-moottori, esimerkiksi mallissa 280 SE 3,5, joka tosin oli kaksiovinen.

Ja ei. W111 ei todellakaan ole W110, johon on vaihdettu lokasuojat. Siinä on esimerkiksi 5 cm pidempi akseliväli.

Joten pitäkää tunkkinne. TERE. :lol:

-Daaz

PS. Ja nyt kun lisätietoa kysyjän aikeista saatiin, niin lienee W110-mallin 200:n M121-moottori paras ratkaisu, jos sellaisen jostain saa. Mutta eihän niitä puissa kasva. Pienellä muokkauksella laatikkoon sopii myös M115, mutta ei "suoraan heittämällä".
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Daaz kirjoitti:Ja ei. W111 ei todellakaan ole W110, johon on vaihdettu lokasuojat. Siinä on esimerkiksi 5 cm pidempi akseliväli.
Eikai kukaan ole tälläistä väittänytkään... :?: Harmi Harri että vastauksesi ovat niin kärttyisiä, tulee pientä ristiriitaa sillä uskon sulla tietoa olevan, kunhan vain jaksat sitä jakaa. Vai onko niin että muut ovat aina väärässä :wink:
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

mersu

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

niin... Elikkä nyt olisi kiikarissa 2,2 litrainen neloskone,tota käykös se tonne "heittämällä" kiinni ja joutuuko konttorilla minkälaiseen sodankäyntiin?
Selvitän sen motin mallimerkinnän ja laitan tänne niin voitte sanoa että käykö se sinne...

Pikkuhiljaa ( siis tosi hitaasti) alkaa menemään pääkoppaan nämä moottori tyypit mutta lähinnä kiinnostaisi semmoinen jos joku jaksaisi vastailla että minkälaisillä litratilavuuksilla olevia bensa-koneita saa tohon W110 koriin...
Eli onko esim ollut saatavana 3,0 kutosella?
Nyt olisi tosiaan se 2,2 neloskone tiedossa eli laittelen tänne tietoja sen tyypistä niin voitte analysoida käykö se sinne kun olen tosiaan vielä ihan alottelia näitten vanhojen mersujen kanssa :lol:



T: Sepi
Andreas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 473
Liittynyt: Ma 22.03.2004 14:16

Viesti Kirjoittaja Andreas »

Lienee parasta turvautua ensikäden tietoon perusasioissa ja sehän löytyy jo mainitulta sivulta www.heckflosse.nl
Sivulla on varmasti enemmän dataa W-110/111/112 koriperheen autoista kun yhdenkään palstalaisen ulkomuistissa ; )

Mitä tulee parhaaseen moottoriin, subjektiivisesti väitän sen jo löytyvän sieltä konehuoneesta "bitsoja" kun on muutenkin jo tarpeeksi. Mutta kukin tyylillään, autohan on sinun.

Kannattaa huomata, että museokatsastetusta autosta ei kanneta diesel/ajoneuvoveroa, eikä tuo aihio näytä olevan mitenkään ylivoimainen mr-projektikaan.

Tsemiä projektiin, mihin sitten päädytkin!
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1633
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

raul kirjoitti:
Daaz kirjoitti:Ja ei. W111 ei todellakaan ole W110, johon on vaihdettu lokasuojat. Siinä on esimerkiksi 5 cm pidempi akseliväli.
Eikai kukaan ole tälläistä väittänytkään... :?: Harmi Harri että vastauksesi ovat niin kärttyisiä, tulee pientä ristiriitaa sillä uskon sulla tietoa olevan, kunhan vain jaksat sitä jakaa. Vai onko niin että muut ovat aina väärässä :wink:
Pöh. Sehän on kaikkien tiedossa että olen kärttyisä vanha pussihousu, joten ei siitä tarvitse erikseen keskustella. :P
kekka kirjoitti:W111 nokka on lokasuojia lukuun ottamatta sama kuin w110:ssä
Tästähän olisi tulkittavissa, että W110 olisi samanlainen pirssi kuin W111, mutta erilaisesta akselivälistä johtuen koko ns. etukelkka on edempänä, ja siten väljemmin, kuin W110:ssa. Ja tähän viittasin edellä.

Mutta ehkä menen nyt ottamaan rauhoittavia, niin emme ajaudu Ralen kanssa konfliktiin. :wink:
Sepi.K kirjoitti:niin... Elikkä nyt olisi kiikarissa 2,2 litrainen neloskone,tota käykös se tonne "heittämällä" kiinni ja joutuuko konttorilla minkälaiseen sodankäyntiin?
Selvitän sen motin mallimerkinnän ja laitan tänne niin voitte sanoa että käykö se sinne...
Se on M115. Samaa konetta on iskutilavuuksin 2,0 - 2,3 litraa. Istuu muuten, mutta vauhtipyörää pitää hieman viistää. Pultit menevät kutakuinkin, kaikki reiät eivät ole samassa kohtaa, mutta moni kuitenkin. Starttimoottorin pitäisi istua. Moottorisi on peräisi W115-mallista. Konttorilla ei joudu minkäänlaiseen sodankäyntiin, tavallinen muutoskatsastus riittää.
Sepi.K kirjoitti:Pikkuhiljaa ( siis tosi hitaasti) alkaa menemään pääkoppaan nämä moottori tyypit mutta lähinnä kiinnostaisi semmoinen jos joku jaksaisi vastailla että minkälaisillä litratilavuuksilla olevia bensa-koneita saa tohon W110 koriin...
Eli onko esim ollut saatavana 3,0 kutosella?
3-litraista kuutosta ei ole saanut, vaan se on tuohon aikaan ollut ainoastaan über-luokan Mersuissa. W110:n bensakoneet ovat olleet 1,9- ja 2,0-litraiset (M121) neloset ja 2,3 litrainen kuutonen (M180).

(Tästä alkaa kursivoitua jorinaa, jolla ei enää ole juuri mitään tekemistä aöluperäisen kysymyksen kanssa, eikä sitä siksi tarvitse edes lukea.)

Tuo kuutoskone on erikoinen tapaus, sillä ennen vuotta 1965 (jolloin kaikki W110:t olivat 1,9-litraisia eli 190c- tai 190 Dc-malleja), M180-moottori oli W111-korissa iskutilavuudella 2,2-litraa (220b ja 220 Sb). Vuonna 1965 esiteltiin uusi S-malli (W108), jolloin W110 jäi "E-malliksi" eli taksimersuksi ja iskutilavuudet muuttuivat kahteen litraan (200 ja 200 D).

Silti W111 jäi kummittelemaan yhdellä perusmallilla (pienin W108:han oli 250 S), ja se oli 230 S. Kun 220b jäi mallistosta pois, päätettiin "entry-level" eli hinnat-alkaen-kuutoseksi laittaakin W110-mallinen 230.

W111-kopassa 220b:n ja 220 Sb:n erot olivat pääasiassa kosmeettisia (listat, valot) ja moottorin tehossa (kumpikin oli kaasarikoneita, toisin kuin 220 SEb, joka kuitenkin oli ulkonäöllisesti identtinen 220 Sb:n kanssa).

Vuoden 1965 jälkeen 230 S:n ja 230:n erot sen sijaan olivat suuremmat - ne olivat peräti eri korimalleja. Vaikka W110 ja W111 ovatkin A-pilarista taaksepäin samoja autoja, oli ratkaisu erikoinen. Sen seurauksena W110-mallin ns. vertailumoottori on 2,3-litrainen, mikä puolestaan mahdollistaa nykypäivän harrastajan kannalta ilahduttavia moottorimuutoksia (esimerkiksi M123 W110-kopassa).


-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ainakaan omaan silmääni ei tarttunut Daazin tekstistä, mutta täsmennettäköön vielä että tuossa 220SeB:ssa moottorin tyyppi on M127.xxx.

Tosin tämä nyt ei tuohon alkuperäiseen kysymykseen enää juuri liity, ja ilmeisesti 127- ja 180-alkuiset konetyypit ovat kuitenkin aikas samanlaisia.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

tietova

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Daaz: Kiitän hyvästä infosta!, tuo 2,2 motti on nyt ilmeisesti aikavarmasti tuleva motti,
tuon tiesin että mr-autosta ei mene diisseliveroa mutta sen käyttö on liian rajoitettua koska haluaisin päristellä koko kesän tuolla niin menee hieman hankalaksi... toki rakennan auton museorekisteröintiä silmälläpitäen että ei ole tulossa mitään räpellystä.


T. Sepi
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Re: tietova

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

Sepi.K kirjoitti:Daaz: Kiitän hyvästä infosta!, tuo 2,2 motti on nyt ilmeisesti aikavarmasti tuleva motti,
tuon tiesin että mr-autosta ei mene diisseliveroa mutta sen käyttö on liian rajoitettua koska haluaisin päristellä koko kesän tuolla niin menee hieman hankalaksi... toki rakennan auton museorekisteröintiä silmälläpitäen että ei ole tulossa mitään räpellystä.


T. Sepi
etköhän pysty sillä ajeleen kokokesän vaikka olisikin mr-kilvissä :roll:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

mersu

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Eipähän tee oikein mieli tapella polliisien kanssa... tulee pian kalliiks :(
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

.

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Elikkä nyt kävi ilmi sen moottorin malli ja se on tämä M121BV.
Puristakaa siitä irti :lol:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: mersu

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Sepi.K kirjoitti:Eipähän tee oikein mieli tapella polliisien kanssa... tulee pian kalliiks :(
No jaa no joo, eihän sitä ajopäivien määrää kukaan sillä lailla seuraa, luottavat aika pitkästi mobilistien omaan kuuliaisuuteen.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Re: mersu

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Aku P kirjoitti:
Sepi.K kirjoitti:Eipähän tee oikein mieli tapella polliisien kanssa... tulee pian kalliiks :(
No jaa no joo, eihän sitä ajopäivien määrää kukaan sillä lailla seuraa, luottavat aika pitkästi mobilistien omaan kuuliaisuuteen.
Jeps mutta kateelliset naapurit valvoo tehokkaammin kun mikään virkavalta :lol:
Avatar
Vaihtotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 726
Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Vaihtotähti »

M121 B V on w110 bensaversion 1,90 litrainen ensiasennusmoottori.
Tämä on myös museokelpoinen valinta.
V8 -autoja saa helpommallakin, kuin räpeltämällä vanhan kunnon siiven!

T: Akik
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

osija...

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Pitäs hakee tohon 1,9 diisseliin vähän osia että saa tota siirreltyä.. löytyykö esim biltemasta öljyn ja ilman suodatin ja kenties pa suodatin?
Vai ovatko missä hinnoissa ihan KL-Varaosilla?
Biltema olis tossa lähellä niin sieltä hakis mielellään... ja mitenkäs käykös tohon jonkun muun korimallin suotimet yms härpäkkeet :?


t. Sepi
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

osat saapuivat

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

Nonniin...

Nyt sitten saapuivat motonetistä tilaamani moottorin osat ja jäi vähän ihmetyttämään että onko todella tämä ton mersun öljyn suodatin :o

Kuva

Olisko jollakin jotain ohjekirjaa tämmöseen mersuun eli joku manuaali jossa olisi moottorin räjäytyskuva jne...?

Niin juu... mikä ton 1.9 dieselin malli on :oops: joku OM... jotakin se oli :?:
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mitäs ihmeellistä tuossa on :shock: Ei sitten Mersun suodattimet ole entuudestaan tuttuja?

Prikat ja kumitiiviste ja kaikki näyttää asiallisilta.

Moottorityyppi on OM621. :wink:

Ohjekirjoista ei räjäytyskuvia löydy. Mitä tarkemmin tarvitsisit?
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Vaihtotähti kirjoitti:M121 B V on w110 bensaversion 1,90 litrainen ensiasennusmoottori.
Tämä on myös museokelpoinen valinta.
V8 -autoja saa helpommallakin, kuin räpeltämällä vanhan kunnon siiven!

T: Akik
Itse isomoottorisen bensamersun(kin) omistajana olen ikääntyessäeni syttynyt näihin "kiihtyynollastasataanniinkauankuinjaksaakiihdyttää" dieselvanhuksiin. Kun menet katsomaan siipikoristen W110:en myynti-ilmoituksia, niin tätä nykyä todellisia harvinaisuuksia ovat ennen, ah niin yliyleiset, dieselit 190Dc ja 200D. Syy: ne ajettiin takseina tai muuten loppuun ja vielä senkin jälkeen loppuun. Tapahtui eräänlainen möörffi: tavanomaisuudet muuttuivat kiven ja kannon alta kaivettaviksi! :shock:

Uutena suht harvinaisia bensaversioita on nykyisin selvästi enemmän tarjolla kuin noita. Tästä syystä en siis bensakoneistaisi alkuperäistä siipidieseliä. Mutta kukin taaplaapi tyylillään ja tekee omaisuudellaan mitä lystää. Iski pöpilisti! :wink:
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Avatar
Vaihtotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 726
Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
Paikkakunta: Loimaa

kuvakirja

Viesti Kirjoittaja Vaihtotähti »

Mulla on muistaakseni vuoden 1963 Suomenkielinen käsikirja ja erillinen varaosa-Catalog. Tässä KAIKKI siiven osa purettuna räjäytyskuviksi.

Voisin tästä harvinaisen siististä kirjaparista luopuakin hyvän tarkoituksen vuoksi törkeällä 50 euron hinnalla.

Terveisin Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
Avatar
Sepi.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 78
Liittynyt: Su 05.02.2006 23:32
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Sepi.K »

raul kirjoitti:Mitäs ihmeellistä tuossa on :shock: Ei sitten Mersun suodattimet ole entuudestaan tuttuja?

Prikat ja kumitiiviste ja kaikki näyttää asiallisilta.

Moottorityyppi on OM621. :wink:

Ohjekirjoista ei räjäytyskuvia löydy. Mitä tarkemmin tarvitsisit?
No on eka mersu ja sitä ennen ollut volvojen kanssa pelissä joista kyllä tiedän,on aivan uusia asioita nää mersut :lol:

Tarvitsisin lähinnä semmoisen moottorin kuvan missä näkyisi vähän noita ruiskutus pumpun juttuja / muuta tietoa kun tuossa olisi tarkoitus purkaa toi moottori eli hajotuskuva olisi näppärä...


Juha K. kirjoitti:
Vaihtotähti kirjoitti:M121 B V on w110 bensaversion 1,90 litrainen ensiasennusmoottori.
Tämä on myös museokelpoinen valinta.
V8 -autoja saa helpommallakin, kuin räpeltämällä vanhan kunnon siiven!

T: Akik
Itse isomoottorisen bensamersun(kin) omistajana olen ikääntyessäeni syttynyt näihin "kiihtyynollastasataanniinkauankuinjaksaakiihdyttää" dieselvanhuksiin. Kun menet katsomaan siipikoristen W110:en myynti-ilmoituksia, niin tätä nykyä todellisia harvinaisuuksia ovat ennen, ah niin yliyleiset, dieselit 190Dc ja 200D. Syy: ne ajettiin takseina tai muuten loppuun ja vielä senkin jälkeen loppuun. Tapahtui eräänlainen möörffi: tavanomaisuudet muuttuivat kiven ja kannon alta kaivettaviksi! :shock:

Uutena suht harvinaisia bensaversioita on nykyisin selvästi enemmän tarjolla kuin noita. Tästä syystä en siis bensakoneistaisi alkuperäistä siipidieseliä. Mutta kukin taaplaapi tyylillään ja tekee omaisuudellaan mitä lystää. Iski pöpilisti! :wink:


No toi ei ole ollut koskaan taxina ja veikkaan että noin 300tkm ajettu 8)
Ja eihän tommosella harraste classikolla liikenteessä ole mitään kiirettä !

Tuo on ollut 1.9 bensakoneella alunperin ja on sitten joskus 70 luvulla diisselöity :?
Vastaa Viestiin