W124 diesel moottori ei sammu kylmänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

W124 diesel moottori ei sammu kylmänä

Viesti Kirjoittaja takkanen »

Missähän on vika kun W124 200D ei sammu kylmänä, paitsi tietenkin ruiskupumpun sammutusvivusta vääntäen. Ruiskupumpun yhteydessä oleva alipaineella toimiva sammutin on vaihdettu uuteen. Sammuttimeen tuleva alipaineletku tarkastettu, jossa ei havaittu rispautumia tai halkeamia. Virtalukon runko+pohja on vaihdettu viime talvena (sieltähän se sammutuskomento tulee). Vaan eipä sammu Mersu kylmänä. Lämpimäksi ajettuna kone sammuu normaalisti. Ei kai vain ole alipainepumppu menossa? Jarru ja ohjaustehostin toimivat aivan normaalisti.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Eikös tuo juuri tarkoita että ongelma on alipainepumppu.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
mpjp7
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ti 22.07.2003 12:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mpjp7 »

Moi

Vaikuttaa tosiaan alipainepumpulta.

Sama vika itselläni edellisessä autossa. kylmänä ei sammunut ollenkaan saattoi käydä jopa 3 min sen jälkeen kun virrat pois. (kunnes lämpeni/keräsi tarpeeksi paineita)

vika korjaantui uudella alipainepumpulla ( oli kuulema jotkut kalvot /tiivisteet menneet )

T Marko
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Ja uuden, Piersburgin (alkuperäisen) alipainepumpun saa Motonetista kaikkein halvimmalla.

Vaihto 200 D: varsin helppo ja miellyttävä kun siinä on paljon tilaa.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja tupis »

Oli samaa ongelmaa tossa W124 200D:ssä ja vika oli alipainepumpussa
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

Viesti Kirjoittaja takkanen »

Vika korjaantui. Tarkastin vielä kerran alipaineletkut. Yksi letkuista oli haurastunut. Vaihdoin uuden.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
Vastaa Viestiin