300tdt männistä
300tdt männistä
onkohan missää saatavil takomäntiä 12venttiiliseen moottoriin? kone purettuna ja superi (ehkä) rakenteilla. pari mäntää on saanut osumaa,et pitäis uusia joka tapaukses. Vai ootteko käyttäny ain noit vakio mäntiä? kiitos jo etukäteen.
Ajattelin itse tuossa äskettäin juuri tätä mäntä juttua....
Onko kenelläkään käynyt mielessä pinnoittaa männät?
Mulle tuli sellanen mieleen, noin ajatus tasolla...
Eli eli.. Otetaan vakio turbon mäntä, siitä hitunen pois renkaitten yläpuolelta (siis säteen suunnassa). Sen jälkeen pinnoitus sille ylä-osalle. Pii-nitridiä, vaikkapa.
Noin äkkiä mietittynä se voisi olla juuri sopiva pinnoite. Kestäsi pienen ydin-sodan siellä männän päällä
Idea tasolla ihan tämä minun juttu. Haluaisin vaan tietää onko kukaan edes miettinyt tätä samaa asiaa... Tai jopa toteuttanut? Ylipäätään, onko mun ideassa mitään järkeä.
(niin, en tiiä missä noita pinnotuksia tehdään.. Kai joku niitä suomessa tekee?)
Onko kenelläkään käynyt mielessä pinnoittaa männät?
Mulle tuli sellanen mieleen, noin ajatus tasolla...
Eli eli.. Otetaan vakio turbon mäntä, siitä hitunen pois renkaitten yläpuolelta (siis säteen suunnassa). Sen jälkeen pinnoitus sille ylä-osalle. Pii-nitridiä, vaikkapa.
Noin äkkiä mietittynä se voisi olla juuri sopiva pinnoite. Kestäsi pienen ydin-sodan siellä männän päällä

Idea tasolla ihan tämä minun juttu. Haluaisin vaan tietää onko kukaan edes miettinyt tätä samaa asiaa... Tai jopa toteuttanut? Ylipäätään, onko mun ideassa mitään järkeä.
(niin, en tiiä missä noita pinnotuksia tehdään.. Kai joku niitä suomessa tekee?)