W140 kokemuksia kesärenkaista kaivataan.
W140 kokemuksia kesärenkaista kaivataan.
Hyvää huomenta arvon foorumilaiset.
On kesärenkaiden hankinnan aika ässään.
Tiedustelen minkälaisilla kumeilla muut w140 kuskit ajelee ja mitä ovat mieltä omista renkaista ja hinta/laatusuhteesta.
Renkaathan tuohon tuntuu maksavan aika lailla. Nopeasti katsottuna Michelin Pilot Primacy noin 890,- ja Nokia Z noin 760,-. Koko siis 235/60/16.
Onko kellään kokemuksia Nokia Z:asta?.
Entä löytyykö muita vaihtoehtoja?.
On kesärenkaiden hankinnan aika ässään.
Tiedustelen minkälaisilla kumeilla muut w140 kuskit ajelee ja mitä ovat mieltä omista renkaista ja hinta/laatusuhteesta.
Renkaathan tuohon tuntuu maksavan aika lailla. Nopeasti katsottuna Michelin Pilot Primacy noin 890,- ja Nokia Z noin 760,-. Koko siis 235/60/16.
Onko kellään kokemuksia Nokia Z:asta?.
Entä löytyykö muita vaihtoehtoja?.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Mulla on yhdet Avon ZR-merkkiset kesärenkaat varastossa, 235/60/16, eli alkuperäiskokoa.
Otin ne pois 420:sen vanteilta syksyllä kun vaihdettiin Goodyearin Ultra Gripit talveksi, kalliit ja mielettömän hyvät nastoilla.
Avonit on n.2000km ajettu sarja. Ei ollu mielestäni mitkään maailman hiljasimmat renkaat, takaisin en niitä kuitenkaan laita vaan kokeilen kitkakumeja kesäajossa. Voi olla huonompi idea, mutta sittenhän se selviää.
Joten Avonit on kaupan, edullisesti, jos haluat ostaa ja kokeilla.
Muita kokemuksia kesägummeista ei vielä ole 420:sen kanssa.
SECissä on Goodyearit kesällä ja hiljaset on, hieman toki kalliitkin...
PS. Avonien mallimerkinnästä en ole ihan varma, ovat nyt Espoossa.
Otin ne pois 420:sen vanteilta syksyllä kun vaihdettiin Goodyearin Ultra Gripit talveksi, kalliit ja mielettömän hyvät nastoilla.

Avonit on n.2000km ajettu sarja. Ei ollu mielestäni mitkään maailman hiljasimmat renkaat, takaisin en niitä kuitenkaan laita vaan kokeilen kitkakumeja kesäajossa. Voi olla huonompi idea, mutta sittenhän se selviää.
Joten Avonit on kaupan, edullisesti, jos haluat ostaa ja kokeilla.
Muita kokemuksia kesägummeista ei vielä ole 420:sen kanssa.
SECissä on Goodyearit kesällä ja hiljaset on, hieman toki kalliitkin...
PS. Avonien mallimerkinnästä en ole ihan varma, ovat nyt Espoossa.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Öh, niimpä..........
Avonit tuli muuten auton mukana, niiden ominaisuuksista en todellakaan osaa sanoa paljoakaan. Kaveri joka osti ne Saksasata, piti niitä hyvinä ajeltuaan niillä sen n.2000km. On muuten alan harrastaja Tampereen suunnalta...
Itse ajelin niillä n.350km ja sitten oli aika vaihtaa talvikumit.

Avonit tuli muuten auton mukana, niiden ominaisuuksista en todellakaan osaa sanoa paljoakaan. Kaveri joka osti ne Saksasata, piti niitä hyvinä ajeltuaan niillä sen n.2000km. On muuten alan harrastaja Tampereen suunnalta...

Itse ajelin niillä n.350km ja sitten oli aika vaihtaa talvikumit.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
e320 kirjoitti:
"Eihän sinun pitäisi voida sanoa onko renkaat hiljaiset vai ei ässän sisällä!"
Hiljaistahan sillä ässän kabiinissa on, mutta kylläpä ne juuri nuo rengasäänet ovat, mitkä ässän kajuuttaan ääntä tuo ja sitä kautta kun muut äänet ei kuulu ollenkaan niin rengasäänien osuus vaan korostuu!.
Juselius:
"Joten Avonit on kaupan, edullisesti, jos haluat ostaa ja kokeilla."
Tuo EDULLISESTI kuulosti lupaavalta, mitähän se käytännössä tarkottaa?? voidaan toki jatkaa mahdollisten kauppojen hierontaa yv:nä?.
"Eihän sinun pitäisi voida sanoa onko renkaat hiljaiset vai ei ässän sisällä!"
Hiljaistahan sillä ässän kabiinissa on, mutta kylläpä ne juuri nuo rengasäänet ovat, mitkä ässän kajuuttaan ääntä tuo ja sitä kautta kun muut äänet ei kuulu ollenkaan niin rengasäänien osuus vaan korostuu!.
Juselius:
"Joten Avonit on kaupan, edullisesti, jos haluat ostaa ja kokeilla."
Tuo EDULLISESTI kuulosti lupaavalta, mitähän se käytännössä tarkottaa?? voidaan toki jatkaa mahdollisten kauppojen hierontaa yv:nä?.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Ihan vaan sivuhuomautuksena kotimaisten hintojen rinnalle voi katsoa hintoja täältä. Hinnat sisältää Suomeen toimituksen kotiin mutta ei asennusta. Ja täältä löytyy saman putiikin Saksan hinnat (Saksan sisäisesti toimitettuna). Tämähän optio vaatii vaikkapa kaverin olemassaolon Saksan maalla ja renkaiden tuomisen Suomeen vaikkapa auton haun yhteydessä.
Re: W140 kokemuksia kesärenkaista kaivataan.
Alun perin autossa oli alla Continentalit, jotka oli melko loppu, vararengas tosin on vieläkin iskemättömänä kontissaAri V. kirjoitti: Nopeasti katsottuna Michelin Pilot Primacy noin 890,-


Seuraavaksi laitettiin Primacyt alle. Hiljaiset ja miellyttävän pehmeät. Painetta pitää olla 2,5 bar, muuten näkyy pystyheittoa ja kuluu keskeltä. Huono uutinen on se, että kahden kesän ( ~25 000 km ) jälkeen renkaat mennevät vaihtoon ennenkuin suppilovahveroaika alkaa.
Talvirenkailla ( HKPL 2 ) on ajettu saman verran kolmoskehän sisäpuolella ja ne ovat kuin pakasta vedetty.
S320L -97
Mitähän läskejä nämä mun Avonit 235/60/16-kokoluokassa oikeen ovat?
En löytänyt noista Andyn linkittämistä listoista kuin yhdet kapeat Avonit, muuten oli kyllä kaikkia muita merkkejä...
Kuka osaa kertoa, missä noita Avoneja oikeen käytetään, kun ei löydy listoiltakaan? Eihän ne niin harvinaisia voi olla...
PS. Ari V:lle pistin yv:n.
En löytänyt noista Andyn linkittämistä listoista kuin yhdet kapeat Avonit, muuten oli kyllä kaikkia muita merkkejä...
Kuka osaa kertoa, missä noita Avoneja oikeen käytetään, kun ei löydy listoiltakaan? Eihän ne niin harvinaisia voi olla...

PS. Ari V:lle pistin yv:n.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Näinhän se tahtoo olla, että mukavan ja hiljaisen renkaan kääntöpuolena on se ,että ne kuluvat suht nopeesti, kuten Markulla näyttää käyvän.
Juseliuksen kanssa jatketaan rengasneuvotteluita, mutta nyt on hiukka hässäkkää, joten palailen hieman myöhemmin asiaan.
Juseliuksen kanssa jatketaan rengasneuvotteluita, mutta nyt on hiukka hässäkkää, joten palailen hieman myöhemmin asiaan.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Jep, näin tehdään.
Goodyearin "kisakestävyys" on mielestäni ollut erittäin hyvä, sen lisäksi, että ovat todella hiljaiset ja mukavat ajella. Onhan niillä tosin hintaakin... Siitäkin huolimatta ne tuntuvat sopivan ässään kaikinpuolin tosi hyvin.
Goodyearin "kisakestävyys" on mielestäni ollut erittäin hyvä, sen lisäksi, että ovat todella hiljaiset ja mukavat ajella. Onhan niillä tosin hintaakin... Siitäkin huolimatta ne tuntuvat sopivan ässään kaikinpuolin tosi hyvin.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Niin Nokia Z 225/45/17 väyrysen alla,mainio hiljainen rengas.
Paras ajamani rengas.
Paras ajamani rengas.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Kysyimpäs taas luotettavalta ammattilaiselta kitkakumien käytöstä kesäajossa.
Ei suositellu, koska koostumus on niin paljon erilainen, jotta niistä tulee kesäajossa sateella peräti vaaralliset!
Siispä ostan omaani myös uudet kesänakit.
Avonit on kuulemma kuulunu Mersuun jo 60-luvun alusta lähtien, joten ovat ilmeisen sopivat Autoon.
Ei suositellu, koska koostumus on niin paljon erilainen, jotta niistä tulee kesäajossa sateella peräti vaaralliset!


Avonit on kuulemma kuulunu Mersuun jo 60-luvun alusta lähtien, joten ovat ilmeisen sopivat Autoon.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Vaihdettiimpas 420:seen keskieurooppakitkat alle, eli "formulatyyliin" ns.välikelin renkaat.
Ovat nämä kitkakumit muuten aikalailla äänekkäämmät kuin Guudjiörin Ultra Gripit nastoilla! Olipas melua talven jälkeen... Nämä keskieuroopan oloihin tarkoitetut M+S-kumit on ominaisuuksiltaan kesällä ihan ok, kun taasen meidän oloihin tarkoitetut kitkat eivät ole turvallisia kesän sateilla. Kumin koostumus on senverran erilainen, oikean ammattilaisen mukaan.
Ajellaan vähän aikaa noilla kitkoilla ja josko sitten kesällä hommaan todella hyvät ja hiljaiset gummit, todennäköisesti Goodyearin vermeet taas kerran.
Ovat todella hiljaisia ja pitäviä kaikissa oloissa.
Ovat nämä kitkakumit muuten aikalailla äänekkäämmät kuin Guudjiörin Ultra Gripit nastoilla! Olipas melua talven jälkeen... Nämä keskieuroopan oloihin tarkoitetut M+S-kumit on ominaisuuksiltaan kesällä ihan ok, kun taasen meidän oloihin tarkoitetut kitkat eivät ole turvallisia kesän sateilla. Kumin koostumus on senverran erilainen, oikean ammattilaisen mukaan.

Ajellaan vähän aikaa noilla kitkoilla ja josko sitten kesällä hommaan todella hyvät ja hiljaiset gummit, todennäköisesti Goodyearin vermeet taas kerran.
Ovat todella hiljaisia ja pitäviä kaikissa oloissa.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Kävin kyselemässä kesiksiä ässään ja mainitsin ehdoiksi että pitää saada pysymään tasapainossa eikä saa olla pystyheittoa niin tarjosivat heti misukoita. Puoleen hintaan sais jotkut oudot nexen merkkiset jos haluis kokeilla. Voi olla että kokeilumielessä ostan 400€ halpikset. Onko kukaan kuullutkaan kyseistä merkkiä 

ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126