mb.vito sinkitty?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
sonic1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 16.03.2006 21:41
Paikkakunta: oulu

mb.vito sinkitty?

Viesti Kirjoittaja sonic1 »

elikkä onko näin että 01.stä> eteen päin olevat vitot on sinkityllä korilla
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: mb.vito sinkitty?

Viesti Kirjoittaja veskola »

sonic1 kirjoitti:elikkä onko näin että 01.stä> eteen päin olevat vitot on sinkityllä korilla
Onko tämä vitsi ? :lol: Olisi kait syytä olla...
Lisää tietoa: www.skg.fi
sonic1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 16.03.2006 21:41
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja sonic1 »

tätä pelkäsinkin eli ei taida olla tietoakaan sinkistä varmistin vain.... kovin oli kuivat kotelot eli ei mitään suoja aineita ei ihme jos ruoste puree taidanpa tehä täyden ruoste suojauksen :twisted:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

sonic1 kirjoitti:tätä pelkäsinkin eli ei taida olla tietoakaan sinkistä varmistin vain.... kovin oli kuivat kotelot eli ei mitään suoja aineita ei ihme jos ruoste puree taidanpa tehä täyden ruoste suojauksen :twisted:
Suosittelen...jaksaisipa vain itsekkin tehdä, tosin motivaatio on nolla kun auto on jo kauttaaltaan ruosteessa. Täällä lounais-suomen suolasumussa ajellessa ei oikein inspiroi edes yrittää pitää autoa siinä kunnossa etteikö se ruostuisi, ja toisaalta tuollasta bussivitoa ei viitsi pitää ainostaan harrasteautona, jolla ajetaanvain aurinkoisena sunnantaina.
Lisää tietoa: www.skg.fi
sonic1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 16.03.2006 21:41
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja sonic1 »

suolauksesta kai tuo autojen ruostuminen suurelta osalta johtuu ja on se valitettavasti levennyt tänne pohjoiseenkin mitä kyllä en tajua ollenkaan miksi pitää yrittää pitää tiet sulana talvella... no onneksi ei ollut vielä oikein pahoin päässyt ruoste iskeen pitää suojata visusti että kestää vielä jonku vuoden
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kangas »

veskola kirjoitti:toisaalta tuollasta bussivitoa ei viitsi pitää ainostaan harrasteautona, jolla ajetaanvain aurinkoisena sunnantaina.
Vero on kova joo, mutta mikset rekisteröisi matkailuautoksi? Vaatii vain keittolevyn ja pienen astiakaapin asennuksen. Vaikka tuohon joutuisi yhden istumapaikankin uhraamaan, niin rahassa säästö on huomattava.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kangas kirjoitti:Vero on kova joo, mutta mikset rekisteröisi matkailuautoksi? Vaatii vain keittolevyn ja pienen astiakaapin asennuksen. Vaikka tuohon joutuisi yhden istumapaikankin uhraamaan, niin rahassa säästö on huomattava.
Miksi rekisteröisin, rahahan ei ollut ongelma, oikeasti munsta on mukava ajella tuolla töihin päivittäin, harmi vain että se ei tykkää tuosta suolakylvystä :lol: mutta täytyy sitten aikanaan päivittää tuo r-malliin tai ehkä 120 cdi vianoon, jos se mätänee täysin käsiin...

heh, yleensä kuten nytkin mulla on yhteensä vain neljä istuinta tuossa paikoillaan...loput on puuliiterissä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
ässäarpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ma 06.03.2006 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Made in Spain!

Viesti Kirjoittaja ässäarpa »

:( Meillä firmassa vm 01 Vito. Suomiauto
Ovien alahelmojen pokkaukset turpoavat ruosteesta. Ei oikein vakuuta laadusta.
Itse en mersua ostaessani kyllä odottanut Seat Ibiza laatua.

Piruko siinä on että pakut aina maalataan ja ruostesuojataan surkeasti?
Elämä ilman aitanpolulla hörisevää ässämersua on kuin pilvinen päivä.
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I550 »

alkupään vitoissa on tuo ongelma ollut, johtuu liian kovasta tiiviste aineesta siinä päällekkäisten peltien päällä. Altahan löytyy maalaamaton pelti. Tehdas on noita vitojakin korjannut takuuseen jos ollut yksityiskäytössä.

Uudemmissa 2003 ->>> asia on korjattu.

Jos nuo oven reunat korjaa ajoissa niin ei ehdi tapahtua mitään pahempaa. Omassa -99 vitossa oli käytännössä "pinta" ruostetta niissä taitoksissa. Joten lähti pois harjalaikalla. Sitten vaan sinkkimaali ja sitten sikaflex tyyppinen aine ja sitten kunnon automaalit päälle. Ja ovien sisään kotelosuojaa ja ohutta öljyä sekaisin. Näin tein omalle.
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Nyt onneksi munkin Viton takaluukku maalataan, kun yksi peruutti perään parkkipaikalla. Saa sieltä ainakin ruosteet pois. Nyt pitäisi viellä löytää joku joka peruuttaa molemman puolen oviin :lol:
Hervast
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 18.01.2006 18:43
Paikkakunta: Oku

Re: Made in Spain!

Viesti Kirjoittaja Hervast »

ässäarpa kirjoitti: Itse en mersua ostaessani kyllä odottanut Seat Ibiza laatua.
Krrhm... :wink:
Muijalla on -00 sdi Ibiza ja se on vielä hyvässä kuosissa, siinä ei ruoste lähde kovin helposti etenemään ainakaan sisältäpäin, pahin paikka on takalasin typerästi suunniteltu tiiviste (tyyliin golf 3 ja kumppanit)

Tuo vag konsernin käyttämä kuumavaha koteloissa ei ole ollenkaan paskempi keksintö...
Vastaa Viestiin