W201 koneen vaihtoa
W201 koneen vaihtoa
Kiinnostaisi tässä koneen vaihto kyseessä olevalle autolle, nykyinen kone kun on 2.0L kaasari kone, että mitä muutoksia pitäisi tehdä jos vaihtaisi normaalin 2.3L ruiskukoneen. Eihän niisä niin teho eroja ole mutta on kuitenkin, ja jarrut ja muut alustan osat saavat varmaan olla rauhassa, ku takanakin on levy jarrut valmiina, mutta miten on sähkö osien laita, ja käykö vaihde loota 4-manuaali. Onko muutenkaan järkevää, vai kannattaako suoraan vaihtaa autoa.
2.0 ja 2.3 ovat samaa moottori perhettä ja luulis ton 2.3 menevän heittämällä paikoilleen. 4 vaihteinen käy varmaankin mainoisti. KeltainenPörssi käteen ja ettimään pannua, viimeksi oli yks 2.3 myynnissä.
Itte mietin että jos vaihtais mun 2.3 tilalle 5 pyttysen 2.6sen. siinä taitaa mennä jo voiman siirtoakin uusiksi!? ei varmaan ihan suoraan sovi nokalle.
Itte mietin että jos vaihtais mun 2.3 tilalle 5 pyttysen 2.6sen. siinä taitaa mennä jo voiman siirtoakin uusiksi!? ei varmaan ihan suoraan sovi nokalle.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Re: W201 koneen vaihtoa
moottori kyllä käy suoraan entisiin kiinnikkeisiin/vaihteistoon... mutta ne ruiskun ohjausyksiköt sun muut hilut sinne joutuu asentelemaan...rammpa kirjoitti:Kiinnostaisi tässä koneen vaihto kyseessä olevalle autolle, nykyinen kone kun on 2.0L kaasari kone, että mitä muutoksia pitäisi tehdä jos vaihtaisi normaalin 2.3L ruiskukoneen. Eihän niisä niin teho eroja ole mutta on kuitenkin, ja jarrut ja muut alustan osat saavat varmaan olla rauhassa, ku takanakin on levy jarrut valmiina, mutta miten on sähkö osien laita, ja käykö vaihde loota 4-manuaali. Onko muutenkaan järkevää, vai kannattaako suoraan vaihtaa autoa.

260:en taitaa olla 6 pyttynen, tulikohan näppäily virhe. ja eiköhän oo helpompi vaihtaa kilpien väliä jos meinaa muuttaa 4:sen 6:ksi on sen verran isompi projektienska kirjoitti:2.0 ja 2.3 ovat samaa moottori perhettä ja luulis ton 2.3 menevän heittämällä paikoilleen. 4 vaihteinen käy varmaankin mainoisti. KeltainenPörssi käteen ja ettimään pannua, viimeksi oli yks 2.3 myynnissä.
2.5-16V on sama peruskone, M102, mutta edelleen porattuna. Siitäkin oli kai kolme eri versiota, vaikkei kovin kauaa tuotannossa ollutkaan. Taisi tehokkain EVO-versio kehittää 232 hv...?tovayryn kirjoitti:no en oo ainakaan koskaan kuullu...2.3nen on 4pyttynen ja 2.6nen on 6 pyttynen. mut onkos sit 2.5 16V 5 pyttynen?
Onko ketään tehnyt tälläistä operaatiota. Pitääkö jotain sähkö osia vaihtaa tankki pitää varmaan vaihtaa ja etu jarrut ja pakosarja, onko mitään muuta mitä pitää koneen yhteydessä vaihtaa, mittaristoa, sähköjohtoja. Olen joskus kuullut kun koneita ollaan vaihdettu kaasarista ruiskuun niin lähes kaikki sähköjohdot on jouduttu vaihtamaan