W201 koneen vaihtoa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

W201 koneen vaihtoa

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Kiinnostaisi tässä koneen vaihto kyseessä olevalle autolle, nykyinen kone kun on 2.0L kaasari kone, että mitä muutoksia pitäisi tehdä jos vaihtaisi normaalin 2.3L ruiskukoneen. Eihän niisä niin teho eroja ole mutta on kuitenkin, ja jarrut ja muut alustan osat saavat varmaan olla rauhassa, ku takanakin on levy jarrut valmiina, mutta miten on sähkö osien laita, ja käykö vaihde loota 4-manuaali. Onko muutenkaan järkevää, vai kannattaako suoraan vaihtaa autoa.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

2.0 ja 2.3 ovat samaa moottori perhettä ja luulis ton 2.3 menevän heittämällä paikoilleen. 4 vaihteinen käy varmaankin mainoisti. KeltainenPörssi käteen ja ettimään pannua, viimeksi oli yks 2.3 myynnissä.

Itte mietin että jos vaihtais mun 2.3 tilalle 5 pyttysen 2.6sen. siinä taitaa mennä jo voiman siirtoakin uusiksi!? ei varmaan ihan suoraan sovi nokalle.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: W201 koneen vaihtoa

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

rammpa kirjoitti:Kiinnostaisi tässä koneen vaihto kyseessä olevalle autolle, nykyinen kone kun on 2.0L kaasari kone, että mitä muutoksia pitäisi tehdä jos vaihtaisi normaalin 2.3L ruiskukoneen. Eihän niisä niin teho eroja ole mutta on kuitenkin, ja jarrut ja muut alustan osat saavat varmaan olla rauhassa, ku takanakin on levy jarrut valmiina, mutta miten on sähkö osien laita, ja käykö vaihde loota 4-manuaali. Onko muutenkaan järkevää, vai kannattaako suoraan vaihtaa autoa.
moottori kyllä käy suoraan entisiin kiinnikkeisiin/vaihteistoon... mutta ne ruiskun ohjausyksiköt sun muut hilut sinne joutuu asentelemaan... :cry: ensiksi tulee mieleen että mistä moiset saisi? joku kolari auto voisi olla hyvä... saisi vaikka koko johtosarjan. eli muutokset jäisi kosmeettiselta puolelta lähes tehtaan veroiksiksi... :D hmm onkohan 2.3sessa jäähdytetyt levyt edessä?
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Itte mietin että jos vaihtais mun 2.3 tilalle 5 pyttysen 2.6sen. siinä taitaa mennä jo voiman siirtoakin uusiksi!? ei varmaan ihan suoraan sovi nokalle.
Onx noita 2.6:sia viispyttysenäkin :?:
Mulla on ainakin kuustappinen...
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

no en oo ainakaan koskaan kuullu...2.3nen on 4pyttynen ja 2.6nen on 6 pyttynen. mut onkos sit 2.5 16V 5 pyttynen?
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja tupis »

enska kirjoitti:2.0 ja 2.3 ovat samaa moottori perhettä ja luulis ton 2.3 menevän heittämällä paikoilleen. 4 vaihteinen käy varmaankin mainoisti. KeltainenPörssi käteen ja ettimään pannua, viimeksi oli yks 2.3 myynnissä.

Itte mietin että jos vaihtais mun 2.3 tilalle 5 pyttysen 2.6sen. siinä taitaa mennä jo voiman siirtoakin uusiksi!? ei varmaan ihan suoraan sovi nokalle.
260:en taitaa olla 6 pyttynen, tulikohan näppäily virhe. ja eiköhän oo helpompi vaihtaa kilpien väliä jos meinaa muuttaa 4:sen 6:ksi on sen verran isompi projekti
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

260:en taitaa olla 6 pyttynen, tulikohan näppäily virhe. ja eiköhän oo helpompi vaihtaa kilpien väliä jos meinaa muuttaa 4:sen 6:ksi on sen verran isompi projekti
Hups!
hmm onkohan 2.3sessa jäähdytetyt levyt edessä?
Löytyy
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

tovayryn kirjoitti:no en oo ainakaan koskaan kuullu...2.3nen on 4pyttynen ja 2.6nen on 6 pyttynen. mut onkos sit 2.5 16V 5 pyttynen?
2.5-16V on sama peruskone, M102, mutta edelleen porattuna. Siitäkin oli kai kolme eri versiota, vaikkei kovin kauaa tuotannossa ollutkaan. Taisi tehokkain EVO-versio kehittää 232 hv...?
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Onko ketään tehnyt tälläistä operaatiota. Pitääkö jotain sähkö osia vaihtaa tankki pitää varmaan vaihtaa ja etu jarrut ja pakosarja, onko mitään muuta mitä pitää koneen yhteydessä vaihtaa, mittaristoa, sähköjohtoja. Olen joskus kuullut kun koneita ollaan vaihdettu kaasarista ruiskuun niin lähes kaikki sähköjohdot on jouduttu vaihtamaan :?:
Vastaa Viestiin