Totesin pärjääväni vähemmilläkin hevosvoimilla ja luovuin cupeesta. Nyt hakusessa on hyväkuntoinen w124-sedan diesel-koneella.
Olen menossa huomenna katsomaan ja koeajamaan erään kiinnostavan 200d 4-vaihteisen manuaalivaihteistolla olevan Mersun:
Auto on käyttöönotettu loppuvuodesta -89 ja vuosimalli on 90. Mittarissa on 550tkm. Autoon on tehty vasta perusteellinen alustaremontti, ja koneremontti 200tkm sitten. Auto on maalattu kokonaan viime syksynä. Varusteita on kohtuullisesti mm. webasto kaukosäädöllä. Tummansininen kangasverhoilu. Hintaan sis. kahdet uudet renkaat 15-tuuman aluvanteineen. Myyjä väittää auton olevan yksi suomen parhaista.
MUTTA, hintaa tuolla autolla onkin yli 6000 e. Onko mitään järkeä maksaa noin vanhasta ja "paljon" ajetusta autosta tuota hintaa. Päätös on minun mutta ottakaa kantaa!
Pari kuvaa autosta:
ps. Pärjääkö tuolla 200-dieselillä yleisessä liikenteessä???
Onko alustan ruostesuojauksia tehty koskaan. Jos ei niin en ostaisi vaikka onkin hiljan maalattu. (jos pohjat tehty huonosti tulee ruoste läpi parissa vuodessa)
Ajettu paljon enemmän kuin 550? Vai millä ilveellä saadaan kone 350 tkm ajetttuna siihen kuntoon että pitää koneremontti tehdä? Toki onhan joku haaveri voinut sattua.
Tuon hinnan vois käsittää (maksaa) jos auto olisi säännöllisesti ruostesuojattu ja pidetty kunnossa muutenkin.
Tolla hinnalla pitäis kyllä saada jo 300D:täkin turbolla tai ilman.
Pärjääkä 200D:llä? Ohituksissa vaatii tarkkaa harkintaa, rekan ohitusmatka venyy pitkäksi. (ajanut olen tuollaisella yli 700 000 km)
Ostin tuollaisen lisäksi 300TDT toiseksi autoksi ja sen jälkeen ole 200D:llä ajanut muuta kuin jos tuo toinen on ollut huollosssa.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Nykyinen omistaja on rekkamies. Pitänyt autoa kuin kukkaa. Edellinen omistaja kuulemma autoinsinööri, katsastusmies. Koneremontti tehty moottorivaurion seurauksena; männäntappi oli irronnut ja pudonnut kampikammioon hajottaen _jotain_ .
Myyjällä oma monttu ja lupas nostaa auton ylös jotta nähdään pohja.
Onko 200d paljon huonompi vaihtoehto kuin esim. 250/300d/td? Mites toi 4-vaihteinen manuaali? Onko kierrokset kuinka korkealla 100 km /h nopeuksissa?
Nätti autohan toi kuvien perusteella on, ei siinä mitään.
Muutaman myyntimaalatun auton olen nähnyt, ja joskus ostanutkin. Mieluummin itselleni ostaisin vm -89 auton vaikka maalikynällä paikkailtuna kuin kokonaan ylimaalattuna, tällä minulle suodulla kokemuksella.
Hintaa en kuitenkaan pitäisi pahana, jos auto todella on kunnossa. Tärkeämpää kuin vanhat kuitit on se missä kunnossa auto nyt on: Alta, päältä, ja sisältä.
H.Aulakoski kirjoitti:Nykyinen omistaja on rekkamies. Pitänyt autoa kuin kukkaa. Edellinen omistaja kuulemma autoinsinööri, katsastusmies. Koneremontti tehty moottorivaurion seurauksena; männäntappi oli irronnut ja pudonnut kampikammioon hajottaen _jotain_ .
Myyjällä oma monttu ja lupas nostaa auton ylös jotta nähdään pohja.
Onko 200d paljon huonompi vaihtoehto kuin esim. 250/300d/td? Mites toi 4-vaihteinen manuaali? Onko kierrokset kuinka korkealla 100 km /h nopeuksissa?
Ei se "huono" ole, se on vaan heikompitehoinen. Toisaalta pitäisin tuota kaikkein varmimpana moottorina, samoin tuota 4 vaihteista laatikkoa.
Tuo kulkee sen 160 kmh ja satasessa on kierroksia jo aika paljon mutta ei siitä kannata välittää kun kulutus on kuitenkin pieni (5-8 l/100km ajotavasta riippuen)
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Petri K kirjoitti:Tuo kulkee sen 160 kmh ja satasessa on kierroksia jo aika paljon mutta ei siitä kannata välittää kun kulutus on kuitenkin pieni (5-8 l/100km ajotavasta riippuen)
Ns. kyläajossa mulla menee pienellä, mutta motarilla kyllä ainetta saa kulumaan, jos reippaammin pyyhkii menemään. Johtuen tietty, kun vaihteet loppuu kesken.
Toisaalta kulutusyllätys tämäkin: Tankki täyteen ja perään liki pienen asuntovaunun kokoinen kanttikertaakantti kuomukärry. Matkaa aivan pientä vaille 300 kilometriä, puolet siitä että kärryssä foortin veekutonen ja laatikko, kaikkinen apulaitteineen. Takaisin tultua tankkasin kaverin kortilla (eli pisaraakaan ei olisi mahtunut enää ) 20,05. Eli kevyesti alle 7litraa/sadalla. Matkavauhti n. 90km/h oli tosin se optimaalisin ..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
Kyllä oikea hinta on lähempänä neljää kuin kuutta tonnia. Jos dieseliä tarvii, niin muista merkeistä löytyy tohon hintaan paljon parempaa. esim 406 farkku.
Itse ainakin miettisin miten mieleisiä varusteita autossa on ja että miten paljon niille voi laskea arvoa. Nämä seikat kun miinustaa hinnasta, niin voi verrata summaa myynnissä oleviin W124 malleihin. Hintahaitarihan on ajokuntoisissa W124 diesel mersuissa nykyisellään suht laaja.
Henkilökohtaisesti tuossa pitäisi olla vielä hieman lisää jotain että hinta olisi perusteltu, esim. ilmastointi olisi melkein oltava jotta hinta olisi linjassaan.
Siistiltä ja ryhdikkäältä toi 200:nen vaikuttaa ainakin kuvissa. Ei tuo 6000 € ole tosiaankaan liikaa, jos auto todella on noin helmi kuin nykyinen omistaja väittää. Tarkistaisin ainakin aluksi auton taustat edellisiltä omistajilta jne. Kyllä 200:llakin ehtii, jos on timmikone ja säädöt kohillaan.
mulla on ollu kaikkia romuja ja pensakoneita ja pikkulohkoja ja hyviä autoja ja huanoja autoja ja isolohkoja ja kaikkia, mutta parhaana niistä pidän tätä 200D:tä. kulutus/teho suhde on aika hyvin kohdillaan. ihan reipas sekin on, jos kaikki kondiksessa ja hyvässä säädössä. se vaan tuntuu laiskalta, mersut kun on senverran rauhallisia autoja.
pera8x kirjoitti:mulla on ollu kaikkia romuja ja pensakoneita ja pikkulohkoja ja hyviä autoja ja huanoja autoja ja isolohkoja ja kaikkia, mutta parhaana niistä pidän tätä 200D:tä. kulutus/teho suhde on aika hyvin kohdillaan. ihan reipas sekin on, jos kaikki kondiksessa ja hyvässä säädössä. se vaan tuntuu laiskalta, mersut kun on senverran rauhallisia autoja.
jos se tuntuu laiskalta se on laiska
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Niin, ihmiset arvostaa eri asioita autoissaan. Itse en pitäisi todellakaan hintaa pahana hyvän yksilön ollessa kyseessä.
Noi Webastot, erikoisvanteet, koneremontit maksaa kaikki rahaa. Jos ei itse ole mahdollisuutta suorittaa tarvittavia korjauksia ja huoltoja, niin suuresti vaihteleviin ylläpitokuluihin on todellakin 17-vuotiaan auton, merkistä riippumatta, kanssa joka tapauksessa varautua. 1000 euroa ei ole summa eikä mikään parista korjaamolla teetetystä hommasta.
Tuolla summalla saa toki uudemmankin samankokoisen tai isommankin auton.
Lähen kohta reissun päälle. Tarkoitus käydä vilkaisemassa tuo auto - on kuitenkin ihan katsomisen arvoinen. Edellinen omistaja on todellakin katsastusmies, vieläkin. Lähtökohtaisesti kaikki vaikuttaa hyvältä... 6 tuntia eteenpäin niin tiedämme miten kävi
keef kirjoitti:Kyllä oikea hinta on lähempänä neljää kuin kuutta tonnia. Jos dieseliä tarvii, niin muista merkeistä löytyy tohon hintaan paljon parempaa. esim 406 farkku.
Arvaa paljonko lankomiehellä on menny rahaa -02 mallin 406 HDI:n korjaamiseen viimeisen puolentoista vuoden aikana? Parempaa on paha arvottaa. Ei se pösö ole ajoltaan ainakaan yhtään hiljaisempi kuin E-malli W124, kulkee toki reippaammin kuin 200D.
Niin siinä vain kävi, että reissusta palattiin kahdella autolla. Ko. Mersu oli sitä mitä luvattiin. Katsastusmieskin kehui kun vaihtotarkastuksessa käytettiin.
Joo pumppu menee säädettäväksi lähiaikoina. Pitää hommata ennen sitä kesärenkaat. Mites on, jaksaako tuollanen edetä 17-tuuman aluilla - vai kehtaako niitä edes tuollaiseen laittaa?
keef kirjoitti:Kyllä oikea hinta on lähempänä neljää kuin kuutta tonnia. Jos dieseliä tarvii, niin muista merkeistä löytyy tohon hintaan paljon parempaa. esim 406 farkku.
Arvaa paljonko lankomiehellä on menny rahaa -02 mallin 406 HDI:n korjaamiseen viimeisen puolentoista vuoden aikana? Parempaa on paha arvottaa. Ei se pösö ole ajoltaan ainakaan yhtään hiljaisempi kuin E-malli W124, kulkee toki reippaammin kuin 200D.
-Jos samaan hintaan saa 10 vuotta nuoremman samankokoisen diesel auton niin kyllä se on silloin parempi