Automaattiin shift kit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Automaattiin shift kit

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Eli ois kysymys että onko kukaan laittanu tuommosta sarjaa omaansa. Kiinnostais kuulla kokemuksia miten laatikko toimii ja mistä tilattu, hinnat jne...
Auto on S124 300tdt 722.3 laatikolla
Vaikeahan tuota ei ole asentaa... siis tuota jousisarjaa :lol:
Koitin katsoa kyllä netistä mutta en löytäny että mistä vois tilata. :evil:
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Automaattiin shift kit

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

tontoboy kirjoitti:Eli ois kysymys että onko kukaan laittanu tuommosta sarjaa omaansa. Kiinnostais kuulla kokemuksia miten laatikko toimii ja mistä tilattu, hinnat jne...
Auto on S124 300tdt 722.3 laatikolla
Vaikeahan tuota ei ole asentaa... siis tuota jousisarjaa :lol:
Koitin katsoa kyllä netistä mutta en löytäny että mistä vois tilata. :evil:
Ensimmäinen kerta, kun kuulen shiftkitistä mersun laatikkoon... Mersun laatikossahan on 'sisään rakennettu shiftkit', eli paineen ja kikkivaijerin säädöillä saa aikaan vastaavat muutokset kuin esim. TH350:n jenkkilaatikon perusshiftkit.
Terveisin
Tero
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Re: Automaattiin shift kit

Viesti Kirjoittaja JariN »

tontoboy kirjoitti:Eli ois kysymys että onko kukaan laittanu tuommosta sarjaa omaansa. Kiinnostais kuulla kokemuksia miten laatikko toimii ja mistä tilattu, hinnat jne...
Auto on S124 300tdt 722.3 laatikolla
Vaikeahan tuota ei ole asentaa... siis tuota jousisarjaa :lol:
Koitin katsoa kyllä netistä mutta en löytäny että mistä vois tilata. :evil:
Siis oletko jossain nähnyt myytävän shift kittiä MB:hen vai tiedätkö jonkun valmistavan?Jäi mulle vähän epäselväksi.En itse ole koskaan nähnyt missään moista mutta olenkin tiedoiltani surkean vajavainen :oops:
En myös oikein käsitä sen tarkoitusta,722.3 laatikon säätömahdollisuudet ovat niin monipuoliset että kokisin melko turhaksi siihen shift kittiä asentaa.
Jenkkilaatikoiden shit kittien kanssa sen sijaan olen jonkun verran taistellut,
niihin kyllä löytyy jos jonkinlaista riippuen mitä ominaisuuksia haetaan.
Siis ne ei ole mitään hokkus-pokkus-vaihdoin-jouset-hyvä-tuli -juttuja vaan sisältävät useita samaan paikkaan tarkoitettuja eri jäykkyyden omaavia jousia ym. joista on suuntaa antavat tiedot mitä vaikuttaa mihin vielä riippuen mallista,vuosimallista ja moottorista ym. eli loput selviää kokeilemalla.
Usein venttiilikoneiston saa kaivaa pöydälle useita kertoja ennen kuin tulos on toivottu.
Oletko muuten paljonkin asennellut shift kittejä tai purannut ja koonnut MB:n venttiilikoneistoja kun helpoksi hommaa sanot, mun mielestä ovat kaikkea muuta, mutta olenkin varmaan emätumpula :oops:

JariN

edit: meni Teron kanssa päällekkäin mutta näköjään samoilla linjoilla ollaan.
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja stefa »

Suojasen Timo vahvisti mulle 722.3 laatikon ja asensi shift kitin hyvin toimii ja jos haluatte tietää mistä shift kitin saa ja mihin hintaan ottakaa Suojaseen yhteyttä.
Suojanen brothers ajaa mustangilla kiihdytystä c-luokassa ja tais viime vuonna mennä 9.6 vartilla. Alan harrastajat takuulla tietää miehet.
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Oliskohan kyse tästä noin 10 taalan kitistä:
http://articles.mbz.org/transmission/k1/
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tomi kirjoitti:Oliskohan kyse tästä noin 10 taalan kitistä:
http://articles.mbz.org/transmission/k1/
Jotenkin omituisen oloinen sivu, kun ovat hukanneet korjaussatsin kuvat jonnekin tuuttiin. :?

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

paineet

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Mulla on laatikon paineet siten että 3-->4 ei luista, vaan 2-->3 vaihdettaessa rykäsee vähän. Auttaiskohan toi kitti siihen ?
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mikä on shift kit?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Timo L. kirjoitti:Mikä on shift kit?
Käytännössä terävöittää vaihtoja ja parantaa laatikon kestävyyttä. Rehtijiillähän on W123:ssa shift kit.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

No onhan noihin mersun laatikon sisuskaluihin tullut kajottua...eikä venttiilipöytä ole ihan tuntematonta aluetta... irrotukseen menee n.10minuuttia...hommaa helpottaa kyllä räjäytyskuvat.Juuri tuota venttiilipöytään tarkoitettua sarjaa tarkoitin.
Talvella vahvistin omaa laatikkoa ja tein peruskunnostuksen mutta kolmosen vaihtaa vain pirun terävästi.
Tehoja on tällä hetkellä 260hv/450Nm.
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

No hö, eikun paineet kireälle laatikon kyljestä niin siinä on shift kittiä, mielestäni.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Eipä riittäny ainakaan mun lootassa paineen nosto remontin jälkeenkään
Eli rupes luistamaan 2-3 vaihto uusilla levyilläkin :shock:
Nyt vahvistettuna ei luista yhtään mutta vaihtaa 2-3 aikalailla terävästi :?
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Minulla on mersun laatikossa kans joku jousisatsi laitettuna ja pätkäisee kolmosta pesääjn aika raakasti mut eipä luista ja laatikkona 722.3 ja jarkon vahvistamana....ja hyvin pitää mitä nyt joskus ykkösen ja kakkosen vaihto siitä ei tiedä suttaako loota vai renkaat... :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
samih
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 02.02.2005 19:53
Paikkakunta: Co. Kildare, Irlanti

Viesti Kirjoittaja samih »

Harmi tosiaan että jenkkisivun kuvat ovat kadoksissa. Oma 722.4-loota luistaa kuumana joskus 2->3 -vaihdossa vaikka paineet on jo nostettu muissa vaihdoissa kipukynnykselle. Tuon jousihärdellin vaihto olisi mukava kokeilla ennen isompaa remonttia.

Täällä muutama kuva tuosta:

http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p3?t=65151
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei toi shift kit auto jos lootassa on levyt jo kuluneet, se on vain tekohengitystä paineiden noston avulla. Ennemmin siitä on hyötyä ennaltaehkäisemään luistoa vielä kun laatikko on terve.
Vastaa Viestiin