Öljymäärän valo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Öljymäärän valo

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Tuli tänään vaihdettua merkkivalo tuohon kun huomasin jo aikoja sitten menneen pimeeksi. uusi palaa koko ajan käynniss ollessa vaikka öljyä on melkein maximissa. nykäisin piuhan anturilta (syöttöpumpun alta) joka näytti öljymääräanturilta, ei vaikutusta, sitten yhdistin piuhan pään maahan eikä silläkään ollut vaikutusta. mistähän kannattais alkaa vikaa kahteleen?

Tuli tuossa muutenkin värkkäiltyä.. airbagia käytin vänkärin puolelta pois ja vaihdoin keski tuulettimen merkki valon.. mikseihän sitäkään ole tehty samoin kuin toisessa reunassa eli vasemmassa reunassa tingeillä ja airbagin reunassa ruuvilla. bagin piuhoja ei tarttenut irrottaa missään vaiheessa.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Piuha maadoittuu jossain matkalla mittaristolle..
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Pitääpä tutkia. sisäilman ritilän alla saattaa olla yx paikka, piuha menee sinne nipussa.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Mittailin tuon johdon ja mittarille tulee kunnossa ja purin mittarin eikä sielläkään ollut mitään päälle päin vikana. mikähän vois olla sitten propleemi. ei ainakaan johdon ja maan välilläkään ollut yhteyttä vastus mittarilla mitattuna.. eikä jännitettäkään. Isoon pyöeään liittimeen napa nro 5:een tuli vastusmittarilla anturin johdon päästä yhteys. mittaria miten vois mittailla ku noita vastuksia oli aikamoinen kasa merkkivalon ja navan välillä.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Nostetaampa ku taisi hukkua viikonlopun viestipaljouteen..
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

mjo33400 kirjoitti:Piuha maadoittuu jossain matkalla mittaristolle..
Noin minäkin olen ymmärtänyt, että valo syttyy kun anturi maadottaa. Jos saa maata jostakin väliltä, niin palaa aina.

Tuolla merkkivalolla (= pinnankorkeus) ei ole yhteyttä painemittariin.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Mittaristossa on transistori joka ohjaa sen valon palamista kun anturi antaa maata. Jos kerran öljyä on niin ainoat paikat vian suhteen ovat se transistori tai johto maissa mittariston ja anturin välillä.
Kuva
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Vastaako kuvan vasemman laidan numerot ison pyöreän liittimen napoja?
Jos tarkoittaa niin öljymäärän johdon päästä löyty vastus mittarilla yhteys napa 5:een töpselin päässä vaikka kuvassa nro 12.
öljyn merkkivalolta kyllä oli yhteys pieneen elektroniikka korttiin mittaristossa ja tuo napa 5 meni kans sinne.
Miten noiden vastuksien/ diodien kuntoa voi mitata?
Mittaristolle tuli pienessä neli napasessa liittimessä saman värinen johto että liittyykö tämä samaan?
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ja väyrysessä syttyi huutomerkit punaseksi kun laittovat öljynvaihdossa 2dl liikaa öljyä, tikku sanoi jees mutta moottoritellä nousi paine ja alkoi valo palaa. Pienestä oli kiinni täyttömäärä....mutta eihän noissa vanhemmissa liene tällaista syy-seuraus yhteyttä.
MB W210 200cdi -01
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

johturpe kirjoitti:Vastaako kuvan vasemman laidan numerot ison pyöreän liittimen napoja?
Jos tarkoittaa niin öljymäärän johdon päästä löyty vastus mittarilla yhteys napa 5:een töpselin päässä vaikka kuvassa nro 12.
öljyn merkkivalolta kyllä oli yhteys pieneen elektroniikka korttiin mittaristossa ja tuo napa 5 meni kans sinne.
Miten noiden vastuksien/ diodien kuntoa voi mitata?
Mittaristolle tuli pienessä neli napasessa liittimessä saman värinen johto että liittyykö tämä samaan?
Katohan kuvaa tarkemmin.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Mutta entä tämä?
Miten noiden vastuksien/ diodien kuntoa voi mitata?
Mittaristolle tuli pienessä neli napasessa liittimessä saman värinen johto että liittyykö tämä samaan?
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Vastukset voit mitata suoraan navoista ohmimittarilla ja diodit myös ohmimittarilla, estosuunnassa ääreton vastus ja päästösuunnassa noin 560 ohmia.
Ei nelinapaisessa ainakaan kytkentäkuvan mukaan ole saman väristä johtoa, jollei rane ole ollut asialla. :lol:
Mittaa se öljymäärän anturin liitin ohmimittarilla maata vasten, näyttääkö oikosulkua? Jos näyttää niin tutki anturi vähän tarkemmin.
Ai niin sinähän olit irroittanut sen johdon jo aiemmin, eli johto maadoittaa jostain.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Vastaa Viestiin