Öljymäärän valo
Öljymäärän valo
Tuli tänään vaihdettua merkkivalo tuohon kun huomasin jo aikoja sitten menneen pimeeksi. uusi palaa koko ajan käynniss ollessa vaikka öljyä on melkein maximissa. nykäisin piuhan anturilta (syöttöpumpun alta) joka näytti öljymääräanturilta, ei vaikutusta, sitten yhdistin piuhan pään maahan eikä silläkään ollut vaikutusta. mistähän kannattais alkaa vikaa kahteleen?
Tuli tuossa muutenkin värkkäiltyä.. airbagia käytin vänkärin puolelta pois ja vaihdoin keski tuulettimen merkki valon.. mikseihän sitäkään ole tehty samoin kuin toisessa reunassa eli vasemmassa reunassa tingeillä ja airbagin reunassa ruuvilla. bagin piuhoja ei tarttenut irrottaa missään vaiheessa.
Tuli tuossa muutenkin värkkäiltyä.. airbagia käytin vänkärin puolelta pois ja vaihdoin keski tuulettimen merkki valon.. mikseihän sitäkään ole tehty samoin kuin toisessa reunassa eli vasemmassa reunassa tingeillä ja airbagin reunassa ruuvilla. bagin piuhoja ei tarttenut irrottaa missään vaiheessa.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Mittailin tuon johdon ja mittarille tulee kunnossa ja purin mittarin eikä sielläkään ollut mitään päälle päin vikana. mikähän vois olla sitten propleemi. ei ainakaan johdon ja maan välilläkään ollut yhteyttä vastus mittarilla mitattuna.. eikä jännitettäkään. Isoon pyöeään liittimeen napa nro 5:een tuli vastusmittarilla anturin johdon päästä yhteys. mittaria miten vois mittailla ku noita vastuksia oli aikamoinen kasa merkkivalon ja navan välillä.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Noin minäkin olen ymmärtänyt, että valo syttyy kun anturi maadottaa. Jos saa maata jostakin väliltä, niin palaa aina.mjo33400 kirjoitti:Piuha maadoittuu jossain matkalla mittaristolle..
Tuolla merkkivalolla (= pinnankorkeus) ei ole yhteyttä painemittariin.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Mittaristossa on transistori joka ohjaa sen valon palamista kun anturi antaa maata. Jos kerran öljyä on niin ainoat paikat vian suhteen ovat se transistori tai johto maissa mittariston ja anturin välillä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Vastaako kuvan vasemman laidan numerot ison pyöreän liittimen napoja?
Jos tarkoittaa niin öljymäärän johdon päästä löyty vastus mittarilla yhteys napa 5:een töpselin päässä vaikka kuvassa nro 12.
öljyn merkkivalolta kyllä oli yhteys pieneen elektroniikka korttiin mittaristossa ja tuo napa 5 meni kans sinne.
Miten noiden vastuksien/ diodien kuntoa voi mitata?
Mittaristolle tuli pienessä neli napasessa liittimessä saman värinen johto että liittyykö tämä samaan?
Jos tarkoittaa niin öljymäärän johdon päästä löyty vastus mittarilla yhteys napa 5:een töpselin päässä vaikka kuvassa nro 12.
öljyn merkkivalolta kyllä oli yhteys pieneen elektroniikka korttiin mittaristossa ja tuo napa 5 meni kans sinne.
Miten noiden vastuksien/ diodien kuntoa voi mitata?
Mittaristolle tuli pienessä neli napasessa liittimessä saman värinen johto että liittyykö tämä samaan?
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Katohan kuvaa tarkemmin.johturpe kirjoitti:Vastaako kuvan vasemman laidan numerot ison pyöreän liittimen napoja?
Jos tarkoittaa niin öljymäärän johdon päästä löyty vastus mittarilla yhteys napa 5:een töpselin päässä vaikka kuvassa nro 12.
öljyn merkkivalolta kyllä oli yhteys pieneen elektroniikka korttiin mittaristossa ja tuo napa 5 meni kans sinne.
Miten noiden vastuksien/ diodien kuntoa voi mitata?
Mittaristolle tuli pienessä neli napasessa liittimessä saman värinen johto että liittyykö tämä samaan?
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Vastukset voit mitata suoraan navoista ohmimittarilla ja diodit myös ohmimittarilla, estosuunnassa ääreton vastus ja päästösuunnassa noin 560 ohmia.
Ei nelinapaisessa ainakaan kytkentäkuvan mukaan ole saman väristä johtoa, jollei rane ole ollut asialla.
Mittaa se öljymäärän anturin liitin ohmimittarilla maata vasten, näyttääkö oikosulkua? Jos näyttää niin tutki anturi vähän tarkemmin.
Ai niin sinähän olit irroittanut sen johdon jo aiemmin, eli johto maadoittaa jostain.
Ei nelinapaisessa ainakaan kytkentäkuvan mukaan ole saman väristä johtoa, jollei rane ole ollut asialla.
Mittaa se öljymäärän anturin liitin ohmimittarilla maata vasten, näyttääkö oikosulkua? Jos näyttää niin tutki anturi vähän tarkemmin.
Ai niin sinähän olit irroittanut sen johdon jo aiemmin, eli johto maadoittaa jostain.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen