W123 kaasupolkimen jäykk. säätö?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

W123 kaasupolkimen jäykk. säätö?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Autossani on erittäin jäykkä kaasupoljin, ja alkupäässä on suhteellisen reilu alue tyhjää. Tottumaton saa näinollen autollani "nykiviä" lähtöjä, kun kaasu yhtäkkiä ottaakin kiinni. Itse tietty olen tottunut tuohon jäykkyyteen, mutta esim. pakitettaessa kevyempi/herkempi kaasu olisi parempi.

Kuinka tuota tyhjää/jäykkyyttä voidaan säätää?

Kerran koetin jostain vipstaakista ottaa löysiä pois ilmanputsarin alta (D.D. muistaa), mutta tulos oli se, että kaasu muuttui entistä jäykemmäksi!

Jussi L. on ilmeisesti säätänyt oman autonsa vivustoa...? Mutta lieneekö sekään samanlainen kuin M102.980:ssa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
raul
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja raul »

Mun mielestä se vivusto oli näissä ruiskullisissa hieman mutkikkaampi.
Olen paininut saman ongelman kimpussa 230E A:n kanssa. Sama vika hieman lievempänä myös kaverin 230TE A:ssa. Manuaalisen kanssa ei ongelmia, ellei "vuosimalliin" kuuluuvaa tyhjää aluetta lasketa.

Voitelin vivuston, paitsi ilmansuodattimen alla olevat osat, mutta siitä saatu hyöty taisi olla aika pieni. Oletan että vika olisi siinä isossa vivussa mikä taisi olla kiinni tulipellin jommalla kummalla puolella. Mietin myös voisiko vika olla ihan siinä polkimen itsensä takana, esim. jos varsi hankaa johonkin, sitä olisi voinut pakottamalla korjata.

Kertoilet varmasti lisää jos selvität asiaa pidemmälle!
Vastaa Viestiin