Nyt on kiire! Takajarrulevyn poisto???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Nyt on kiire! Takajarrulevyn poisto???

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Eli kuinka tuo takajarrulevy lähtee pois? Seisontajarrun jarrupalat ottaa vastaan, joku vapautussyteemihän tuossa on oltava...
Liittykö pieni reikä keskiössä vapautukseen ja missä asennossa sen on oltava ja mihin päin ruuvimeisselillä painetaan. Ei ole kuin vähän kiire, huomenna pitäisi autolla lähteä seitsemältä liikenteeseen.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Katso taskulampulla levyn reiistä sisään. Noin klo 10 tai 14 löytyy "tähti" jota pyörittämällä kengät löysääntyvät.
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Pepekyy kirjoitti:Katso taskulampulla levyn reiistä sisään. Noin klo 10 tai 14 löytyy "tähti" jota pyörittämällä kengät löysääntyvät.
Kiitti aivan heleveetisti!
Olen muutaman kaljan velkaa. Arvaus oli, että siellä on joko painettava tai rullattava tai ihan ruuvattava systeemi. Mutta vaikka kuinka fikkarilla tiirailin ei sitä rullaa näkynyt. Olis pitänyt maata kunnolla maanpinnassa niin sen olisi nähnyt yläviistoon katsottaessa...
Mutta hyvä kun löytyi apu ja sain avattua.

Eli tilanne lähti siitä, että tänään alkoi kuulumaan kitinää renkaan seudulta ja aikamoinen palaneen käry nousi renkaan tienoilta pysähdyksen aikana...
Tarkastin aikaisemmin jo normaalit jarrupalat ja ne toimii ihan ok, mutta en silloin tiennyt, että mersussa on nuo seisontajarrupalat levy/rummun sisällä. Onneksi sattui kaveri käymään ja epäili tuota vikaa.
Mistähän nuo palat nyt yhtäkkiä alkoi kantamaan? Onko systeemi itsesäätyvä? Ei kerennyt perehtyä enempää, piti vain saada rengas pyörimään vapaasti...

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

MarkoV kirjoitti: Mistähän nuo palat nyt yhtäkkiä alkoi kantamaan? Onko systeemi itsesäätyvä? Ei kerennyt perehtyä enempää, piti vain saada rengas pyörimään vapaasti...

Marko
Ei ole se systeemi itsesäätyvä, pitää itse säätää :roll:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Käsijarrukenkien kitkapinnoilla on joskus taipumusta irrota kengästä joko kokonaan tai sitten paloina.
Saattais olla että on joku palanen mennyt rummun ja kengän väliin :?:
Ei muuta kuin levyt irti ja tarkistamaan...
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Vastaa Viestiin