NYT PIKA-APUA KAVERIN MERSULLE!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

NYT PIKA-APUA KAVERIN MERSULLE!

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Ajaa 50 km, sammuu. Jähtymisen jälkeen (useampi tunti) lähtee taas. -85 190 mersu 2.0E bensakoneella. Puolalle tulee tyhjäkäynnillä 14V. Muutaman kymmenen kilsaa pääsee, sitten meno loppuu, kuin puola sanoisi itsensä irti. Tekee saman toisellakin (uudella) puolalla. Minä kun en noista bensiineistä tiedä. Jännitteenohjausyksikkö? Mistä lähteä liikkeelle? P.s. Kaveri tien päällä, n. 500 km päässä kotoa.
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Odottelen tässä koneen ääressä vinkkejä...
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Isän autossa oli tuommosta oiretta ja vika oli bensapumpun releessa. akun takana. Releen kärjet voi ohittaa väliaikaisesti johdolla.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Väliaikatietoja:
Jakaja vaihdettu. Kipinä loppuu totaalisesti. Toisen puolan vaihtamalla pääsee toiset 50km. Ensimmäinen ei vain ehdi siinä ajassa kokonaan jähtyä...
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Avatar
wictro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 22.11.2005 01:20
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja wictro »

tällasta löysin toiselta foorumilta:

QUOTE:
"Ottakaa huomioon sellainen pieni asia, että ohnimittarilla mitattaessa puola nayttää oikeita arvoja ja on silti sökö. Syy tähän johtuu siitä, että autossa on ollut sytytysvikoja ja jännite ei ole päässyt kunnolla purkautumaan, joka on aiheuttanut puolassa rajun jännitteen nousun, ( jopa kaksin tai kolmin kertainen ) mikä taas aiheuttaa läpilyönnin käämissä ja sen seurauksena yksi tai useampi käämikierros on oikosulussa aiheuttaen kuparivaipan mikä hidastaa puolan toimintaa ja sen johdosta toimii ja ei toimi. Kuumenee vielä oikosulun johdosta. Tässä syy miksi ei aina toimi tai toimii epämääräisesti."

eli sytytyksen ohjauksesta vois ettiä vikaa.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
Avatar
samisalama
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ma 05.07.2004 12:18
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Ongelma oli sytytysyksikkö.
Brum, Bruuuuummm!
w140 350TD -96
Ex:s124 300TD -88
Vastaa Viestiin