w123 turboon syöttöä ?
Tuossa kuvassa: http://kotisivu.mtv3.fi/pasikuusela/syo ... age15.html , vasemmanpuoleinen on w123 pumppu ja ilmeisesti turbossa on samanlainen kuin vapari w123:ssa. Alin ruuvi vasemmalla on syöttöruuvi, avaaminen lisää syöttöä, 10% per kierros. Iso ruuvi keskellä on maksimikierrosten ruuvi, kiristäminen lisää, muistaakseni 200 kierrosta/ per/kierros. Kannattaa miettiä kierrosten lisäämistä. mutta itsellä vaparissa ne rundit on täysillä ja kone vetää paljon ylemmäksi, kuin aikaisemmin. Jeesaa jo keskikierroksilta lähtien ja vetää pitkälle. Omalla vastuulla tietty tuokin.
Tyhjäkäynnin hienosäätö on ylin ja toiseksi ylin oikealla on tyhjäkäynnin säätöruuvi. Jos kierrokset eivät siis palaudu tyhjäkäynnille riittävän nopeasti, niin tuosta säädetään, avaaminen pienentää ja käännetään yleensä samanverran kuin syöttöruuvia. Turbokoneissa tulee myös varoa, ettei kone pääse ryntäämään ylikierroksille. Säätö omalla vastuulla. Itse suosittelen maltillista syötön lisäämistä kerrallaan. Jos automaattivaihteisen auton moottori karkaa ylikierroksille, sitä ei voi sammuttaa vaihteella (ei kai mene vaihde päälle?)
Kuulemma ei kovin suurilla paineilla kannatakkaan ajella ilman cooleria, kone saa helposti siipeensä. Lisää juttua haulla.
Tyhjäkäynnin hienosäätö on ylin ja toiseksi ylin oikealla on tyhjäkäynnin säätöruuvi. Jos kierrokset eivät siis palaudu tyhjäkäynnille riittävän nopeasti, niin tuosta säädetään, avaaminen pienentää ja käännetään yleensä samanverran kuin syöttöruuvia. Turbokoneissa tulee myös varoa, ettei kone pääse ryntäämään ylikierroksille. Säätö omalla vastuulla. Itse suosittelen maltillista syötön lisäämistä kerrallaan. Jos automaattivaihteisen auton moottori karkaa ylikierroksille, sitä ei voi sammuttaa vaihteella (ei kai mene vaihde päälle?)
Kuulemma ei kovin suurilla paineilla kannatakkaan ajella ilman cooleria, kone saa helposti siipeensä. Lisää juttua haulla.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Mun mielestä orkkis 123 turpossa on MV pumppu
Voin olla väärässäkin, mutta muistelisin niin
Siispä. Jos hyvää haluat ja myöhemmin sen kuulerin sinne aiot laittaa. Niin ei muuta kun suosiolla asennat sinne uudemman mallin vaparin pumpun. Käytät ensin sepällä tapitettavana jne
(arvelin näin, koska nälkä kasvaa syödessä, kuulemma)
No asiaan. kysyit siis syötön lisäystä tuossa MV:ssa. Muistelen että siellä takapäässä on sellanen ruuvi, joka on lukittu mutterilla. Muistaakseni 13 mm:n avain käy siihen mutteriin. Siitä kun säätelet. Ja huom: muistelisin että oli noin.
On tuo MV muuten ihan hyvä pumppu, mutta osat siihen maksaa rahaa. Ja kuluu nopeammin, mitä tämä "uudemman mallin vapari pumppu".
Muistelen että elementti maksoi MV:hen 250 €/ kappale. Joskus laitattanut...

Voin olla väärässäkin, mutta muistelisin niin

Siispä. Jos hyvää haluat ja myöhemmin sen kuulerin sinne aiot laittaa. Niin ei muuta kun suosiolla asennat sinne uudemman mallin vaparin pumpun. Käytät ensin sepällä tapitettavana jne

No asiaan. kysyit siis syötön lisäystä tuossa MV:ssa. Muistelen että siellä takapäässä on sellanen ruuvi, joka on lukittu mutterilla. Muistaakseni 13 mm:n avain käy siihen mutteriin. Siitä kun säätelet. Ja huom: muistelisin että oli noin.
On tuo MV muuten ihan hyvä pumppu, mutta osat siihen maksaa rahaa. Ja kuluu nopeammin, mitä tämä "uudemman mallin vapari pumppu".
Muistelen että elementti maksoi MV:hen 250 €/ kappale. Joskus laitattanut...

Tämä oli aivan uusi tieto. Jännä juttu, kun W124:sen turbon pumpusta saa kuitenkin säädettyä syöttöä vielä lisää. Ajattelin vain tuota, että jo tehtaalla olisi täysille ruuvattu. Tietäisiköhän tämän palstan Dieselspesialistit tuosta asista? Itselläkin tulee jossakin vaiheessa tuo asia ajankohtaiseksi ja olisi mukava tietää, että saako turbon pumpusta lisää soppaa ja auttaako vaparin pumpun vaihto tehojen saamisessa ilman elementtien vaihtoa?Antti M. kirjoitti:Vaparin pumpusta ku lyödään syötöt täysille niin vastaa turbonpumpun syöttöjä eli mikäli oikein oon käsittäny niin turbon pumpusa on jo valmiiksi syötöt täysillä.
Millainen homma on muuten pumpun öljynkierron muuttaminen, jos vaihtaa turbon pumpun tilalle vaparin pumpun?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- kristian210
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ke 08.12.2004 20:50
- Paikkakunta: Tornio
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Niin on ja on "pikkasen" hämärä laite. Eli ahtopainekalvo mittaa ilmansuodattimen ja sylinterin välistä ali-/ ahtopainetta ja syöttää ruokaa sen mukaan. Tietääkseni missään muussa syöttöpumpussa ei ole vastaavaa säädintä. Voin olla myös täysin väärässä, en korjaa ammatikseni syöttöpumppuja.kristian210 kirjoitti:Kiitos vastauksista, mutta minkäänlaista TIETOA ei ole vielä tullut !
Turbossa EI ole ollenkaan samanlainen pumppu kuin" vaparisa", se on fakta.
Ota yhteyttä vaikka mynä-dieseliin, jos sieltä saisi apuja. Itse vaihtaisin siihen vaparin pumpun ja 7-tapit. Myös vaihtaisin sen turbon isompaan. Siis siksi että tulis voimaa OM 617: kin.
Joo, voin olla vääräsä, mutta vahva LUULO on etten ole. Vaparin pumppua on turha vaihtaa ilman isompia elementtejä tehonnousun toivossa(linttaracing ainaki kokeili ja muistaakseni sanoi ettei juuri vaikuttanu). Ja eikös tuo öljykierto toimi noissa samanlain, vai tarviiko siihen jotain muutoksia kans??Heavy kirjoitti: Tämä oli aivan uusi tieto. Jännä juttu, kun W124:sen turbon pumpusta saa kuitenkin säädettyä syöttöä vielä lisää. Ajattelin vain tuota, että jo tehtaalla olisi täysille ruuvattu. Tietäisiköhän tämän palstan Dieselspesialistit tuosta asista? Itselläkin tulee jossakin vaiheessa tuo asia ajankohtaiseksi ja olisi mukava tietää, että saako turbon pumpusta lisää soppaa ja auttaako vaparin pumpun vaihto tehojen saamisessa ilman elementtien vaihtoa?
Millainen homma on muuten pumpun öljynkierron muuttaminen, jos vaihtaa turbon pumpun tilalle vaparin pumpun?
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Muistaakseni siitä on ollut joskus puhetta, että öljynkierto on erilailla noissa pumpuissa. Ihan varma en ole kyllä. Mika T. ja Perttu K siitä taisivat mainita, että tuo öljyhomma pitää muuttaa, kun vaihtaa pumppua.Antti M. kirjoitti:Joo, voin olla vääräsä, mutta vahva LUULO on etten ole. Vaparin pumppua on turha vaihtaa ilman isompia elementtejä tehonnousun toivossa(linttaracing ainaki kokeili ja muistaakseni sanoi ettei juuri vaikuttanu). Ja eikös tuo öljykierto toimi noissa samanlain, vai tarviiko siihen jotain muutoksia kans??
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Luulisin että öljy tulee ulkoisella putkella pumpun runkoon ja paluu tapahtuu etupään kautta.
Ei taida onnistua vaihtaa vaparin pumpun käyttöpäätä orkkis turboon, kun siinä on öljypumppu ketjulla.
Mutta voi vissiin laittaa sen vaparin pumpun silti, kun vaan muistaa laittaa aika ajoin öljyä tippakannulla syöttöpumppuun, niikuin ennenaikaan kaikissa vanhoissa mersuissa. Tai rakentaa siihen vaparin pumppuun sen öljyputken runkoon.
Ei taida onnistua vaihtaa vaparin pumpun käyttöpäätä orkkis turboon, kun siinä on öljypumppu ketjulla.
Mutta voi vissiin laittaa sen vaparin pumpun silti, kun vaan muistaa laittaa aika ajoin öljyä tippakannulla syöttöpumppuun, niikuin ennenaikaan kaikissa vanhoissa mersuissa. Tai rakentaa siihen vaparin pumppuun sen öljyputken runkoon.
- kristian210
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Ke 08.12.2004 20:50
- Paikkakunta: Tornio
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
jeah
juupsista.. mulla itsella on OM617 vapari vuosikertaa 81 ja siinä on PES5MW pumppuna ja siinä pumpun rungossa vähä keskeltä ylempänä on ruuvvi missä on 10mm lukkomutteri päässä ja sitte on siellä pohjassa muistaisin että 19mm lukko vielä ja se itse syöttöruuvi oli kai jotain 16mm... se iso lukkomutteri kiinni siihen 16milliseen ja ruuvi pohjaan vaan..on aika hämäävä ku siinä on se 6mm jenka sisällä..englantia piti lukee ja luki että CW=increase eli myötäpäivään ku kääntää niin lisääntyy syöttö...kone täs joku päivä kasas että pääsee koittamaan....toi kuparikansipahvi pitäis vielä käydä hehkuttamas jossain niin sais senki sinne niin ei tarvi murehtia =) kansi tosin on tuhottavana tuossa hallin pöydällä
kanavia koitan siis avarrella.. pumppukin vielä pöydällä että en tiedä mitä teki mutta noita kierroksia pitäis saada lisää.... mutta se uudempi pumppu vetää kuulemma sikahyvin... olikohan se nyt sitten PES5M? mutta on kuulemma parempi...että tuota mattiwiskiä ei kannata käyttää...en sitten tiedä mikä turbokoneessa on? ja niin se tulee se öljy tulee erillisellä putkella pumpun kylkeen ja vissiin putoaa jakopäähän takaisin... pyytäisin vielä anteeksi rasittavaa tapaani kirjoittaa erittäin pitkästi =)

Image is nothing...Boost is everything!
Noista pumuista vielä.
Omissa OM617A pumpuissa on vasemmassa alakulmassa ulkoinen säätötappi (14 mm lukko ja 12mm säätö).
Kuitenkin kun kattelin jenkki foorumin OM617 syöttö säätö ohjeita niin mainittiin ettei syötön säätö ole tuossa kohtaa vaan ylempänä oikealla
Eli onko turbon pumppujakin muutamaa eri mallia ja omissani on ulkoinen säätö ?
kts:

Omissa OM617A pumpuissa on vasemmassa alakulmassa ulkoinen säätötappi (14 mm lukko ja 12mm säätö).
Kuitenkin kun kattelin jenkki foorumin OM617 syöttö säätö ohjeita niin mainittiin ettei syötön säätö ole tuossa kohtaa vaan ylempänä oikealla
Eli onko turbon pumppujakin muutamaa eri mallia ja omissani on ulkoinen säätö ?
kts:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Kävin tuossa äsken katsomassa omaa turbon pumppua ja siinä oli takakannessa uloke jossa oli ensin isompi mutteri ja sitten pienempi ulommaisena. Taisi olla juuri 14 mm ja 12mm. Eli varmaankin samasta ruuvista puhutaan? Onnistuuko syötön lisäys pelkästään tuosta ruuvista säätämällä ja muualle ei tarvitse koskea?JTY kirjoitti:Noista pumuista vielä.
Omissa OM617A pumpuissa on vasemmassa alakulmassa ulkoinen säätötappi (14 mm lukko ja 12mm säätö).
Kuitenkin kun kattelin jenkki foorumin OM617 syöttö säätö ohjeita niin mainittiin ettei syötön säätö ole tuossa kohtaa vaan ylempänä oikealla
Eli onko turbon pumppujakin muutamaa eri mallia ja omissani on ulkoinen säätö ?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Juuri sama pultti, tässä vielä kuva:Heavy kirjoitti: Kävin tuossa äsken katsomassa omaa turbon pumppua ja siinä oli takakannessa uloke jossa oli ensin isompi mutteri ja sitten pienempi ulommaisena. Taisi olla juuri 14 mm ja 12mm. Eli varmaankin samasta ruuvista puhutaan? Onnistuuko syötön lisäys pelkästään tuosta ruuvista säätämällä ja muualle ei tarvitse koskea?

Kokeilin säätää toisesta turbosta, ekaksi kiinni ja sitten auki.
Kun laitto kiinni kone kävi nihkeemmin ja ei savuttanu mitään, kun avasin reilusti niin näky pientä savutusta, kone myös kävi ilosemmin.
Tein testilenkin ja perstuntumalla on vääntävämpi, myös EGT nousi melkein sadalla asteella täys vedossa.
Et kai se jotain lisää

w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Joo, samalta näyttää kuvassa. Tuotahan pitää melkein kokeilla, jos sillä saisi vähän kulkua lisää tai ainakin savua tulemaan putkestaJTY kirjoitti: Kokeilin säätää toisesta turbosta, ekaksi kiinni ja sitten auki.
Kun laitto kiinni kone kävi nihkeemmin ja ei savuttanu mitään, kun avasin reilusti niin näky pientä savutusta, kone myös kävi ilosemmin.
Tein testilenkin ja perstuntumalla on vääntävämpi, myös EGT nousi melkein sadalla asteella täys vedossa.
Et kai se jotain lisää

Tuossa tuli katseltua tuota turbon imusarjaa ja siitä lähtee se ahtojen tunnistusletku pumpulle. Siinä alapuolella siitä samasta lähdöstä lähtee toinen putki jonka pää on tulpattu. Onkohan se mikä? Tuumasin, että voisiko liittyä EGR juttuihin jotka koneesta on poistettu?
Niin ja sitten siitä vähän keulaan päin imusarjassa on kanssa jokin liittimen näköinen juttu. Sekin on varmaan liittynyt siihen EGR juttuun. Onko sinulla sitä liitintä?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Jep 14mm auki ja 12mm voi säädellä sen jälkeen.Heavy kirjoitti:
Joo, samalta näyttää kuvassa. Tuotahan pitää melkein kokeilla, jos sillä saisi vähän kulkua lisää tai ainakin savua tulemaan putkestaEli tuota 14mm löysää ja sitten 12mm avaa niin tulee lisää soppaa koneelle?
Tuossa tuli katseltua tuota turbon imusarjaa ja siitä lähtee se ahtojen tunnistusletku pumpulle. Siinä alapuolella siitä samasta lähdöstä lähtee toinen putki jonka pää on tulpattu. Onkohan se mikä? Tuumasin, että voisiko liittyä EGR juttuihin jotka koneesta on poistettu?
Niin ja sitten siitä vähän keulaan päin imusarjassa on kanssa jokin liittimen näköinen juttu. Sekin on varmaan liittynyt siihen EGR juttuun. Onko sinulla sitä liitintä?
Imusarjassa pitäisi olla:
- paineanturi johon tulee johto, tämä johto menee pop-off venttiilille joka päästää paineet ulos jos nousevat yli max rajan 0.9bar. (tämä imusarjan päällä tuliseinän puolella)
- Nippa josta menee letku pop-off venttiilille ja siitä pumpun päällä olevalle ALDA:lle (tämä imusarjan päässä)
- Isompi nippa EGR varten (imusarjan keulan puoleisessa päässä)
Euro autossa on ainoastaan tuo painelähtö käytössä ALDA:lle kaikki muut tukittu, jenkissä kaikki käytössä.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
OK. Lähteekö se ruuvi lopulta kokonaan irti vai aukeaa vain määrätyn verran?JTY kirjoitti:Jep 14mm auki ja 12mm voi säädellä sen jälkeen.
Joo, itsellä onkin vain tuo letku joka menee pumpulle. Taisipa vielä olla sininen väriltään se.JTY kirjoitti:Imusarjassa pitäisi olla:
- paineanturi johon tulee johto, tämä johto menee pop-off venttiilille joka päästää paineet ulos jos nousevat yli max rajan 0.9bar. (tämä imusarjan päällä tuliseinän puolella)
- Nippa josta menee letku pop-off venttiilille ja siitä pumpun päällä olevalle ALDA:lle (tämä imusarjan päässä)
- Isompi nippa EGR varten (imusarjan keulan puoleisessa päässä)
Euro autossa on ainoastaan tuo painelähtö käytössä ALDA:lle kaikki muut tukittu, jenkissä kaikki käytössä.
Oletko mistä hommannut tuon aiemmin mainitsemasi pakokaasulämpömittarin ja mihin kohtaan olet anturin laittanut?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Kysympäs sit tässä samassa thredissä kun kerta aiheeseen liittyy. Ilmeisesti kuvassa oleva pumppu on MV pumppu (tuo jossa näkyy 14mm lukko ja 12mm pyöritettävä). Mistäs johtuu tämä kun tein ohjeiden mukaan: löysäsin 14mm lukon ja aukaisin 12mm vähäsen, tuli n.0,5m ulospäin, hieman vähemmänkin. Kävin koeajolla, huomasin kyllä vetoja tulleen himpun verran lisää, mustaa ei puskenut (en ainaskaan huomannut ?!) mutta mistäs johtuu tämä kun risteykseen pysähdyn tai käynnistän auton, jokatapauksessa paikallaan ollessa auto välillä ravistaa aika pahasti. missä vika?!
Ja kärsiikö sen 12mm pyörittää niin auki kuin se menee, putoaako se pois? mites laatikko tykkää tästä asiasta (4v automaatti) ?
Ja kärsiikö sen 12mm pyörittää niin auki kuin se menee, putoaako se pois? mites laatikko tykkää tästä asiasta (4v automaatti) ?
Ahneella on kehno loppu
Mitä olen ymmärtäny niin tippuu pois jos liikaa avaa.Heavy kirjoitti:
OK. Lähteekö se ruuvi lopulta kokonaan irti vai aukeaa vain määrätyn verran?
Joo, itsellä onkin vain tuo letku joka menee pumpulle. Taisipa vielä olla sininen väriltään se.
Oletko mistä hommannut tuon aiemmin mainitsemasi pakokaasulämpömittarin ja mihin kohtaan olet anturin laittanut?
Tuo mittari tuli yhden w123 200d turbon mukana josta revin irti, anturi on huonossa paikkaa heti ahtimen jälkeen, pitäisi siirtää pakosarjaan.
Mutta vpv motorracing:ltä saa digitaalisen EGT anturilla joka on helppo asentaa koska mittari toimii patterilla.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Saman huomasin minäkin, mutta säätelin ruuvista sen sopivan kohdan ja sen jälkeen tyhjäkäynti ruuvista käynnin matalemmaksi.latku kirjoitti:Kysympäs sit tässä samassa thredissä kun kerta aiheeseen liittyy. Ilmeisesti kuvassa oleva pumppu on MV pumppu (tuo jossa näkyy 14mm lukko ja 12mm pyöritettävä). Mistäs johtuu tämä kun tein ohjeiden mukaan: löysäsin 14mm lukon ja aukaisin 12mm vähäsen, tuli n.0,5m ulospäin, hieman vähemmänkin. Kävin koeajolla, huomasin kyllä vetoja tulleen himpun verran lisää, mustaa ei puskenut (en ainaskaan huomannut ?!) mutta mistäs johtuu tämä kun risteykseen pysähdyn tai käynnistän auton, jokatapauksessa paikallaan ollessa auto välillä ravistaa aika pahasti. missä vika?!
Ja kärsiikö sen 12mm pyörittää niin auki kuin se menee, putoaako se pois? mites laatikko tykkää tästä asiasta (4v automaatti) ?
Tämä poisti pahimmat ravistukset.
Mullakin 4v automaatti, vanhempaa mallia. Mitä nesteitä katsellu ja haistellu niin ei tunnu olevan moksiskaan. Vaihdot säädetty hieman kovemmalle jotta ei ole luiston vaaraa.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Eli tästä seuraa "kaupan päällisinä" hieman ravistusta? Mistähän tuo mahtaa johtua? Siis säädit tyhjäkäyntivaijerista? Itselläni se ei ole turbokoneessa ollenkaan käytössä, kun vaijeri vähän huono.JTY kirjoitti:Saman huomasin minäkin, mutta säätelin ruuvista sen sopivan kohdan ja sen jälkeen tyhjäkäynti ruuvista käynnin matalemmaksi.
Tämä poisti pahimmat ravistukset.
Mullakin 4v automaatti, vanhempaa mallia. Mitä nesteitä katsellu ja haistellu niin ei tunnu olevan moksiskaan. Vaihdot säädetty hieman kovemmalle jotta ei ole luiston vaaraa.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Ei ole vaijeria ollenkaan tuossa, vaan pumpun takana olevasta tyhjäkäynnin hienosäädöstä (pystyssä oleva pultti jossa lukitemutteri)Heavy kirjoitti:Eli tästä seuraa "kaupan päällisinä" hieman ravistusta? Mistähän tuo mahtaa johtua? Siis säädit tyhjäkäyntivaijerista? Itselläni se ei ole turbokoneessa ollenkaan käytössä, kun vaijeri vähän huono.JTY kirjoitti:Saman huomasin minäkin, mutta säätelin ruuvista sen sopivan kohdan ja sen jälkeen tyhjäkäynti ruuvista käynnin matalemmaksi.
Tämä poisti pahimmat ravistukset.
Mullakin 4v automaatti, vanhempaa mallia. Mitä nesteitä katsellu ja haistellu niin ei tunnu olevan moksiskaan. Vaihdot säädetty hieman kovemmalle jotta ei ole luiston vaaraa.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
JTY kirjoitti:Saman huomasin minäkin, mutta säätelin ruuvista sen sopivan kohdan ja sen jälkeen tyhjäkäynti ruuvista käynnin matalemmaksi.latku kirjoitti:Kysympäs sit tässä samassa thredissä kun kerta aiheeseen liittyy. Ilmeisesti kuvassa oleva pumppu on MV pumppu (tuo jossa näkyy 14mm lukko ja 12mm pyöritettävä). Mistäs johtuu tämä kun tein ohjeiden mukaan: löysäsin 14mm lukon ja aukaisin 12mm vähäsen, tuli n.0,5m ulospäin, hieman vähemmänkin. Kävin koeajolla, huomasin kyllä vetoja tulleen himpun verran lisää, mustaa ei puskenut (en ainaskaan huomannut ?!) mutta mistäs johtuu tämä kun risteykseen pysähdyn tai käynnistän auton, jokatapauksessa paikallaan ollessa auto välillä ravistaa aika pahasti. missä vika?!
Ja kärsiikö sen 12mm pyörittää niin auki kuin se menee, putoaako se pois? mites laatikko tykkää tästä asiasta (4v automaatti) ?
Tämä poisti pahimmat ravistukset.
Mullakin 4v automaatti, vanhempaa mallia. Mitä nesteitä katsellu ja haistellu niin ei tunnu olevan moksiskaan. Vaihdot säädetty hieman kovemmalle jotta ei ole luiston vaaraa.
Oisko mahdollista saada kuvaa tästä kyseisestä ruuvista? löysin yhden jota veikkasin kovasti sitä siksi ruuviksi, mutta en kehdannut siitä alkaa ruuvaileen että oisko se tyhjäkäynnin hienosäätö.
Ahneella on kehno loppu
Tässä kuva jossa tuo säätö näkyy (eli pystyssä oleva):latku kirjoitti:
Oisko mahdollista saada kuvaa tästä kyseisestä ruuvista? löysin yhden jota veikkasin kovasti sitä siksi ruuviksi, mutta en kehdannut siitä alkaa ruuvaileen että oisko se tyhjäkäynnin hienosäätö.

w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Toimin yllämainittujen ohjeiden mukaan, syöttöruuvia auaksin jopa niin paljon että ruuvikin tipahti pois, mutta merkittävää noen pöllähdystä en saanut aikaan (kun kierrätti paikallaan melkein tappiin asti ja nopeasti löysäs kaasun --> pienen pilven töpsäytti) ja tehoja ei tuntunut tulevan ajossa yhtään...Mitä tein väärin vai jossakin joku vika?
Ahneella on kehno loppu
Saman huomasin itse sädöissäni että tuo pultti muuttaa syöttöjä hyvin maltillisesti ja vaatii ALDA:n ruuvausta.latku kirjoitti:Toimin yllämainittujen ohjeiden mukaan, syöttöruuvia auaksin jopa niin paljon että ruuvikin tipahti pois, mutta merkittävää noen pöllähdystä en saanut aikaan (kun kierrätti paikallaan melkein tappiin asti ja nopeasti löysäs kaasun --> pienen pilven töpsäytti) ja tehoja ei tuntunut tulevan ajossa yhtään...Mitä tein väärin vai jossakin joku vika?
Miten tuo ALDA, onko miten säädelty ?
Voipi olla et pumpun välykset jo niin isoja ettei säädin vaikuta niin paljon kuin pitäisi.
Joku kirjotti jollain jenkki foorumilla et väljyyden lisääntyessä ALDA:n antama ahdon alainen syöttö määrä myös laskee ja oli ohje prikan lisämisestä ALDA:n akseliin.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki