Keskuslukon kauko-ohjaus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Keskuslukon kauko-ohjaus

Viesti Kirjoittaja Tipi »

Do diin, omastani puuttuu tämä, eli siis on pelkkä avaimella käännettävä keskuslukko. Parissa edellisessä autossani oli tuo kauko-ohjaus lukoille ja niinpä olisi kiva virittää sellainen myös tähän (w124). Onko joku teistä tehnyt moista homma itse vai oletteko teettäneet sen jossain firmassa ?
Onko saatavilla jotain vakiokalustoa millä moinen saadaan aikaiseksi, jos on niin mistä kannattaisi hankkia ? :shock:
W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Boss
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Boss »

On tehty, jos tarvista ei muulle kuin lukitukselle suosittelen VDO-comfort lock:kia, itse ostin autoavusta hintaan 93€.
Helppo asentaa ja käy ilman ylimääräisiä virveleitä myös alipainetoimiseen k-lukkoon.
Tuota voi halutessaan laajentaa vaikka minkälaiseksi hälyttimeksi, itsellä kun oli kaikki vanhasta hälystä valmiina niin ei tarvinnut kun kytkeä piuhoihin.
Kuuluuhan tuohon "vakiona" tuo vilkkuledi joka jo sinällään avittaa pitämään rosvoja loitommalla. :wink:
Asennusohjeita löytyy lisää tuolta hausta........
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Ja kannattaa samalla harkita jos vaikka sijottaa 80-100€ lisää ja saa kunnon hälyyttimen. Itse laitoin reilu vuosi sitten Sikuran S2000TX VAT-hyväksytyn hälyn ja hintaa laitteella oli n. 170€. Asennus helppo ja mukana tulee hyvät suomenkieliset asennusohjeet. Multa saa vaikka W124 mallikohtaset asennusohjeet josta selviää tarvittavat johdot ja niidet värit jotta keskuslukko ja ajonesto toimii. Yleismittarin saattaa tarvita mutta muuten´asennus on aika simppeli. Aikaa meni mulla päivä kun purin etupenkit pois jotta sain johdot alkuperäsiin johtokanaaleihin mutta homman voi tehdä kyllä helpomminkin.

Äkkiä toi pieni lisäsijoitus maksaa ittensä takaisin koska kaskoon saa 5-10% lisäalennusta riippuen vakuutusyhtiöstä ja varkaustapauksissa omavastuuta ei ole.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Boss
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Boss »

Lindroos kirjoitti:Ja kannattaa samalla harkita jos vaikka sijottaa 80-100€ lisää ja saa kunnon hälyyttimen. Itse laitoin reilu vuosi sitten Sikuran S2000TX VAT-hyväksytyn hälyn ja hintaa laitteella oli n. 170€. Asennus helppo ja mukana tulee hyvät suomenkieliset asennusohjeet. Multa saa vaikka W124 mallikohtaset asennusohjeet josta selviää tarvittavat johdot ja niidet värit jotta keskuslukko ja ajonesto toimii. Yleismittarin saattaa tarvita mutta muuten´asennus on aika simppeli. Aikaa meni mulla päivä kun purin etupenkit pois jotta sain johdot alkuperäsiin johtokanaaleihin mutta homman voi tehdä kyllä helpomminkin.

Äkkiä toi pieni lisäsijoitus maksaa ittensä takaisin koska kaskoon saa 5-10% lisäalennusta riippuen vakuutusyhtiöstä ja varkaustapauksissa omavastuuta ei ole.
Niin,eihän tuossa taidettukkaan edullisinta haeskella, joten suosittelenkin cobran hälytintä asennuksineen, hyvä hälytin maksaa kaikkineen n.340€.
Defan hälyistä en tiedä muttei kai nekään hassumpia ole?
Vikuroita on ollut itsellä yksi kappale, toimi n.2vuotta kunnes alkoi kömöillä oikein tosissaan.
JS
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JS »

Lindroos kirjoitti:Ja kannattaa samalla harkita jos vaikka sijottaa 80-100€ lisää ja saa kunnon hälyyttimen. Itse laitoin reilu vuosi sitten Sikuran S2000TX VAT-hyväksytyn hälyn ja hintaa laitteella oli n. 170€. Asennus helppo ja mukana tulee hyvät suomenkieliset asennusohjeet. Multa saa vaikka W124 mallikohtaset asennusohjeet josta selviää tarvittavat johdot ja niidet värit jotta keskuslukko ja ajonesto toimii. Yleismittarin saattaa tarvita mutta muuten´asennus on aika simppeli. Aikaa meni mulla päivä kun purin etupenkit pois jotta sain johdot alkuperäsiin johtokanaaleihin mutta homman voi tehdä kyllä helpomminkin.

Eikös tuo keskuslukko toimi alipaineella?? Pitääkö siinä olla vielä lisänä ohjain tätä varten?? :arrow: Eli kun nappia painaa niin samalla keskuslukko toimii ja kaikki ovat :lol: :lol: :lol:
Lindroos
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lindroos »

Mitään lisäpalikoita ei tarvitse vaan pneumaattisen keskuslukon ohjaus käy suoraan hälyllä. Avaus-/sulkuviive säädetään 6s (ainakin Sikurassa) jotta kompura kerkiää toimimaan ja kaikki ovet + peräluukku tottelee nappia. Jotkut hälyt vaativat sellaisen lisäpalikan joilla pneumaattisen lukon ohjaus toimii ja muistaakseni joku sellasta Sikuraakin tyrkytti mutta eihän se sitä vaadi. Sellanen lisäpalikka yleensä vaan sisältää releen jolla ohjaus aikaa voidaan pidentää.

Cobra tekee kyllä laadukkaita laitteita, siitä ei pääse mihinkään. Esim. Poliisi käyttää omassa kalustossa Cobran hälyjä. Mutta sama laite on käytännössä Alfatech 200BB mutta hintaa n. 250€ ja sen saa asentaa itse. Cobraa ei saisi myydä kuin asennettuna mutta silti sitä joskus näkyy olevan kaupan jossain aina välillä. Ja vielä Defan hälystä sen verran että edellisessä autossa oli Defan 821X MGBS, oli oikein liikkeessä asennettu ja vuoden kokemuksella ei voi suositella kyllä kenellekkään. Muutamia vikoja: alkuperäinen 15A sulake paloi jatkuvasti => liikkeen ohje vaihtaa 25A, keskuslukon ohjaus lopetti toimintansa puolenvuoden jälkeen (ohjaus rele paloi), virhehälyytykset ja käynnistyksen eston temppuilu. Näitä vikoja ei koskaan saatu lopullisesti korjattua vaikka olin yhteydessä liikkeeseen ja Defan asiakaspalveluun. Oliko sitten huono yksilö mutta mun viimene Defa oli kyllä.

Kun hälyä olette ostamassa niin tuolta tarkistaa että malli on VAT-hyväksytty: http://www2.vakes.fi/lvk/vat/halytinl.htm

Jos jotain toi Sikura rupes kiinnostamaan niin ominaisuuksia ja hintoja löytyy vaikka täältä: http://kotisivu.mtv3.fi/keskustanvaraosa/sikura.html

SIKURA S2000TX hälytin
Ominaisuuksina mm. :
- vakuutusyhtiöiden hyväksymä
- 2 kpl ellipsin muotoisia radiokaukosäätimiä, toinen avaimeen integroitava malli
- 1-piirinen ajonesto
- hälytin varmennettu omalla akulla
- 2 kpl ultraääni sisätutkia, jotka reagoivat sisätilanliikkeisiin ja lasinrikkomiseen
- iskutunnistin
- keskuslukituksen ohjaus (*) YM.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

taisi sun defa olla maanantai kappale, oma 800 sarjalainen ei ole kertaakaan temppuillut ~2 vuoden aikana
Vastaa Viestiin