Kauko-ohjattava keskuslukko FK-automotive FKRMC03!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Makery
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Kauko-ohjattava keskuslukko FK-automotive FKRMC03!

Viesti Kirjoittaja Makery »

Onkohan kukaan asentanut mahdollisesti sellaista Fk-automotiven kauko-ohjattavaa keskuslukkoa kun FKRMC03 tai FKRMC02?? Mulle on tulossa tuo ensimmäinen jonka mukana tulee kaksi avainta johon voi itse teetättää sopivat urat + keskusyksikkö ja nippu johtoja. Onkohan tämä vehje radio ohjattu kun keskusyksiköstä lähtee kaapeli jossa lukee "Purple(ANT) unconnected straightened" eli on vissiin joku antennin johto jota ei kytketä mihinkään vai??Ja mahdollisia asennus ohjeita otan vastaan..moni on asentanu tällä foorumilla vastaavanlaisia kauko-ohjaimia mutta ei juuri tätä. Ainakaan en ole löytänyt mistään täältä juuri tästä ohjaimesta tietoa!
Auto johon olen asentamassa kauko-ohjainta on W202 vm. -93, ja autossahan on vakiona jo keskuslukko, mutta kauko-ohjaus puuttuu!
Asennus ohjeet on muuten suht koht selvät paitsi sitä en käsitä että miksi ohjeessa käsketään kytkeä "purple" värinen johto parking lights:eihin?? Ainakin minulla olisi tarkoitus saada vilkut välähtämään kun ovet lukitaan/avataan!Eli kertokaapas että mitkä valot ne välähtää tämän ohjeen mukaisesti??Parkit vai vilkut vai ei kummatkaan? :cry:
Kuva
Mercedes Benz W202 / -93 / 200D
Mercedes Benz W210 / -00 / 220Cdi
tumma ja tuhti
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja tumma ja tuhti »

Moro. Kirjoitit seuraavasti: Asennus ohjeet on muuten suht koht selvät paitsi sitä en käsitä että miksi ohjeessa käsketään kytkeä "purple" värinen johto parking lights:eihin?? Ainakin minulla olisi tarkoitus saada vilkut välähtämään kun ovet lukitaan/avataan!Eli kertokaapas että mitkä valot ne välähtää tämän ohjeen mukaisesti??Parkit vai vilkut vai ei kummatkaan?

Käsittääkseni joissain muissa maissa (esim. jenkeissä) on tapana kytkeä parkit vilkkumaan keskuslukituksen kanssa. Laitteesi ja sen asennusohjeet ovat siis varmaankin peräisin jostain muualta kuin suomesta.

Mutta ei hätää, voit kytkeä sen purple-värisen johdon parkkien sijasta vilkkuihin. Eli liität purple-piuhan ja molempien puolien vilkkujen johdot keskenään. Väliin on hyvä laittaa diodit estämään virran pääsy vilkuilta keskusyksikköön.

Onkohan tämä vehje radio ohjattu kun keskusyksiköstä lähtee kaapeli jossa lukee "Purple(ANT) unconnected straightened" eli on vissiin joku antennin johto jota ei kytketä mihinkään vai??
Kyllä se on luultavasti nimen omaan antenni, jota ei kytketä mihinkään.
Makery
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Makery »

Kiitos jo saaaduista neuvoista!
Riittääkö jos ottaa esim. kummankin takavilkun plussan sen violetin kanssa yhteen vai pitääkö se ottaa jotenkin releen kautta että kaikki vilkut vilahtaa kun lukitsee tai avaa ovet?Oletteko samaa mieltä että tuossa kytkentäkaaviossa olevat 6 johtoa jossa lukee "Central lock control wire" ajatellaan jatkuvan tuossa alimmaisessa kuvassa tuosta "6P" kohdasta vasemmalle päin jos ei ole hälyjä, niin kuin minulla ei ole? Näin minä ainakin ymmärtäisin! Missä muuten tuo keskuslukon moottori sijaitsee w202? Sijaitseeko tuo air compressor siellä peräkontin oikeassa laidassa, jos olen tulkinnut täällä foorumilla lukemaani oikein? Minne tuo keskusyksikkö olisi järkevintä asentaa? Kiitos jo etukäteen neuvoista!
Mercedes Benz W202 / -93 / 200D
Mercedes Benz W210 / -00 / 220Cdi
Vastaa Viestiin