ei ole täyttö asin vieressä mitään merkintää..lukee vain että hydrayuliöljy..ei mitään merkkiä siittä mitä sinne laitetaan..
pitääkö se mitata käynnissä se öljy määrä?
Mun tietääkseni vanhempiin tasonsäätöjärjestelmiin - kuten s123:n ja pre-facelift-w126:n - käy se mitä siinä säiliön päällä lukee, eli tavallinen hydrauliöljy. Uudempiin sitten se oma erikoisöljynsä. Ainakin itsellä on w126:ssa hydrauliöljyä, mitä niin säiliön lappu kuin auton ohjekirjakin sinne suosittavat. Mutta korjatkaa jos olen väärässä.
Öljyn taso ei omien havaintojen mukaan nouse tai laske, oli auto käynnissä tai ei, olettaen että auton kuormaus ei muutu...
126.. ja olin katsovinani että öljypinta olis käynnissä alempana..en kyllä ole varma..ja en ohje kirjasta löytänyt muuta kuin viitteen että hydrauliöljyä..ei merkkiä..
Öljymäärä tarkistetaan moottori sammutettuna. Auton ollessa kuormattuna on järjestelmä toiminnassa, jolloin öljyä pitää olla Min-tasoon saakka. Kuormaamattomana pinnan tulee olla Max-Min välillä, öljytyyppi hydrauliöljy. Nämä tiedot ovat W123:n korjausoppaasta.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
kävin ittelle hakemassa paikallisesta märssu pajasta hyd.öljyä makso n.12e/litra, onpahan ainakin sopivaa... ei paha hinta siitä ettei tarvii arpoa että olikohan sopivaa
Motonetin öljypurkeissa ihan samat merkinnät kyljessä kuin Vehon öljyssä, tiedän kun ostin molemmista yhden purkin, hinta Vehossa n. 12 EUR, Motonetissa n. 9 EUR, tuolla erolla ostaa sieltä mistä helpommalla saa.