Hydraulinen perän korkeuden/tason säätö.
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
Hydraulinen perän korkeuden/tason säätö.
Tuossa ýks kaunis päivä kattelin mesen konepellin alle ja sitte huomasin että hydrauli öljy säiliö oli tyhjä... kaajoin sitte litran sitä mersun omaa öljyä sinne... niin alko pukkaamaan öljyä ulos siittä hihna pyörän takaa...akselin kaulalta..
Niin sitte arvelin että pittää vaihtaa punppu ku se akseli oli niin väljä..vaihdoin sitte siihen uuden pumpun... nyt ei enää vuoda kaulalta...
nyt se öljy kulkeutuu jo auton taka osaan ja pukkaa sieltä sitä ulos... siinä auton pohjassa on vänkärin puolella suunnilleen joku 16 mm reikä missä vissii pitäs olla joku roppu... sitä ei ole siinä reiässä..se pukkaa sitte siitä ulos sitä öljyä.. keskellä on kans joku paikka mistä sitä tippuu.. mutta en sitä sen tarkemmin katsonu.. olisko se roppujen poisto sitte ruotsissa joku tuninki homma ettei perän tason säätö toimi ollenkaan...
Minä tulin semmoseen tulokseen etten tuolla uudella pumpulla nyt aja ennenkuin selvitän että kuuluuko niissä reijissä olla roppua vai ei...
ku sehän ilmeisesti voitelee sitä pumpun toista päätä sillä samalla öljyllä..
olisko se sitte aiheuttanu edellisen pumpun särkymisen ku se säiliö on ollut tyhjä ja öljyä ei ole siitä mennyt läpi...
En sitte tiiä.. Jos jollaki on tietoa asiasta niin olisin kiitollinen neuvoista..
Ettei tarttis tuota meseä tuossa pihalla seisottaa=)
Niin sitte arvelin että pittää vaihtaa punppu ku se akseli oli niin väljä..vaihdoin sitte siihen uuden pumpun... nyt ei enää vuoda kaulalta...
nyt se öljy kulkeutuu jo auton taka osaan ja pukkaa sieltä sitä ulos... siinä auton pohjassa on vänkärin puolella suunnilleen joku 16 mm reikä missä vissii pitäs olla joku roppu... sitä ei ole siinä reiässä..se pukkaa sitte siitä ulos sitä öljyä.. keskellä on kans joku paikka mistä sitä tippuu.. mutta en sitä sen tarkemmin katsonu.. olisko se roppujen poisto sitte ruotsissa joku tuninki homma ettei perän tason säätö toimi ollenkaan...
Minä tulin semmoseen tulokseen etten tuolla uudella pumpulla nyt aja ennenkuin selvitän että kuuluuko niissä reijissä olla roppua vai ei...
ku sehän ilmeisesti voitelee sitä pumpun toista päätä sillä samalla öljyllä..
olisko se sitte aiheuttanu edellisen pumpun särkymisen ku se säiliö on ollut tyhjä ja öljyä ei ole siitä mennyt läpi...
En sitte tiiä.. Jos jollaki on tietoa asiasta niin olisin kiitollinen neuvoista..
Ettei tarttis tuota meseä tuossa pihalla seisottaa=)
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Moi!
Haiskahtaa siltä, että ko. autossa ei ole koko peränsäätö ollut toiminnassa. Eli autoon on vaihdettu tavalliset iskarit.
Haiskahtaa siltä, että ko. autossa ei ole koko peränsäätö ollut toiminnassa. Eli autoon on vaihdettu tavalliset iskarit.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
miten se sitte on kärsiikös autolla ajaa ilman niitä hydrauliikka öljyjä..meneekö pumppu rikki ku sitä öljyä ei ole...
en ole uskaltanu autolla ajaa nyt ku en ole varma että kärsiikö ajaa ilman niitä öljyjä.
en ole uskaltanu autolla ajaa nyt ku en ole varma että kärsiikö ajaa ilman niitä öljyjä.
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Käväsin tuota eilen ihmettelemässä niin ei näyttänyt menevän. Eli normi iskarit paikoillaan.
Mitä jos löis vain tukkoon sen pumpulta iskareille menevän letkun. Ei kai sinne kovin paljon painetta tule missään tilanteessa? Vai miten se alkuperäinen systeemi pumppaa sitä öljyä niihin iskareihin?
Mitä jos löis vain tukkoon sen pumpulta iskareille menevän letkun. Ei kai sinne kovin paljon painetta tule missään tilanteessa? Vai miten se alkuperäinen systeemi pumppaa sitä öljyä niihin iskareihin?
C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Moi!
Kytke niin, että se pumppaa sitä öljyä sinne öljysäiliöön. Tai sitten vaihtaa sen vanhan vuotavan pumpun siihen takaisin ja antaa sen pyöriä turhan panttina....
Kytke niin, että se pumppaa sitä öljyä sinne öljysäiliöön. Tai sitten vaihtaa sen vanhan vuotavan pumpun siihen takaisin ja antaa sen pyöriä turhan panttina....

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
No niin nyt on vuoto tukittu... minä pistin ne metalli putket poikki siitä venttiililtä ja pistin ne liittimellä yhteen..nyt ei ainakaan äkkiä ku kattoo niin kovin paljon vuoda öljyä..pitää huomenna hakea lisää öljyä niin uskaltaa lähteä ajeleen..
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v