Hydraulinen perän korkeuden/tason säätö.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Hydraulinen perän korkeuden/tason säätö.

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Tuossa ýks kaunis päivä kattelin mesen konepellin alle ja sitte huomasin että hydrauli öljy säiliö oli tyhjä... kaajoin sitte litran sitä mersun omaa öljyä sinne... niin alko pukkaamaan öljyä ulos siittä hihna pyörän takaa...akselin kaulalta..
Niin sitte arvelin että pittää vaihtaa punppu ku se akseli oli niin väljä..vaihdoin sitte siihen uuden pumpun... nyt ei enää vuoda kaulalta...
nyt se öljy kulkeutuu jo auton taka osaan ja pukkaa sieltä sitä ulos... siinä auton pohjassa on vänkärin puolella suunnilleen joku 16 mm reikä missä vissii pitäs olla joku roppu... sitä ei ole siinä reiässä..se pukkaa sitte siitä ulos sitä öljyä.. keskellä on kans joku paikka mistä sitä tippuu.. mutta en sitä sen tarkemmin katsonu.. olisko se roppujen poisto sitte ruotsissa joku tuninki homma ettei perän tason säätö toimi ollenkaan...

Minä tulin semmoseen tulokseen etten tuolla uudella pumpulla nyt aja ennenkuin selvitän että kuuluuko niissä reijissä olla roppua vai ei...
ku sehän ilmeisesti voitelee sitä pumpun toista päätä sillä samalla öljyllä..
olisko se sitte aiheuttanu edellisen pumpun särkymisen ku se säiliö on ollut tyhjä ja öljyä ei ole siitä mennyt läpi...

En sitte tiiä.. Jos jollaki on tietoa asiasta niin olisin kiitollinen neuvoista..
Ettei tarttis tuota meseä tuossa pihalla seisottaa=)
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

Haiskahtaa siltä, että ko. autossa ei ole koko peränsäätö ollut toiminnassa. Eli autoon on vaihdettu tavalliset iskarit.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

miten se sitte on kärsiikös autolla ajaa ilman niitä hydrauliikka öljyjä..meneekö pumppu rikki ku sitä öljyä ei ole...

en ole uskaltanu autolla ajaa nyt ku en ole varma että kärsiikö ajaa ilman niitä öljyjä.
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

meneekös taka iskareihin hydrauliletkuja vai ei?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Käväsin tuota eilen ihmettelemässä niin ei näyttänyt menevän. Eli normi iskarit paikoillaan.

Mitä jos löis vain tukkoon sen pumpulta iskareille menevän letkun. Ei kai sinne kovin paljon painetta tule missään tilanteessa? Vai miten se alkuperäinen systeemi pumppaa sitä öljyä niihin iskareihin?
C250TD 97

[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

Kytke niin, että se pumppaa sitä öljyä sinne öljysäiliöön. Tai sitten vaihtaa sen vanhan vuotavan pumpun siihen takaisin ja antaa sen pyöriä turhan panttina.... :roll:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Peltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: La 19.04.2003 22:57
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Ei se pumppu kestä kuivana ajoa vaan leikkaa kiinni. Öljy kiertää kokoajan kun kone on käynnissä ja venttiili siellä takana ohjaa tarvittaessa öljyä sylintereille.
W124 250TD -89
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

sen ilmeisesti pystyy kääntämään sen venttiilin niin että se kiertää vain pumpun ja venttiilin väliä...
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

No niin nyt on vuoto tukittu... minä pistin ne metalli putket poikki siitä venttiililtä ja pistin ne liittimellä yhteen..nyt ei ainakaan äkkiä ku kattoo niin kovin paljon vuoda öljyä..pitää huomenna hakea lisää öljyä niin uskaltaa lähteä ajeleen..
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Vastaa Viestiin