S203 - mistä takaiskarin yläkiinnitykseen käsiksi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

S203 - mistä takaiskarin yläkiinnitykseen käsiksi

Viesti Kirjoittaja eerola »

Kysynpä ennenkuin alan liiaksi hakata päätäni seinään: Olen vaihtamassa 203-korin farmariin takaiskareita. Miten pääsen järkevimmin takaiskarin yläpään mutteriin käsiksi?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
B-lövan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 02.04.2006 17:09
Paikkakunta: karjaa

Viesti Kirjoittaja B-lövan »

Kyllä sinun melkein pitää tavaratilan kangassivut poistaa, ellet sitten pääse raottamaan niitä yläreunasta niin paljon että pääset käsiksi. Itse kyllä poistasin ne, eivät ne pitäis olla vaikeat poistaa ja ainakaan et hukkaa muttereita paneleiden taakse! :?
mb c200k -01
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Veikkaisinpa että ihan niinkuin sedanissakin. Revit ne kontin verhoilut pois niin sieltä löytyy.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Näissä uusimmissa Mersuissa on surkiaa, kun saksalainen ei ole tehnyt "huoltoluukkuja". (R170 SLK:ssa on vielä.) Ei ole Sindelfingenin poika huomioinut, että eerola haluaa rassata autoaan itse eikä viedä aina vehoon. No, luotetaan siihen että farmarin verhoilumysteerit selviävät ja paneelit raottuvat nätisti ilman repeytymisiä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Onpahan S203:ssa tehty hiukan tarpeettoman työlääksi ylämutteriin pääseminen. Ei siinä mitään kun sen osaa, mutta reenailuvaiheessa menee tovi:

-Takapenkin selkänoja alas.
-Varapyörän päällä oleva tavaratilan välipohja pois.
-Tavaratilan kuormalenkkien keskeltä löytyvät torxit auki.
-Toinenkin tavaratilan pohjalevy pois.
-Tavaratilan seinässä oleva ensiapulaukun/ subwooferin luukku pois.
-Luukun takaa löytyvä, iskarin mutterin edessä olevan verhoiluelementin torxi auki.
-Lattian rajasta löytyvä, iskarin mutterin edessä olevan verhoiluelementin torxi auki.
-Verhoiluelementin päällä oleva kumikeskustainen mutteri (=takapenkin selkänojan vastinkappale) auki.
->Nyt verhoilu raottuu ja mutteri paljastuu.

Jos DaimlerChrysterlin insinööri minulta kysyisi, saattaisin esittää että voisi tuo mutteri olla vähän vähemmälläkin purkamisella löydettävissä. :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Olisit pitänyt sen sedanin niin olis ollut helpompaa :shock:
Käsittämättömän isotöinen näemmä perhemallissa, teiniversiossa verhoilu irtoaa alle 2 min. koko kontista.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
B-lövan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 02.04.2006 17:09
Paikkakunta: karjaa

Viesti Kirjoittaja B-lövan »

Aika työläs operaatio farmarissa verratuna sedaniin :? itse iskarien vaihto sujuu sitten nopeammin kuin yläpään muttereden käsiksi pääseminen.. :)
mb c200k -01
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

B-lövan kirjoitti:...itse iskarien vaihto sujuu sitten nopeammin kuin yläpään muttereden käsiksi pääseminen.
Erittäin hyvin puhuttu! :lol:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Vastaa Viestiin