Onko sinulla mersu, jonka aiot pitää koko elämäsi?
Onko sinulla mersu, jonka aiot pitää koko elämäsi?
Minulla ainakin on. Aion pitää oman W123:sen ajossa 30 vuotiaaseen asti, jonka jälkeen museorekisteröinti ja varastoon eläkepäiviksi. Tunnearvo on niin suuri, että en raaski sitä kenellekkään myydä (tai pitäisikö nykyhinnoilla sanoa, että antaa) On tullut koettua kaikkea kivaa auton kanssa:saksan reissut,armeijan, lapin reissut ym. kivaa. Ja takapenkillä on kai joskus tehty muutakin kuin istuttu
Kylläpä tuolla omallakin kelpaa ajella. Vielä kun kesällä koittaa uuden maalipinnan laitto, niin ei ole hätä kyllä eroon. Mittarissa vasta 375 000, joten paljon on vielä matkaa kulkematta tämän ystävän kanssa .
Faijalla samanikänen 250D manuaalilaatikolla, jolla ajettu vasta vaivaiset 1 300 000. Mottia ei ole käytetty koskaan auki, vaihdelaatikko kertaalleen vaihdettu kun stefa meni kesken matkaa. Kaipaa vain pellin ehostusta ja maalia, niin silläkin vielä ajettaisiin ja pitkälle.
Faijalla samanikänen 250D manuaalilaatikolla, jolla ajettu vasta vaivaiset 1 300 000. Mottia ei ole käytetty koskaan auki, vaihdelaatikko kertaalleen vaihdettu kun stefa meni kesken matkaa. Kaipaa vain pellin ehostusta ja maalia, niin silläkin vielä ajettaisiin ja pitkälle.
W211 E200CDI Avantgarde (2008)
Kyllä tuolla on aikomus ainakin se miljoona kilometriä saada rikki. Ei ole aikomusta vaihtaa. Onneksi ruoste ei ole viellä päässyt nakertaan. On vielä ruosteeton kiiltävä maalipinta. Tekniikan puolestahan nuo kyllä kestää kun ei vain pääse ruostuun. Onneksi pesen viikottain ja vahaan neljäkertaa vuodessa : )
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98
+ ex Mersuja 30+
W123 on tarkoitus pitää aina. Varmaan farkullakin ajetaan niin kauan kuin kestää. Mitä sitä hyviä vaihtamaan .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hyvä kysely Vaan mistäpä sitä aina itsekään tietää mitä maailmassa käy...
Asiaan, tuo 230 E on ollut semmoinen, mitä tässä kysellään.
Tosin aivan viime aikoina olen harkinnut siitä luopumista. Silloin kiikarissa on luonnollisesti jonkun toisen hankkiminen, ehkä jopa Mersun
Käytännössä puhutaan jostain täysvarustellusta 280 E/CE:stä...
Mutta todennäköisesti mennä tuolla vielä pitkään, ainakin kun kilometrejä tippuu nykyiseen tahtiin.
Asiaan, tuo 230 E on ollut semmoinen, mitä tässä kysellään.
Tosin aivan viime aikoina olen harkinnut siitä luopumista. Silloin kiikarissa on luonnollisesti jonkun toisen hankkiminen, ehkä jopa Mersun
Käytännössä puhutaan jostain täysvarustellusta 280 E/CE:stä...
Mutta todennäköisesti mennä tuolla vielä pitkään, ainakin kun kilometrejä tippuu nykyiseen tahtiin.
No kun tuo pisin "suhde"autoon on kestänyt vajaan kaksi vuotta oli muuten semmonen nelisnurkkainen ruottalaanen on vaikea ennustaa mut hyvin on yhteinen taival mersun kanssa lähtenyt sujumaan eka vuoden perusteella melkein jo menin kaljaspäissäni pojalle (8.v) tuon mersunrisun lupaamaan kunhan kortin joskus saa joten kai tässä "suhteessa" ollaan tosimielellä
W124 300D aut -89
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
W111:sta en luovu onhan yhteistä taivalta jo 16v. SL:stä nyt puhumattakaan. 123 on perheenjäsen samaten. Uudempi kalusto vaihtuu jos on vaihtuakseen....
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Kyllä on, 560 SEC!
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
En missään nimessä ole luopumassa kummastakaan W123:sta. Niin paljon tunnearvoa ja uuden laittamisessa tuon toisen kuntoon ja viimeistellessä olisi kauhea työ. Niin ja uudemmat kuin W123:set eivät edes kiinnosta pätkääkään. No myönnetään, että se kone kiinnostaa W124 turbosta, mutta koppa ei.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Niin....sinänsä mielenkiintoinen aihe mietittäväksi. Eihän näitä aina tiiä, millon minkälaista kuumetta ja päähänpistoa saattaa tulla. Nyt ainakin tuntuu siltä, että jos tuon pitkän sais pidettyä vaikka sitten eläkeukko-ikään asti. Näitä kun ei haitoiksi asti pyöri tuolla liikenteessä...joten eiköhän nämä ole entistä enemmän keräilykappaleita aikojen päästä?
Ja toisaalta....oishan se meleko mukava antaa vanhimmalle pojalle (3v.) rippilahjaksi vaikka Langi-mersu.... Jos siihen asti sais pidettyä niin hyvin, että auto olis vielä iskussaan.
Ja toisaalta....oishan se meleko mukava antaa vanhimmalle pojalle (3v.) rippilahjaksi vaikka Langi-mersu.... Jos siihen asti sais pidettyä niin hyvin, että auto olis vielä iskussaan.
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
aina väillä tulee sellasia fiiliksiä, jotta tarttis vaihtaa johki toiseen tehokkaampaan turpotiiseli mersuun, mutta sitten kun se fiilis siitä laskeutuu, niin sitä vaan ajattelee, jotta on tää kyllä niin hyvä auto, ettei raaski luapua. ei koskaan jätä mihkään ja aina toimii!
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
No tottakai! Kuten muutamat foorumilaiset jo ehkä tietävätkin oma 300:n on vaarini vanha virka-auto Metsäteollisuuden Keskusliitosta. Edelleen tallella olevassa rek.otteessakin lukee komeasti osoitteen kohdalla "Eteläesplanadi 2" On siinä fiilistä kun saman auton kyydissä on itse istunut 5-vuotiaana pikkupoikana. Muutenkin auton kyydissä on varmaan virka-autokaudella istunut mielenkiintoisia henkilöitä Täytynee jututtaa kuljettaa... Kunnostustalkoot on edessä, mutta auto on tarkoitus laittaa lähes uutta vastaavaan kuosiin. Aikataululla ei ole niin kiire...
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
S124 300TDT -92
BMW 728i -96
ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Njaa! vaikka meset on kyllä luottopelejä, niin autot on mulle aina olleet käyttökaluja. Eli kun remppaa alkaa tulemaan niin eiku vaihtoon ja uutta tilalle
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Minuthan haudataan Ässän kanssa ja päälle kaadetaan litra vuonna 1987 pullotettua viskiä, jonka olen ostanut kuusi vuotta vanhana (ja alaikäisenä) Heathrowin lentokentältä verovapaana.
Muut autot (pl junakeula) ovat vaihdettavissa pankin varmentamiin painotuotteisiin, määrä on ainoa ratkaiseva tekijä
Muut autot (pl junakeula) ovat vaihdettavissa pankin varmentamiin painotuotteisiin, määrä on ainoa ratkaiseva tekijä
kyllä minulla on 2 123 mersua mistä en luopuisi mistään hinnasta ikinä. olen 240d:llä kulkenut pitkissä reissu hommissa päivittäin ihan etelä suomea myöten ja aina kotiin illaksi martinniemeen ja aamulla taas jonnekkin päin on se niin luotettava auto etten voi siitä luopua. pittää nostaa hattua sille joka keksi noin hienon auton
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ma 18.04.2005 12:22
- Paikkakunta: Tampere
Itse aion pitää oman W124 ikuisesti, jos vaan kestää ja näillä ajokilometrimäärillä ja hallisäilytyksellä näin näyttäisi käyvänkin. Auto on 300E24 vm-91(facelift tehty) ja erinomaisen siisti ulkoisesti ja sisäisesti. Kun tulee 20 vuotta täyteen ajattelin ruveta vuokraamaan autoa ns. hääautoksi. Paljokohan sitä kehtaisi pyytää vuokraa?
Katotaan nyt miten tässä käy. W115 on talletettu vähän siinä uskosa, että en sitä koskaan hävitä. Todennäköisesti en myykään. Ehkä kiisselin tilalle pitää laittaa jokin bensakone, ettei tarvitse veroa maksaa jos jonain vuonna vähän kesällä ajelee. Museoleimaa siihen ei saa.
Saas nähdä miten W124:n kanssa käy kun on tullut riittävästi käyttövuosia (eli ehkä sellaiset 10 vuotta ). Iskeekö taas keräilyvimma vai myynkö peltoautoksi. Onneksi autot vaihtuu kuitenkin sen verran harvakseltaan, ettei niitä keräilykohteita edes tule montaa.
Ruumisauto on taas sitten sellainen vekotin jo noin lähtökohtaisestikin, että sehän jo kantaa rajan toisellekin puolelle. Eiköhän se tule pysymään näistä pisimpään, jos ei sitten sitä W100 Pollmannia tai vastaavaa 50/60-lukujen vaihteen Cadillacia tule hommattua. Todennäköisesti ei.
Saas nähdä miten W124:n kanssa käy kun on tullut riittävästi käyttövuosia (eli ehkä sellaiset 10 vuotta ). Iskeekö taas keräilyvimma vai myynkö peltoautoksi. Onneksi autot vaihtuu kuitenkin sen verran harvakseltaan, ettei niitä keräilykohteita edes tule montaa.
Ruumisauto on taas sitten sellainen vekotin jo noin lähtökohtaisestikin, että sehän jo kantaa rajan toisellekin puolelle. Eiköhän se tule pysymään näistä pisimpään, jos ei sitten sitä W100 Pollmannia tai vastaavaa 50/60-lukujen vaihteen Cadillacia tule hommattua. Todennäköisesti ei.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Kaiketi tuo Daami tule säilymään perheessä myös eläkkeelle päästyään, vielähän rouva on vetreä, kun se viime keväänä käytiin koko lailla täysin läpi.
Mikään ääriharvinaisuushan ei ole kyseessä, mutta eipä moisia moottoroituja laiskanlinnoja tuolla filosofialla enää valmisteta, jos joskus aikojen päästä tulisi katumapäälle. Näin on käynyt parin muun auton kohdalla, ja nyt on aika jo ottaa opiksi .
Mikään ääriharvinaisuushan ei ole kyseessä, mutta eipä moisia moottoroituja laiskanlinnoja tuolla filosofialla enää valmisteta, jos joskus aikojen päästä tulisi katumapäälle. Näin on käynyt parin muun auton kohdalla, ja nyt on aika jo ottaa opiksi .
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Paha kysymys. N. 7 vuotta on ennätys saman auton kanssa (mersun). Jos vaihtuu niin vaihtuu mersuun.
Jos se toimii, älä korjaa sitä.
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
w202 220cdi stw -99 2009 ->
w124 260e -89 2005 - 2009
w123 230 -76 1995 - 1998
w123 240d -80 1989 - 1995
[img]http://i5.aijaa.com/b/00399/6479920.jpg[/img]
___W123 230 -76_______W124 260E -89_______W202 220cdi -99
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1222
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Re: Onko sinulla mersu, jonka aiot pitää koko elämäsi?
On.kardaani kirjoitti:Onko sinulla mersu, jonka aiot pitää koko elämäsi?
Eiköhän niitä joskus ole useampi.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96