Ennenkuin vien auton Veholle tai muuallekaan abs:n toimivuuden / toimimattomuuden varmistamiseksi(Katsastusmiehen mielestä vikaa)niin lienee syytä varmistaa mittariston merkkivalon polttimo.Se ei pala käynnistettäessä.Ei kait sille omaa sulaketta löydy?
Pääseekö polttimoon käsiksi alakautta?Ei siltä vaikuttanut kun äkkipäiten kopeloin.Ilmeisesti mittaristo pitää irrottaa kokonaan?Taas kerran pikaohjeita tähän siis kaipaillaan.
Ja kysytään nyt samaan syssyyn että onko kukaan käynyt Vehossa(tai missään) mittauttamassa abs:n toimivuutta..paljonko veloittavat?
Mittariston merkkivalot
Mittariston merkkivalot
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
abs
Jarrut ovat tehokkaat mutta katsastajan mielestä ilmeisesti röpöttivät/pistivät vastaan liikaa pienessä nopeudessa.Olisiko erehtynyt?Itselläni ei muuta kokemusta abs:tä,ja mielestäni toimii.Ja sitten se syttymätön abs-valo...
Hakutoiminnolla löytyi noita mittariston irrotusohjeita.Ei vain rohkaissut se että w201:ssä kait pitäisi irrottaa vaijerikin.Lisäksi nuo kaikki polttimot voinevat(pesineen) kai irrota mittaristoa irti otettaessa.Kun saisi ne vielä takaisinkin oikeille paikoilleen.Mutta tämä jossittelua,toivottavasti joku w201:sen omistaja kertoo kuinka kävi jos joskus irrottanut.
Hakutoiminnolla löytyi noita mittariston irrotusohjeita.Ei vain rohkaissut se että w201:ssä kait pitäisi irrottaa vaijerikin.Lisäksi nuo kaikki polttimot voinevat(pesineen) kai irrota mittaristoa irti otettaessa.Kun saisi ne vielä takaisinkin oikeille paikoilleen.Mutta tämä jossittelua,toivottavasti joku w201:sen omistaja kertoo kuinka kävi jos joskus irrottanut.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Vedät vaan varovasti ulos mittaritaulua, irrotettavia kohteita on varmaan
1) Sähköliitin
2) Nopeusmittarin vaijeri
3) Öljynpainemittarin letku (en muista onko tuossa mallissa)
4) mahd. ajovalon korkeudensäädön alipaineletku
5) kellon ja kierroslukumittarin piuhat
Missään ei ole mitään ihmeellistä irroituksen osalta, tosin W201 tila on aika[/] ahdas, eli vaatii sorminäppäryyttä! Joku 190 omistaja varmaan muistaa paremmin paljonko vaijerien ym jengat vaatii pyörittelyä.
1) Sähköliitin
2) Nopeusmittarin vaijeri
3) Öljynpainemittarin letku (en muista onko tuossa mallissa)
4) mahd. ajovalon korkeudensäädön alipaineletku
5) kellon ja kierroslukumittarin piuhat
Missään ei ole mitään ihmeellistä irroituksen osalta, tosin W201 tila on aika[/] ahdas, eli vaatii sorminäppäryyttä! Joku 190 omistaja varmaan muistaa paremmin paljonko vaijerien ym jengat vaatii pyörittelyä.
pari kertaa 190n mittariston irti käyttäneenä voin sanoa että se mittarivaijeri onkin aika kinkkinen irrotettava... alakautta sitä kannattaa yrittää.. samalla saat painettua mittaristoa ulospäin helpommin. itellä meni vaijeri uusiksi kun vedin liikaa mittaristoa ulos... (vaijerin kuori venyi). ne "ylimääräiset" valot esim. abs... ovat johdon nokassa omilla paikoillaan.. johdoissa on kyllä ylimäärästä ihan kohtuullisesti. valot on numeroitu joten ne saa kyllä oikeille paikoilleen takaisin (numero on johdossa ja mittariston perässä).

Sen jälkeen käsi mahtunee varmasti rattiakselin vasemmalta puolelta ja kierrä mittarinvaijeri irti!

Mittaristo tulee noin 2cm ulospäin ennen vaijerin irroitusta.Sitä on turha yrittää muuten! Tämän jälkeen muut letkut ja pistokkeet irti!

Hyvät on perät.......
Auti