W124 diesel-paisuntasäiliössä käy virtaus-kansivika?
W124 diesel-paisuntasäiliössä käy virtaus-kansivika?
Käytiin muutama päivä sitten katsomassa W124 250 dieseliä. Auto oli muutenkin juron näköinen ja olisi jäänyt ostamatta. Kun avasin paisuntasäiliön auton käydessä, niin siellä kävi sellainen porina/virtaus. Onko tuo merkki kannentiiviste/kansiviasta? Autolla oli menty 630 tkm. Kun itselläni ei ole paisuntasäiliöta niin en osaa sanoa noista porinoista mitään. Ja auto vie kuulemma hieman vettä, mutta myyjä meinasi, että vesipumppu ehkä vähän vuotaa. No kertokaapahan mitä tulee asiasta mieleen niin tiedän jatkossa miten paisuntasäiliön porinoihin pitää suhtautua etsiessä W124 dieseliä.
No ei siellä mitään koskea pidä olla,pieni paine kumminkin ja jos lämpömittari selvästi heittelee,paisaripönttö musta öljystä,savuttaa valkoista harsoa/räkii vettä putkesta niin ainakin noi on merkkejä kansiviasta,jos vesipumppu vuotaa niin lohko pitäis olla märkä sen alapuolelta.
vw golf variant -97,vw vento -96.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Hommaa se kärry testiin. Korjaamoilla on testimenetelmä jolla pakokaasuvuoto syyläriin ilmenee vuorenvarmasti. Jos joku haluaa myydä auton hän varmaan osallistuu aiheutuneisiin kustannuksiin. Niin ja jos kansi on vuotanut pitemmän aikaa niin tulossa on lämmityslaitteen kennon uusinta ja mahdollisesti myös syylärin. Pakokaasulla on taipumus alkaa syövyttämään alumiinisia kennoja. Korjaamolla varmaan osaavat kertoa aiheesta. Sinänsä kenno ja syyläri ovat halpoja ja syyläri helppo vaihtaakkin kun alkaa vuotamaan mutta lämppärin kenno on jo pikkasen visaisempi juttu mutta onnistuu kyllä kun varaa aikaa ja ennenkaikkea hermoja.
Jos painetta tulee järjestelmään, niin eikö se ole varma merkki kannen/tiivisteen vuodosta. Voiko painetta muuten päästä vesitilaan? Voiko korjaamo kertoa testeillään varmasti onko vika tiivisteessä vai itse kannessa? Jos ei voi niin testi on turha, kun kansi on kuitenkin irroitettava korjausta varten. Jos pystyy kertomaan onko vika kannessa vai tiivisteessä niin silloin sillä on selvä merkitys auton hintaa arvioitaessa. Tiivisteen vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä, mutta jos kansi on halki tai useampia halkemia niin hitsaaminenkin voi olla turhaa ja on etsittävä uusi kansi. Ja 250 D:hen ei varmaan saa uutta kantta alle 1000 euron-tai niin ainakin luulen. Vai mistäs noihin W124:siin saa kansia sopivimmin jos haluaa uuden kannen?


-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio