W124 diesel-paisuntasäiliössä käy virtaus-kansivika?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

W124 diesel-paisuntasäiliössä käy virtaus-kansivika?

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Käytiin muutama päivä sitten katsomassa W124 250 dieseliä. Auto oli muutenkin juron näköinen ja olisi jäänyt ostamatta. Kun avasin paisuntasäiliön auton käydessä, niin siellä kävi sellainen porina/virtaus. Onko tuo merkki kannentiiviste/kansiviasta? Autolla oli menty 630 tkm. Kun itselläni ei ole paisuntasäiliöta niin en osaa sanoa noista porinoista mitään. Ja auto vie kuulemma hieman vettä, mutta myyjä meinasi, että vesipumppu ehkä vähän vuotaa. No kertokaapahan mitä tulee asiasta mieleen niin tiedän jatkossa miten paisuntasäiliön porinoihin pitää suhtautua etsiessä W124 dieseliä.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

No ei siellä mitään koskea pidä olla,pieni paine kumminkin ja jos lämpömittari selvästi heittelee,paisaripönttö musta öljystä,savuttaa valkoista harsoa/räkii vettä putkesta niin ainakin noi on merkkejä kansiviasta,jos vesipumppu vuotaa niin lohko pitäis olla märkä sen alapuolelta.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Jamppi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu

Paisunta

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

Kansivikanen päästää ilmakuplia paisariin
Vanhassa vara parempi
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Eli tuossa autossa oli siis kansi halki vai? Aiheuttaako kannentiivisteen vaurio myös kuplimista? Ei siellä paisuntasäiliössä mitään mustaa ollut. Onko ehjä W124 dieselin paisuntasäiliön veden pinta täysin vakaa?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kyllä jos siellä sylinteri paineet vuotaa nestekanavaan niin varmasti tulee ilma kuplia paissariin ja se ei kyl ole terve merkki.
Eli siitä on menny kanspahvi tai kansi halki.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

joo..
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
jartuo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1955
Liittynyt: Su 01.08.2004 17:12
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Omassani ainakin on melkein sama onko kylmä vai kuuma kone, paisuntasäiliössä tapahtuva liikehdintä on melko pientä.....
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

jäähdyttimeltä tulee putki säiliöön joka myös aihettaa virtausta paisariin.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5445
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Hommaa se kärry testiin. Korjaamoilla on testimenetelmä jolla pakokaasuvuoto syyläriin ilmenee vuorenvarmasti. Jos joku haluaa myydä auton hän varmaan osallistuu aiheutuneisiin kustannuksiin. Niin ja jos kansi on vuotanut pitemmän aikaa niin tulossa on lämmityslaitteen kennon uusinta ja mahdollisesti myös syylärin. Pakokaasulla on taipumus alkaa syövyttämään alumiinisia kennoja. Korjaamolla varmaan osaavat kertoa aiheesta. Sinänsä kenno ja syyläri ovat halpoja ja syyläri helppo vaihtaakkin kun alkaa vuotamaan mutta lämppärin kenno on jo pikkasen visaisempi juttu mutta onnistuu kyllä kun varaa aikaa ja ennenkaikkea hermoja.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Jos painetta tulee järjestelmään, niin eikö se ole varma merkki kannen/tiivisteen vuodosta. Voiko painetta muuten päästä vesitilaan? Voiko korjaamo kertoa testeillään varmasti onko vika tiivisteessä vai itse kannessa? Jos ei voi niin testi on turha, kun kansi on kuitenkin irroitettava korjausta varten. Jos pystyy kertomaan onko vika kannessa vai tiivisteessä niin silloin sillä on selvä merkitys auton hintaa arvioitaessa. Tiivisteen vaihdossa ei ole mitään ihmeellistä, mutta jos kansi on halki tai useampia halkemia niin hitsaaminenkin voi olla turhaa ja on etsittävä uusi kansi. Ja 250 D:hen ei varmaan saa uutta kantta alle 1000 euron-tai niin ainakin luulen. Vai mistäs noihin W124:siin saa kansia sopivimmin jos haluaa uuden kannen?
Tinki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 17.06.2005 23:29
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja Tinki »

:( Minulla iski samanlainen oire omassa W124 300TDT:ssä ... korjaamolle ... Ja diadnoosi: kansi halki. Lämpömittari ei heilahdellut, mutta paissuntasäiliossä oli liikettä ja kun lisäsin vettä lähellekkään ylärajaa niin lämmettyään oli vaahtoinen läikkä vettä eturenkaan takana. Mutta rahalla siitä selviää :lol:
dieselhörhö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja dieselhörhö »

Ei siellä paisuntasäiliössä pitäis porinaa tai kuplia näkyä. Merkit viittaavat silloin kansivuotoon. Mutta yleensä mersun vaparista ei kyllä kannet halkeile, eli todennäköisesti kansipahvi vuotaa
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa

-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Vastaa Viestiin