Lämppärin vastusko?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Lämppärin vastusko?

Viesti Kirjoittaja sepikate »

No niin. :cry: Nyt ei sitten tule apumiehen puolelta lämmintä ollenkaan vaikka säädin on punaisella.Kuskin puoli toimii normaalisti.Olisko jokin vastus pimahtanut?Missäköhän päin moiset vastukset sijaitsevat ja ovatko itse vaihdettavissa? Vihjatkaa viisaammat noviisille. :oops:
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

et maininnu mikä auto? mutta ainakin W124 voisi tulla kysymykseen "lämppärin hana" eli sähköisesti ohjattu mangeettiventtiili. niitä on kaksi rinnakkain akun etupuolella eli vasemmalle ja oikealle puolelle omansa. koitapa ekana koputella venttiilin runkoa josko vaan takertelee. jos ei auta niin voi koittaa purkaa ja herkistää. niin ja tietty pitää kattoa että saapi virtasta.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
sepikate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ti 16.09.2003 20:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja sepikate »

Joo se malli tosiaan unohtui,mutta arvasit sen oikein.No täytyypä koputella venttiilit läpi.Jos vastus menee,niin loppuuko lämmin molemmilta puolilta,elikkäs onko vastus yhteinen molemmille puolille? :|
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Ahti kirjoitti: sähköisesti ohjattu mangeettiventtiili. niitä on kaksi rinnakkain akun etupuolella eli vasemmalle ja oikealle puolelle omansa .
Moi , Ahti. Noiden kahden venttilin yhteydessä on minun E300D:ssä pystyakselinen pumpppu , jonka oletan olevan tuo etsimäni lisäkiertovesipummppu. VAI ? :?:
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

moron. no mä ymmärrän vastuksella lämppärin puhaltajan vastusta. se jos särkyy niin häviää moottorilta pienet nopeudet. eli siis toimii etuvastuksena moottorille, saadaan kierrokset alemmas. mun ymmärtääkseni näissä vehkeissä on siis yksi puhaltajan moottori, jonka rundeja siis pudotellaan vastuksen/vastuksien avulla
nyt pitäisi siis tietää puuttuuko sulta puhallus vai kennolta kuuma vesi?

tapioh: nyt en ole enää ittekään varma missä kohti mulla on tää pumppu, täytyy kurkata päivänvalolla pellin alle. ainakin edellisessä -89 mallissa oli palkin päällä kuten kerroin.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

moi tapioh!

olit oikeassa, mullakin on tää pumppu siellä magneettivenojen etupuolella.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Lämmityslaite meni mykäksi

Viesti Kirjoittaja rolle »

Alkutalvesta kovemmilla pakkasilla lämmityslaitteesta alkoi kuulumaan hiljaista vikinää. Vikinä paheni hieman ajan myötä ja eilen tapahtui sitten jotakin lopullista.

Käynnistin Mesen ja kas kummaa, puhallus oli tipotiessäan. Vain suurimmalla teholla puhallusta tuli hiljaa ilkeän vikinän säestämänä. Sitten sekin loppui tyystin, kun sulake paloi. Moottori oli siis jumissa ja 3 hengen kuormalla piti ajaa 100 kilometriä. Kylmää kyytiä oli, kun ikkunoita täytyi välillä raotella...

Eilen illalla kaivoin lämppärin moottorin siten esille (piti irroittaa tuulilasinpyyhin ja hieman kikkailla...). Moottori oli aivan jumissa, edes CRC ja öljykylpy ei auttanut. Kai ne oli sitten jotkut laakerit, jotka siellä vikisi... :?

No, uusi moottori on nyt ostettu, josta tarvike-osana perittiin 50e... huh huh
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Vastaa Viestiin