Lämppärin vastusko?
Lämppärin vastusko?
No niin. Nyt ei sitten tule apumiehen puolelta lämmintä ollenkaan vaikka säädin on punaisella.Kuskin puoli toimii normaalisti.Olisko jokin vastus pimahtanut?Missäköhän päin moiset vastukset sijaitsevat ja ovatko itse vaihdettavissa? Vihjatkaa viisaammat noviisille.
et maininnu mikä auto? mutta ainakin W124 voisi tulla kysymykseen "lämppärin hana" eli sähköisesti ohjattu mangeettiventtiili. niitä on kaksi rinnakkain akun etupuolella eli vasemmalle ja oikealle puolelle omansa. koitapa ekana koputella venttiilin runkoa josko vaan takertelee. jos ei auta niin voi koittaa purkaa ja herkistää. niin ja tietty pitää kattoa että saapi virtasta.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
moron. no mä ymmärrän vastuksella lämppärin puhaltajan vastusta. se jos särkyy niin häviää moottorilta pienet nopeudet. eli siis toimii etuvastuksena moottorille, saadaan kierrokset alemmas. mun ymmärtääkseni näissä vehkeissä on siis yksi puhaltajan moottori, jonka rundeja siis pudotellaan vastuksen/vastuksien avulla
nyt pitäisi siis tietää puuttuuko sulta puhallus vai kennolta kuuma vesi?
tapioh: nyt en ole enää ittekään varma missä kohti mulla on tää pumppu, täytyy kurkata päivänvalolla pellin alle. ainakin edellisessä -89 mallissa oli palkin päällä kuten kerroin.
nyt pitäisi siis tietää puuttuuko sulta puhallus vai kennolta kuuma vesi?
tapioh: nyt en ole enää ittekään varma missä kohti mulla on tää pumppu, täytyy kurkata päivänvalolla pellin alle. ainakin edellisessä -89 mallissa oli palkin päällä kuten kerroin.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
moi tapioh!
olit oikeassa, mullakin on tää pumppu siellä magneettivenojen etupuolella.
olit oikeassa, mullakin on tää pumppu siellä magneettivenojen etupuolella.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Lämmityslaite meni mykäksi
Alkutalvesta kovemmilla pakkasilla lämmityslaitteesta alkoi kuulumaan hiljaista vikinää. Vikinä paheni hieman ajan myötä ja eilen tapahtui sitten jotakin lopullista.
Käynnistin Mesen ja kas kummaa, puhallus oli tipotiessäan. Vain suurimmalla teholla puhallusta tuli hiljaa ilkeän vikinän säestämänä. Sitten sekin loppui tyystin, kun sulake paloi. Moottori oli siis jumissa ja 3 hengen kuormalla piti ajaa 100 kilometriä. Kylmää kyytiä oli, kun ikkunoita täytyi välillä raotella...
Eilen illalla kaivoin lämppärin moottorin siten esille (piti irroittaa tuulilasinpyyhin ja hieman kikkailla...). Moottori oli aivan jumissa, edes CRC ja öljykylpy ei auttanut. Kai ne oli sitten jotkut laakerit, jotka siellä vikisi...
No, uusi moottori on nyt ostettu, josta tarvike-osana perittiin 50e... huh huh
Käynnistin Mesen ja kas kummaa, puhallus oli tipotiessäan. Vain suurimmalla teholla puhallusta tuli hiljaa ilkeän vikinän säestämänä. Sitten sekin loppui tyystin, kun sulake paloi. Moottori oli siis jumissa ja 3 hengen kuormalla piti ajaa 100 kilometriä. Kylmää kyytiä oli, kun ikkunoita täytyi välillä raotella...
Eilen illalla kaivoin lämppärin moottorin siten esille (piti irroittaa tuulilasinpyyhin ja hieman kikkailla...). Moottori oli aivan jumissa, edes CRC ja öljykylpy ei auttanut. Kai ne oli sitten jotkut laakerit, jotka siellä vikisi...
No, uusi moottori on nyt ostettu, josta tarvike-osana perittiin 50e... huh huh
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
ex 190D 2.5 Avantgarde