190 D 2.5 Turbo
190 D 2.5 Turbo
Tuollaista autoa olen ajatellut hommata. Mitä mieltä kyseisestä autosta? Aika heikosti tuntui forumista löytyvän tietoa juuri tuosta mallista. Onko tuo kone yhtä kestävä kuin muutkin mersun dieselit... eli kestävä? Kaikkia kokemuksia saa kertoa.
Toinen vaihtoehto olisi w124 250 D automaatilla, mutta ei kuitenkaan niin kiinnostava kuin tuo 190. Turbo on kuitenkin turbo... Ja tarkoitus olisi "hieman" piristää kulkua, turbo on kuitenkin otollisempi virittää.
Tietoa kaivataan.
Sampo
Toinen vaihtoehto olisi w124 250 D automaatilla, mutta ei kuitenkaan niin kiinnostava kuin tuo 190. Turbo on kuitenkin turbo... Ja tarkoitus olisi "hieman" piristää kulkua, turbo on kuitenkin otollisempi virittää.
Tietoa kaivataan.
Sampo
Niin ja saahan tuota 124:kin 2,5 D TURBONA. Timo L. tai joku vahvistanee että mistä vuosimallista alkaen...Oisko ollu '89 faceliftin yhteydessä?
Ainoa mistä yks meidän mekaanikko varoittelee on että niillä turbollisilla 2,5 ajetaan väärin, eli moottori kylmänä rynkytetään ja revitetään. Hyvissä käsissä kestää varmasti pitkään.
Ainoa mistä yks meidän mekaanikko varoittelee on että niillä turbollisilla 2,5 ajetaan väärin, eli moottori kylmänä rynkytetään ja revitetään. Hyvissä käsissä kestää varmasti pitkään.
No toi on ihan höpö höpö yleistämistä. Käyttäjästä se väärä käyttö on kiinni eikä autosta.raul kirjoitti:Niin ja saahan tuota 124:kin 2,5 D TURBONA. Timo L. tai joku vahvistanee että mistä vuosimallista alkaen...Oisko ollu '89 faceliftin yhteydessä?
Ainoa mistä yks meidän mekaanikko varoittelee on että niillä turbollisilla 2,5 ajetaan väärin, eli moottori kylmänä rynkytetään ja revitetään. Hyvissä käsissä kestää varmasti pitkään.
Ensin vedetään motarilla kuuttasataa ja sitte sammutetaan heti kun päästään parkkiin. Aijai, että tekee pientä kivaa....Mauri H. kirjoitti:No toi on ihan höpö höpö yleistämistä. Käyttäjästä se väärä käyttö on kiinni eikä autosta.raul kirjoitti:Niin ja saahan tuota 124:kin 2,5 D TURBONA. Timo L. tai joku vahvistanee että mistä vuosimallista alkaen...Oisko ollu '89 faceliftin yhteydessä?
Ainoa mistä yks meidän mekaanikko varoittelee on että niillä turbollisilla 2,5 ajetaan väärin, eli moottori kylmänä rynkytetään ja revitetään. Hyvissä käsissä kestää varmasti pitkään.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
190 D 2.5 Turbo tuli 9/1987, joten uskoisin W124:n vastaavan tulleen samoihin aikoihin. Suoralta kädeltä en muista.raul kirjoitti:Niin ja saahan tuota 124:kin 2,5 D TURBONA. Timo L. tai joku vahvistanee että mistä vuosimallista alkaen...Oisko ollu '89 faceliftin yhteydessä?
Ainoa mistä yks meidän mekaanikko varoittelee on että niillä turbollisilla 2,5 ajetaan väärin, eli moottori kylmänä rynkytetään ja revitetään. Hyvissä käsissä kestää varmasti pitkään.
Btw, kirjallisuuskin kertoo turbon eroiksi vahvemman kampiakselin, suuremman öljypumpun ja öljytilavuuden, erilaiset männät ja männänrenkaat, uudelleenmuotoillut esikammiot sekä natrium-täytteiset pakoventtiilit. Myös "gudgeon pins"

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Sami J. E.
- Mersumies
- Viestit: 653
- Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
- Paikkakunta: Belgia
Tämä vika koskee ns. vanhaa kantta, uudempi tahtoo haljeta venttiilien välistä. Kansi hajoitetaan oikeastaan väärällä ajotyylillä ja / tai viallisella jäähdytyksellä, eli tärkeää on että öljynjäähdytin on puhdas ja samoin itse jäähdyttäjä. Viskon pitää ehdottomasti toimia. Itsellä ei ja lopputuloksen aika moni tietääkin.eerola kirjoitti:Turbosta - seka 2.5- etta 3-litraisesta - poksahtaa kansi helposti. Aikalailla se on kyllakin huolellisuudesta kiinni. Eli jos huolella muistaa aina jalkikayttaa niin hataa ei ole. Ongelma on, etta kanteen tulee helposti halkeama jaahdytyskanavien kohdalle.
-T
Pystyykö tuon haljenneen kannen todeta koeajotilanteessa, vai onko vuoto niin pientä että sen huomaa vasta ajan kanssa.
Tuo 250 turbo D on opiskelijalle vähän turhan kallis peli, w201:stä saa jo ihan kohtuu hinnalla.
Kiitoksia vastauksista.
Saa myös esittää kommentteja miksi Opel Vectra pitäisi vaihtaa Mersuun.
Tuo 250 turbo D on opiskelijalle vähän turhan kallis peli, w201:stä saa jo ihan kohtuu hinnalla.
Kiitoksia vastauksista.
Saa myös esittää kommentteja miksi Opel Vectra pitäisi vaihtaa Mersuun.
Syitä vaihtaa Opel Mersuun:Sampo kirjoitti:Pystyykö tuon haljenneen kannen todeta koeajotilanteessa, vai onko vuoto niin pientä että sen huomaa vasta ajan kanssa.
Tuo 250 turbo D on opiskelijalle vähän turhan kallis peli, w201:stä saa jo ihan kohtuu hinnalla.
Kiitoksia vastauksista.
Saa myös esittää kommentteja miksi Opel Vectra pitäisi vaihtaa Mersuun.
1. Opelhan on tunnetusti Saksan-lada
2. Kädet pysyvät puhtaampina.
3. Voi unohtaa sen ainaisen väittelyn katsastusmiehen kanssa.
4. Ajan myötä säästyy rahaa/hermoja.
5. Naapurit tulevat kateellisiksi(onkohan tuo nyt+vai-, riippuu kai naapureista)
6. Voit unohtaa sähkötolppien laskemisen matkalla(no jos tää vielä seuraavalle asti kestäis

7. Kun painat kaasupoljinta huomaat ettei jalkasi mennytkään pellistä läpi.
8. Selkääsi ei enää kolota parin sadan kilometrin reissun jälkeen.
9. Repsikalle ei tarvitse enää huutaa satasen vauhdissa vaan voit hillitysti kuiskata asiasi.
10. Voit unohtaa sen penkkoihin puskemisen ja ohjailla miehekkäästi kaasupolkimella

11. Talvella voit jättää sen turkishaalarin naulakkoon, ottaa tilalle vastan ja löylykauhan ja lähteä saunomaan Mersuusi.
12. Ja jos onnistut löytämään jonkinlaisen vian niin aina on Mersuforum.
13. Voit levitellä mercedes parking only tarroja sinne tänne.
14. Voit liimata Mersuforum tarran takalasiin.
15. Jos ajat paljon ei tarvitse hankkia uutta ooppelia joka vuosi vaan voit päästellä dieselillä miljoona kilometriä.
16. Teet vaikutuksen appiukkoosi.
17. Tämä taas on +/- : Huonommalla säällä joudut kiroamaan edessäsi matelevaa vectrakuskia.
18. Enää sinun ei tarvitse vaihtaa kahta pyyhkijänsulkaa, yksi riittää.
19. Löydät joka päivä uusia mielenkiintoisia ominaisuuksia/ilmiöitä autostasi.
20. Työpaikalla ei tarvitse jutella autohankinnastaan niin pitkään, yleensä kun joku vaihtaa Mersuun ei työkaverit jostain syystä tahdo keskustella ko.autosta.
21. Näet tähden konepellin nokalla.
22. Jos liikut alueella jossa on venäläisiä autoilijoita olet aina etuajo-oikeutettu.
23. Isoäitisi varpaat eivät jäädy takapenkillä istuessaan.
24. Elämäsi on messevämpää.
25. Huomaat ettei autoa tarvitse ohjailla sittenkään aivan kokoajan vaan se menee vakaasti kuin juna.
26. Kimi Räikkönenkin turvautuu Mersuun eikä suinkaan Opeliin.
27. Edessäsi on aina jotain tähdellistä nähtävää.
28. Kun edelleen vaihdat Mersusi voit tuntea jääneesi jollain tapaa voitolle kun vastapuolena ei enää olekaan se autoromuttamon pitäjä joka lupailee vectrastasi 100€ mutta jatkaa tinkimistään.
29. Tavaratilaan mahtuu muutakin kuin tunkki ja vararengas.
30. Auton myötä myös omistajan status nousee muiden silmissä(tuulipukujunttikin muuttuu herraksi)
31. Ei tarvitse enää koskaan kuulla sitä murroksen nakutusta.
32. Saat Veholta postia.
Tuossa nyt muutama syy ensialkuun..............
No riippuu siitä mistä kansi on halki, mutta vanha kunnon "aja kone kuumaksi, avaa varovasti paisarin korkki ja anna koneelle kierroksia", jos vesi kuohuu kunnolla tai jopa kuplii säiliöstä ulos, on kansipahvi tai kansi mahdollisesti viallinen.Sampo kirjoitti:Pystyykö tuon haljenneen kannen todeta koeajotilanteessa, vai onko vuoto niin pientä että sen huomaa vasta ajan kanssa.
Tuo 250 turbo D on opiskelijalle vähän turhan kallis peli, w201:stä saa jo ihan kohtuu hinnalla.
Kiitoksia vastauksista.
Saa myös esittää kommentteja miksi Opel Vectra pitäisi vaihtaa Mersuun.
Vesihöyry pakoputkesta voi olla taas merkki siitä että jäähdytinnesteitä pääsee sylintereihin (toki voi johtua vain kosteasta ilmastakin).
Noniin, myöhemmistä teksteistä tunnut myös kuulleen että niitä on mennyt.Mauri H. kirjoitti:No toi on ihan höpö höpö yleistämistä. Käyttäjästä se väärä käyttö on kiinni eikä autosta.raul kirjoitti:Niin ja saahan tuota 124:kin 2,5 D TURBONA. Timo L. tai joku vahvistanee että mistä vuosimallista alkaen...Oisko ollu '89 faceliftin yhteydessä?
Ainoa mistä yks meidän mekaanikko varoittelee on että niillä turbollisilla 2,5 ajetaan väärin, eli moottori kylmänä rynkytetään ja revitetään. Hyvissä käsissä kestää varmasti pitkään.
Ja kumpikohan teistä on niitä enemmän nähnyt ja korjaillut?
Ja kirjoitinkohan että autossa olisi suoraa vikaa!? Tarkoitin todellakin käyttäjistä johtuvaa oireilua, kuten jokainen normaalijärjellä varustettu ymmärtää tekstistäni...?
Tiedän yhden muuten hyvän käytännön esimerkin, tässä meidän seudulla ajaa postia sellainen W201 2,5D TURBO. Ajaa todella säälimättömästi ja revitellen ym ym.
Eli en haluaisi ehkä ostaa ihan sitä autoa seuraavaksi. Kuvitellaan että sen seuraavaksi ostaa Ranuan raamattupiirin jäsen, Erkki 77v, ja auto hajoaa viikossa vaikka erkki kävi vain kirkossa sunnuntaisin, ja silloinkin tolpasta lämpimänä ja hissukseen. Voidaan silloin varmaan sanoa että auto on revitelty paskaksi vaikka Erkkiraasu sillä viimeksi pyörittelikin....
Kävin eilen koeajamassa yhtä 190 turbo Deetä ja oli se vaan hieno peli. Vikoja tuossa autossa oli se että ABS-valo paloi koko koeajon ajan toinen että takaoikelata kuului välillä pientä kolinaa.
Myyjä sanoi ABS-vian johtuvan siitä, että etupyörän tunnistimessa on tod. näköisesti paskaa, ja tunnistimen putsaus auttaisi asiaan. Kolinan myyjä epäili tulevan kuluneista takakelkan puslista ja sanoi että ne on kohtuulisen helppo vaihtaa.
Nyt pitäisi saada toinen nykyisistä autoista myytyä että voisi hakea tuon Mersun pois kuljeksimasta.
Myyjä sanoi ABS-vian johtuvan siitä, että etupyörän tunnistimessa on tod. näköisesti paskaa, ja tunnistimen putsaus auttaisi asiaan. Kolinan myyjä epäili tulevan kuluneista takakelkan puslista ja sanoi että ne on kohtuulisen helppo vaihtaa.
Nyt pitäisi saada toinen nykyisistä autoista myytyä että voisi hakea tuon Mersun pois kuljeksimasta.
Minkäslaista hintaa piti myyjä sillä, jos passaapi kysyä?Sampo kirjoitti:Kävin eilen koeajamassa yhtä 190 turbo Deetä ja oli se vaan hieno peli. Vikoja tuossa autossa oli se että ABS-valo paloi koko koeajon ajan toinen että takaoikelata kuului välillä pientä kolinaa.
Myyjä sanoi ABS-vian johtuvan siitä, että etupyörän tunnistimessa on tod. näköisesti paskaa, ja tunnistimen putsaus auttaisi asiaan. Kolinan myyjä epäili tulevan kuluneista takakelkan puslista ja sanoi että ne on kohtuulisen helppo vaihtaa.
Nyt pitäisi saada toinen nykyisistä autoista myytyä että voisi hakea tuon Mersun pois kuljeksimasta.

Eli tonnilla on siinäkin sitä vikaaSampo kirjoitti:Kävin eilen koeajamassa yhtä 190 turbo Deetä ja oli se vaan hieno peli. Vikoja tuossa autossa oli se että ABS-valo paloi koko koeajon ajan toinen että takaoikelata kuului välillä pientä kolinaa.
Myyjä sanoi ABS-vian johtuvan siitä, että etupyörän tunnistimessa on tod. näköisesti paskaa, ja tunnistimen putsaus auttaisi asiaan. Kolinan myyjä epäili tulevan kuluneista takakelkan puslista ja sanoi että ne on kohtuulisen helppo vaihtaa.
Nyt pitäisi saada toinen nykyisistä autoista myytyä että voisi hakea tuon Mersun pois kuljeksimasta.

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
En pelkästään kuullut vaan myös kokemus puhuu. Väärällä käytöllä ahdettujen kannet saa rikki, totta, mutta jos sanot että "niillä turbollisilla 2,5 ajetaan väärin", saa sen kuvan että kaikilla ajetaan väärin, eihän asia noin ole, on varmasti rauhallisiakin kuljettajia jotka ajavat kyseisellä autolla.raul kirjoitti:Noniin, myöhemmistä teksteistä tunnut myös kuulleen että niitä on mennyt.
Onhan niitä tullut nähtyä ja korjattua täälläkin, ei olla ihan untuvikkoja mersun turbodieselin kanssa.raul kirjoitti:Ja kumpikohan teistä on niitä enemmän nähnyt ja korjaillut?
Ilmeisesti en ole varustettu normaalijärjellä ??? Ota nyt vaan ihan rauhallisesti.raul kirjoitti:Ja kirjoitinkohan että autossa olisi suoraa vikaa!? Tarkoitin todellakin käyttäjistä johtuvaa oireilua, kuten jokainen normaalijärjellä varustettu ymmärtää tekstistäni...?
Kirjoitithan että niillä turbollisilla ajetaan väärin, ihan yhtä väärin niillä turbottomillakin ajellaan jos kylmänä revitellään, eli auto ei tilannetta muuta.
Tosiasia on se että alumiinikansi halkeaa nimenomaan sillä että autolla ajetaan kovaa ja se sammutetaan ilman jälkikäyttöä, jolloin lämpökuormat kannessa eivät ehdi tasaantua ennen kuin öljyn ja jäähdytysnesteen kierrot pysähtyvät. Myös itse turbon saa vaurioitumaan tällä tavalla, kun erittäin kuuman ahtimen öljynkierto pysähtyy.
Kylmänä revittelykään ei ole fiksua ja aiheuttaa yleensäkin tarpeetonta kulumista moottorissa, mutta helpommin se kansi hajoaa juuri edellä mainitsemallani tavalla. Eikö tämä tuntemasi mekaanikko maininnut tästä?
Niin ja minä tiedän monta 200D ja 300D:n omistajaa jotka ajavat niin säälimättömasti etten edes voisi ajatella ajavani omalla autollani samalla tavalla, edelleen omistajasta kiinni eikä autosta. Ei saa yleistää, eikä se että autona on ahdettu mersu tee kuskista heti kaahaajaa.raul kirjoitti:Tiedän yhden muuten hyvän käytännön esimerkin, tässä meidän seudulla ajaa postia sellainen W201 2,5D TURBO. Ajaa todella säälimättömästi ja revitellen ym ym.
Ja ihan yleisesti, jos tämän viestiketjun aloittaja kysyy että onko 2.5 DT yhtä kestävä kuin mersun muut dieselkoneet, niin vastaus on että kyllä, käyttäjästä riippuen turbollinen voi kestää paljon kauemmin kuin ahtamaton, tai toisin päin.
Viimeksi muokannut Mauri H., Ma 24.11.2003 09:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja ahdinhan jatkaa pyörimistään sekuntitolkulla vielä kun kone on sammutettu eli voiteluöljyn kierto pysäytetty. Kanaviin jäänyt öljy kuumenee, koksiintuu ja vähintään tukkii kanavat...Mauri H. kirjoitti: Tosiasia on se että alumiinikansi halkeaa nimenomaan sillä että autolla ajetaan kovaa ja se sammutetaan ilman jälkikäyttöä, jolloin lämpökuormat kannessa eivät ehdi tasaantua ennen kuin öljyn ja jäähdytysnesteen kierrot pysähtyvät. Myös itse turbon saa vaurioitumaan tällä tavalla, kun erittäin kuuman ahtimen öljynkierto pysähtyy.
Ja ihan yleisesti, jos tämän viestiketjun aloittaja kysyy että onko 2.5 DT yhtä kestävä kuin mersun muut dieselkoneet, niin vastaus on että kyllä, käyttäjästä riippuen turbollinen voi kestää paljon kauemmin kuin ahtamaton, tai toisin päin.
Loppukaneettiin tekisi mieli muistuttaa, että joillain ei kestä edes se metri ratakiskoa.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mitenkäs tuo jälkikäyttö sitten. Jos esim ajan 10 km matkan kauniisti ilman revittelyä, niin kuinka kauan pitäisi jälkikäyttää? Vai tarviiko jälkikäyttää vain revittelyn jälkeen? Bensa vapareilla tullut vain ajettua, joten tottunut siihen että kun auto pysähtyy niin samantien virta pois, vaikka eihän näissäkään pieni jälkikäyttö pahaa tekisi.
Mitenkä tuosta sitten tonnin laskun saa?Eli tonnilla on siinäkin sitä vikaa
No jos ajaa nätisti ja kohtuullisilla nopeuksilla ei varsinainen jälkikäyttö ole tarpeen, tosin itse pidän aina tapana antaa kuitenkin koneen käydä puolisen minuuttia siistinkin ajon jälkeen, vähän tilanteesta riippuen.Sampo kirjoitti:Mitenkäs tuo jälkikäyttö sitten. Jos esim ajan 10 km matkan kauniisti ilman revittelyä, niin kuinka kauan pitäisi jälkikäyttää? Vai tarviiko jälkikäyttää vain revittelyn jälkeen? Bensa vapareilla tullut vain ajettua, joten tottunut siihen että kun auto pysähtyy niin samantien virta pois, vaikka eihän näissäkään pieni jälkikäyttö pahaa tekisi.
Mitenkä tuosta sitten tonnin laskun saa?Eli tonnilla on siinäkin sitä vikaa
Kovan ajon jälkeen kannattaa kyllä käyttää joitain minuutteja tai ajaa ainakin loppupätkä nätisti jäähdytellen ennen stoppia.
Ei muistaakseni, sama kirjahan kattaa kaikki moottorivaihtoehdot. Täytyy tarkistaa, mielestäni kirjassa erikseen ohjeistetaan vain neliventtiilibensojen osalta ettei täysikaasulla saa ajaa kauaa.Timo L. kirjoitti:Tuli ihan vaan mieleen, että onko Turbodeselin ohjekirjassa mainittu jälkikäytöstä mitään?
Minulla oli 300D Turbo - joka pysyi koko minullaoloaikansa hyvässä kunnossa - ja seuraava on siltä pohjalta...Sampo kirjoitti:Mitenkäs tuo jälkikäyttö sitten. Jos esim ajan 10 km matkan kauniisti ilman revittelyä, niin kuinka kauan pitäisi jälkikäyttää?
Ensinnäkin: Tapaan yleensä ajaa aika rauhallisesti.
Kaupungissa ja maantiellä rauhakseen pyöriessäni jälkikäytin autoa yleensä sen verran mitä menee kun puuhastelee autossa määränpäähän saapumisen jälkeen. Eli en sammuttanut autoa ensimmäisenä parkkiruutuun tulemisen jälkeen, vaan vasta viimeisenä toimenpiteenä ennen autosta nousemista.
Kun ajoin hyvästä autosta ja koneen voimasta nauttien annoin auton käydä yleensä pari minuuttia. Hyvä rutiini taisi olla, että kun ajoi Tampereelta Helsinkiin ja pysähtyi Keimolassa kahville, kurvasi ensin lasinpesupaikalle ja pesi auton lasit. Vasta sitten ajoi kahvion parkkiruutuun.
Heppu joka osti auton minulta ajoi samaa reissua mutta nousi kahvilan pihassa tupakalle ilman jälkikäyttöjä. Ja kansi meni.
-T
Heppu joka osti auton minulta ajoi samaa reissua mutta nousi kahvilan pihassa tupakalle ilman jälkikäyttöjä. Ja kansi meni.
Älkää nyt pelotelko tuollalailla. Isällä oli joskus tuollainen 190 2.5 D vapari ja siitäkin meni kansi ja korjaus maksoi silloin 9000 mummoa. Ei ole oikein opiskelijahinnoissa.
Entäs tuo automaattilaatikko. Kuinka paljon tehoja vakio laatikko kestää? Jos koneesta otetaan tehoja vaikka 200hv niin kannattaako valita mieluummin manuaali? Automaatti sopii kyllä paremmin diesel Mersun luonteeseen
Älkää nyt pelotelko tuollalailla. Isällä oli joskus tuollainen 190 2.5 D vapari ja siitäkin meni kansi ja korjaus maksoi silloin 9000 mummoa. Ei ole oikein opiskelijahinnoissa.
Entäs tuo automaattilaatikko. Kuinka paljon tehoja vakio laatikko kestää? Jos koneesta otetaan tehoja vaikka 200hv niin kannattaako valita mieluummin manuaali? Automaatti sopii kyllä paremmin diesel Mersun luonteeseen
Taitaa vaan kaikki TurboD:t olla alunperin varustettuja automaatilla -> kyllä ne kestää. Ja jos ei kestä, niin Jarkko korjaa.Sampo kirjoitti:Jos koneesta otetaan tehoja vaikka 200hv niin kannattaako valita mieluummin manuaali?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Oisko noin? Kyllä tuossa ainakin näyttäisi manuaali olevan. http://www.mobile.de/SIDowBeVWRHIpPxOcY ... 1128678215&Pasi M. kirjoitti:Taitaa vaan kaikki TurboD:t olla alunperin varustettuja automaatilla -> kyllä ne kestää. Ja jos ei kestä, niin Jarkko korjaa.Sampo kirjoitti:Jos koneesta otetaan tehoja vaikka 200hv niin kannattaako valita mieluummin manuaali?
Tiedä sitten onko alkuperäinen.