Kerran on tullut vastaan samanlainen tapaus. Mitään selkeää vikaa ei tapaukseen löytynyt, mutta pari kohtaa kannattaa tehdä/tarkistaa:
-Kaikki polttoaineputket(myös suuttimien ylivuotoletkut)
-Tankin huohotus(ettei muodostu alipainetta tankkiin)
-Laitta takaiskuventtiilit polttoaineen tulo- sekä paluuputkeen
Mites noi polttoaineputket, kun ei se tiputa mitään. Ainakaan tallin betonilattialle ei ole tullut kuin jotain öljyä vähän, joka ei haise millekään (mitä lienee, kai kohta menee ohjaus). Pystyykö ne jotenkin paineistamaan, jotta näkyisi vuodot. Periaatteessahan jos jossain aika ylhäällä vähän valskaisi, niin silloinhan se myös saisi ilmaa letkuihin, ja putket pääsisi tyhjenemään ilman vuotoja lattialle (vaiko?).
Toi tankin huohotus kuulostaa ihan loogiselta. Mitenkäs se tarkistetaan? Eikös tankeissa ainakin vanhaan aikaan ollut jokin putki ulos? Vai korkistako se korvausilmaa saa? Täytyy varmaan käydä sitä korkkia imeskelemässä
Alunperin noita takaiskuventtiileitä höpötin ihan heittona ilman parempaa tietoa. Jos niitä on vakiona, niin mistä ne löytyy? Saako niitä asennettua lisää? Onko joku standardijuttu, mitä vaan lisätään putken liittimien väliin?
Lehdessä oli jotain juttua dieseleiden polttoainesuodattimista, että ne kannattaa vaihtaa ennen talvea, että ei jäädy kondenssivedet. Koskeeko myös tätä?
Lämpötilalla ei ole mitään tekemistä ongelman kanssa. Tekee sitä myös kesällä. Ei ole ikinä tehnyt, kun takki on yli puolillaan.
OK! Ehkä olisi paras, jos tuon rysän veisi jollekin asiantuntijalle. Mitä suosittelisitte täällä Helsingissä päin? Jos siinä on jotain pumppuvikaa, ja se menee uusiksi, niin samalla voisi vähän viritellä. Olen uusi tällä foorumilla, joten en näitä 5000000000000000 viestiä ole ehtinyt lukenut. Mikä olisi hyvä paikka viedä huoltoon. Uudesta asti olen käyttänyt vain Veholla, mutta kai niitä muitakin paikkoja on vähän inhimillisempään hintaan. Itse olen lähinnä tähän mennessä tankkaillut ja joskus laitellut tuulilasin pesunesteitä.
Ei ole mitään takuita jäljellä (-96). Joten jos menee kaiken tsekkauksen jälkeen pumppuja sun muita uusiksi, ja peli on aika vähän sorvattu, niin samalla laittaisi kunnon palikat ja lastut kiinni. Mistä löytyisi hyvä asiantuntija pistää tän rysän kondikseen ja vähän pirteämmäksi? Ei tuota kehtaa myydäkään tuossa kunnossa.