H&R jouset ja säätökumit

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

H&R jouset ja säätökumit

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Miten noi H&R:n jousien värit menee eli mitä tuo sininen jousi antaa ymmärtää? ...Sopiiko 200d manuaaliin?
Viimeksi muokannut H.Aulakoski, To 18.05.2006 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

http://www.sarlinraceteam.fi/service/hi ... 005-01.pdf

Tuolta näet numeron ja värin perusteella sopivuuden.

Sininen näyttäisi sopivan 200D:hen.
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Osaako joku kertoa yleispätevästi, että minkälaiset jousen säätökumet minun tulee laitattaa 200d manuaaliin jossa ei ole ilmastointia ja autoon tulee siniset h&r madallusjouset vakioiskareille. Pitäis saada perä hieman ylemmäksi kuin keula eli onko yhdistelmä eteen 2 ja taakse 3 vai kuinka?

Miten nuo madallusjouset on suunniteltu ku ovat erimittaisia eteen ja taakse tulevat, jos edessä ja takana käyttää samanlaisia säätökumeja niin laskeutuuko auto tasaisesti jousien päälle? ...Eli jääkö samanverran tilaa etu- ja takarenkaitten sekä kaaren väliin? :shock:
Avatar
reimah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:15
Paikkakunta: Puuppola

Viesti Kirjoittaja reimah »

190 mersussa perä tuntuu jäävän aina alemmas.. pari kertaa kokeillut.
Varmaan kyllä riippuu vähän jousimerkistäkin.
Itse kokeilin kilen ja Lesjöfors merkkisiä jousia.
Vito 134 cdi
w212
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

reimah kirjoitti:190 mersussa perä tuntuu jäävän aina alemmas.. pari kertaa kokeillut.
Varmaan kyllä riippuu vähän jousimerkistäkin.
Itse kokeilin kilen ja Lesjöfors merkkisiä jousia.
Mulla on vogtlandin jouset. Edessä ja takana ykkösen kumit... Ja auto on aika vaaterissa... :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itellä on H&R -40mm jouset ja ykkösen kumit edessä ja takana. Sopivan matala ja aika hyvin linjassa.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

Mulla on H&R -30 mm jouset+ ykkösen kumit edessä ja takana.Sopivasti jäi perä vähän korkeammalle.Asiaan vaikuttaa tietysti että auto on 300D automaatti.Perän korkeuteen vaikuttaa myös puslien kunto.Varmaankin tuossa 200d:ssä saa laittaa taakse pykälän vahvemmat kumit...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Mites muilla? Tästä jo selvis jotain et hajuilla ollaan....
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12771
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oikeestaan mahdoton sanoa mitkä kannattaa laittaa, on sen verran monen asian summa (varsinkin 124 mersussa), riippuu myös mitä halutaan. Tuosta kyllä kannattaa lähteä, että laitat eteen 2kumit ja taakse 3. Taakse on helppo vaihdella sitten jälkeenkin päin muita jos siltä tuntuu :wink:
Avatar
Rynzky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 27.03.2006 18:36
Paikkakunta: Vaasa/Lappajärvi

Viesti Kirjoittaja Rynzky »

Tosiaan...Täälläkin suunnassa viikonloppuna laitettu alustaa uuteenuskoon. Eibachin jouset ja bocen iskarit...Ihan hyvin toimii,mutta...Alemmas pitäisi saada ku laitettiin eteen 4 kumit ja taakse 3. Ennen madallusta edessä 2 kumit ja takana 1. Eli voitte vain kuvitella ettei aivan niin paljon laskenut kuin olisi ollut toivottavaa. Minkälaiset kumit olis sellaiset suositeltavat,mitä te olette yleensäkkään laittaneet?
Auto on W124 220 coupe.
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

No eipä siihen mitään suositusta ole olemassa, mitkä kumit laittaa. Jos näyttää omaan silmään liian korkeelta, niin ei muuta kuin ohuempaa kumia alle vaan. Ite pistin heti ykköset eikä kaduta yhtään. Sais olla etupää vieläkin matalempi, OMAAN makuun.
Nyt siis tämän näköinen...
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... sta013.jpg
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
pasic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 16.08.2004 22:18
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja pasic »

Olen myös ostamassa 250D sedaniin HR jousia eteen. Kysymykset kuuluu: 30mm vai 45-55mm? Miten ne säätökumihommat, onko vakiot minkä paksuset ja välttääkö ne? Entäs sitten iskarit edessä, kestääkö vakiot pudotusta minkä verran (meneekö siis rikki)? Takana on hydraulihässäkkä joten säätää vaan kohilleen. Uudet vanteet renkaineen odottaa tallissa 225,45,17",8" joten pitäis nyt keksiä sopivat madalluskonstit. Osaisko joku heittää mukavia ehdotuksia?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Samuli H kirjoitti:http://www.sarlinraceteam.fi/service/hi ... 005-01.pdf

Tuolta näet numeron ja värin perusteella sopivuuden.

Sininen näyttäisi sopivan 200D:hen.
Mikä on tuo kuudes sarake??? Mulla on H&R jouset joissa muistaakseni 11.5 kierrosta ja 9.5 kierrosta, ei katkaistu ja punaiset on 19.01DB ja 19.02DB tekstillä. Kuulemma pitäis madaltaa 40mm 2.3-16V W201:stä mukana kumit yhdellä ja neljällä merkkinystyrällä. Onko tarkempaa tietoa kummat kumit laitan eteen ja kummat taakse?
Vastaa Viestiin