H&R jouset ja säätökumit
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa
H&R jouset ja säätökumit
Miten noi H&R:n jousien värit menee eli mitä tuo sininen jousi antaa ymmärtää? ...Sopiiko 200d manuaaliin?
Viimeksi muokannut H.Aulakoski, To 18.05.2006 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.sarlinraceteam.fi/service/hi ... 005-01.pdf
Tuolta näet numeron ja värin perusteella sopivuuden.
Sininen näyttäisi sopivan 200D:hen.
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa
Osaako joku kertoa yleispätevästi, että minkälaiset jousen säätökumet minun tulee laitattaa 200d manuaaliin jossa ei ole ilmastointia ja autoon tulee siniset h&r madallusjouset vakioiskareille. Pitäis saada perä hieman ylemmäksi kuin keula eli onko yhdistelmä eteen 2 ja taakse 3 vai kuinka?
Miten nuo madallusjouset on suunniteltu ku ovat erimittaisia eteen ja taakse tulevat, jos edessä ja takana käyttää samanlaisia säätökumeja niin laskeutuuko auto tasaisesti jousien päälle? ...Eli jääkö samanverran tilaa etu- ja takarenkaitten sekä kaaren väliin?
Miten nuo madallusjouset on suunniteltu ku ovat erimittaisia eteen ja taakse tulevat, jos edessä ja takana käyttää samanlaisia säätökumeja niin laskeutuuko auto tasaisesti jousien päälle? ...Eli jääkö samanverran tilaa etu- ja takarenkaitten sekä kaaren väliin?

Mulla on vogtlandin jouset. Edessä ja takana ykkösen kumit... Ja auto on aika vaaterissa...reimah kirjoitti:190 mersussa perä tuntuu jäävän aina alemmas.. pari kertaa kokeillut.
Varmaan kyllä riippuu vähän jousimerkistäkin.
Itse kokeilin kilen ja Lesjöfors merkkisiä jousia.

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Mulla on H&R -30 mm jouset+ ykkösen kumit edessä ja takana.Sopivasti jäi perä vähän korkeammalle.Asiaan vaikuttaa tietysti että auto on 300D automaatti.Perän korkeuteen vaikuttaa myös puslien kunto.Varmaankin tuossa 200d:ssä saa laittaa taakse pykälän vahvemmat kumit...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
- H.Aulakoski
- Vakiokalustoa
Tosiaan...Täälläkin suunnassa viikonloppuna laitettu alustaa uuteenuskoon. Eibachin jouset ja bocen iskarit...Ihan hyvin toimii,mutta...Alemmas pitäisi saada ku laitettiin eteen 4 kumit ja taakse 3. Ennen madallusta edessä 2 kumit ja takana 1. Eli voitte vain kuvitella ettei aivan niin paljon laskenut kuin olisi ollut toivottavaa. Minkälaiset kumit olis sellaiset suositeltavat,mitä te olette yleensäkkään laittaneet?
Auto on W124 220 coupe.
Auto on W124 220 coupe.
No eipä siihen mitään suositusta ole olemassa, mitkä kumit laittaa. Jos näyttää omaan silmään liian korkeelta, niin ei muuta kuin ohuempaa kumia alle vaan. Ite pistin heti ykköset eikä kaduta yhtään. Sais olla etupää vieläkin matalempi, OMAAN makuun.
Nyt siis tämän näköinen...
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... sta013.jpg
Nyt siis tämän näköinen...
http://img.photobucket.com/albums/v311/ ... sta013.jpg
Passat Variant 1.9TDI 2001
Olen myös ostamassa 250D sedaniin HR jousia eteen. Kysymykset kuuluu: 30mm vai 45-55mm? Miten ne säätökumihommat, onko vakiot minkä paksuset ja välttääkö ne? Entäs sitten iskarit edessä, kestääkö vakiot pudotusta minkä verran (meneekö siis rikki)? Takana on hydraulihässäkkä joten säätää vaan kohilleen. Uudet vanteet renkaineen odottaa tallissa 225,45,17",8" joten pitäis nyt keksiä sopivat madalluskonstit. Osaisko joku heittää mukavia ehdotuksia?
Mikä on tuo kuudes sarake??? Mulla on H&R jouset joissa muistaakseni 11.5 kierrosta ja 9.5 kierrosta, ei katkaistu ja punaiset on 19.01DB ja 19.02DB tekstillä. Kuulemma pitäis madaltaa 40mm 2.3-16V W201:stä mukana kumit yhdellä ja neljällä merkkinystyrällä. Onko tarkempaa tietoa kummat kumit laitan eteen ja kummat taakse?Samuli H kirjoitti:http://www.sarlinraceteam.fi/service/hi ... 005-01.pdf