190E vedet katoaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

190E vedet katoaa?

Viesti Kirjoittaja Torme »

Ihmeellinen vika ilmaantunut autoon. muutaman päivän nytten kadonnut noin 1-1,5 vettä koneesta 70km matkalla. lammikkoa ei tule auton alle. ja pikaseen katottuna ei ole vuodon merkkejä muutenkaan. tarkastin öljytikun (kylmäkone) ei näkynnyt kavitointi jälkiä. eli tiettävästi ei ole öljynkanssa sekasin.
Vinkkejä mistä lähtään ettimään vikaa?
tähän mennessä tullu 2 idea kaverilta. mutta kun keksis miten ne päässään toteamaan kunnolla niin olis jo sekin taas eteenpäin.
1.vesipumppuvuotaa ajonaikana?
2. vesimenee kansipahvin läpi sylinterienpääle ja haihtuu?
Ideat/neuvot olis tervetulleita. onko kellään tapahtunut vastaavaa?
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Tarkasta etupenkkien jalkatilat, ettei vaan lämppärinkenno vuotais mattojen alle.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
laxmarin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 03.12.2005 23:48
Paikkakunta: Espoo

Re: 190E vedet katoaa?

Viesti Kirjoittaja laxmarin »

Torme kirjoitti:Ihmeellinen vika ilmaantunut autoon. muutaman päivän nytten kadonnut noin 1-1,5 vettä koneesta 70km matkalla.
En osanne auttaa, mutta voin kertoa, että minulla hävisi 6 litraa 70 metrin matkalla juuri äsken. Olisi varmasti hävinnyt enemmänkin, mutta jätin auton parkkiin välttääkseni lopullista tuhoa. Aika hyvää vauhtia lähti lämpö nousemaan. :shock:

Avattuani konepellin havaitsin höyryn seasta rikkoutuneen termostaattikotelon kannen. Jäähdyttimen yläletkun yhde oli irtipoikki. Olihan siinä vuotojälkiä jo aikaisemmin, mutta eihän mitään ikinä kannata korjata ajoissa. :twisted:
MB A 180 BE Aut -13
EX: MB C280 Aut -08
EX: MB A150 -05
EX: MB C180 Kompressor Aut -02
EX: MB 190E 2.6 Aut -93
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tuon vian jo kyllä huomaa :!: :lol: :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Jake70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 11.01.2004 14:58

Viesti Kirjoittaja Jake70 »

Mulla oli sama homma pari vuotta sitten. Vedet vahentyivat ajossa ja samalla tietty lammot nousivatten, kyselin eraalta mersu tietajalta missa mahtaisi vika piilla. No han kertoi etta kansipahvi alkaa sanoa sopimustaan irti, nuo ovat ensi oireita siihen.
Joten lahes tulkoon silta seisomalta tilasin ajan kansipahvin vaihtoon.
Sen jalkeen on vedet ja lammot pysyneet kurissa.
Eli sama homma saattaa olla sulla edessa.
190E 2.0 Sportline -92
300 SE -88
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Just otin 200TE:n kannen pöydälle juuri pienen vedenhäviämisen ja paineen teon takia. Mitään selvää vikaa ei vielä näkynyt, mutta eiköhän oireet häviä, kun oikaistun kannen heittää paikoilleen.
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Torme »

eilen tutkin sen verran lisää että ei ollut 12h hävinnyt säiliöstä vettä kun auto oli parkissa. kone käyntiin ja lämmitin koneen lämpimäksi. en nähnyt kone huoneesta että mistään tulis vettä ulos. kohta lähettävä purkamaan kansi irti. tiivistesarjat tilattu eilen.

Eipähän koskaan ole vielä noin pitkälle tullu mersun konetta avattua.
koneessa on ollut pitkää öljyn hävikki ongelma 1l/1000km joten samalla hioskeltava ventiilit.

tulenpahan oppimaan jotain taas mottoreista lisää... :roll:
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Torme kirjoitti:eilen tutkin sen verran lisää että ei ollut 12h hävinnyt säiliöstä vettä kun auto oli parkissa. kone käyntiin ja lämmitin koneen lämpimäksi. en nähnyt kone huoneesta että mistään tulis vettä ulos. kohta lähettävä purkamaan kansi irti. tiivistesarjat tilattu eilen.

Eipähän koskaan ole vielä noin pitkälle tullu mersun konetta avattua.
koneessa on ollut pitkää öljyn hävikki ongelma 1l/1000km joten samalla hioskeltava ventiilit.

tulenpahan oppimaan jotain taas mottoreista lisää... :roll:
venttiilinvarrenkumit varmaan noissa pensa-autoissa alkaa valskaan ja öljyä kuluttaan. aika halpoja, mutta työläitä vaihtaa. suasittelen kuitenkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Torme »

jep, niin oli tarkotus samalla tehä.. nyt on pakopuoli purettu. nyt kun jotain tolkkua sais tosta imu puolesta miljoonan johon ja putken kanssa. sais senkin purettua.. kirjallisuuden pariin ja takas purkamaan..
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Torme »

imu purettu, mutta ei vieläkään kansi irti. koko ajan joku hommassa tökkii.
eilen meni sitten yhestä kansipultista kannasta kulmat,tämä onneksi on jo ratkastu. viimisenä huomasin että ketkun luona pitäs 2 tappia nykästä pois. toinen niistä lähti ja toinen tuntuu olevan tosi jumissa.

lisää vikoja yksi ketjun lenkki poikki. kaikkea haustaa sitä tuleekin kokoajan vastaa. jokohan tänää pääsis ventiilien kimppuun. :(
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

Viime kesänä ilmanputsarinreuna oli hiertänyt lämppärin kumiletkuun olemattoman reiän,josta vesi häipyi iloisesti usvana moottoritilaan ja vettä meni ja harmaita hiuksia tuli,kun mitään vuotoa etsimällä ei näkynyt :roll:
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

toinen on syyläri..ei tarvitse isoa reikää olla, kun tulee nättinä kusemana.. ja yleensähän se kusee johonkin piiloon,ettei sitä heti huomaa..
kummastelee vaan kun vettä tarvii taas lisätä..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
Torme
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 25.07.2004 17:55
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja Torme »

kansi irti. nelos sylynteri oli sen näkönen että sinne menny vettä. kansi pahvisa pieni jäli nelosen vieressä. eli pahvi juttu. kansi irti, nyt vaan pitäs irrotella ventiilit. pääsis niiten hiontaa suorittaa.. :wink:
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Vastaa Viestiin