190E vedet katoaa?
190E vedet katoaa?
Ihmeellinen vika ilmaantunut autoon. muutaman päivän nytten kadonnut noin 1-1,5 vettä koneesta 70km matkalla. lammikkoa ei tule auton alle. ja pikaseen katottuna ei ole vuodon merkkejä muutenkaan. tarkastin öljytikun (kylmäkone) ei näkynnyt kavitointi jälkiä. eli tiettävästi ei ole öljynkanssa sekasin.
Vinkkejä mistä lähtään ettimään vikaa?
tähän mennessä tullu 2 idea kaverilta. mutta kun keksis miten ne päässään toteamaan kunnolla niin olis jo sekin taas eteenpäin.
1.vesipumppuvuotaa ajonaikana?
2. vesimenee kansipahvin läpi sylinterienpääle ja haihtuu?
Ideat/neuvot olis tervetulleita. onko kellään tapahtunut vastaavaa?
Vinkkejä mistä lähtään ettimään vikaa?
tähän mennessä tullu 2 idea kaverilta. mutta kun keksis miten ne päässään toteamaan kunnolla niin olis jo sekin taas eteenpäin.
1.vesipumppuvuotaa ajonaikana?
2. vesimenee kansipahvin läpi sylinterienpääle ja haihtuu?
Ideat/neuvot olis tervetulleita. onko kellään tapahtunut vastaavaa?
S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
Re: 190E vedet katoaa?
En osanne auttaa, mutta voin kertoa, että minulla hävisi 6 litraa 70 metrin matkalla juuri äsken. Olisi varmasti hävinnyt enemmänkin, mutta jätin auton parkkiin välttääkseni lopullista tuhoa. Aika hyvää vauhtia lähti lämpö nousemaan.Torme kirjoitti:Ihmeellinen vika ilmaantunut autoon. muutaman päivän nytten kadonnut noin 1-1,5 vettä koneesta 70km matkalla.

Avattuani konepellin havaitsin höyryn seasta rikkoutuneen termostaattikotelon kannen. Jäähdyttimen yläletkun yhde oli irtipoikki. Olihan siinä vuotojälkiä jo aikaisemmin, mutta eihän mitään ikinä kannata korjata ajoissa.

MB A 180 BE Aut -13
EX: MB C280 Aut -08
EX: MB A150 -05
EX: MB C180 Kompressor Aut -02
EX: MB 190E 2.6 Aut -93
EX: MB C280 Aut -08
EX: MB A150 -05
EX: MB C180 Kompressor Aut -02
EX: MB 190E 2.6 Aut -93
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla oli sama homma pari vuotta sitten. Vedet vahentyivat ajossa ja samalla tietty lammot nousivatten, kyselin eraalta mersu tietajalta missa mahtaisi vika piilla. No han kertoi etta kansipahvi alkaa sanoa sopimustaan irti, nuo ovat ensi oireita siihen.
Joten lahes tulkoon silta seisomalta tilasin ajan kansipahvin vaihtoon.
Sen jalkeen on vedet ja lammot pysyneet kurissa.
Eli sama homma saattaa olla sulla edessa.
Joten lahes tulkoon silta seisomalta tilasin ajan kansipahvin vaihtoon.
Sen jalkeen on vedet ja lammot pysyneet kurissa.
Eli sama homma saattaa olla sulla edessa.
190E 2.0 Sportline -92
300 SE -88
300 SE -88
eilen tutkin sen verran lisää että ei ollut 12h hävinnyt säiliöstä vettä kun auto oli parkissa. kone käyntiin ja lämmitin koneen lämpimäksi. en nähnyt kone huoneesta että mistään tulis vettä ulos. kohta lähettävä purkamaan kansi irti. tiivistesarjat tilattu eilen.
Eipähän koskaan ole vielä noin pitkälle tullu mersun konetta avattua.
koneessa on ollut pitkää öljyn hävikki ongelma 1l/1000km joten samalla hioskeltava ventiilit.
tulenpahan oppimaan jotain taas mottoreista lisää...
Eipähän koskaan ole vielä noin pitkälle tullu mersun konetta avattua.
koneessa on ollut pitkää öljyn hävikki ongelma 1l/1000km joten samalla hioskeltava ventiilit.
tulenpahan oppimaan jotain taas mottoreista lisää...

S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
venttiilinvarrenkumit varmaan noissa pensa-autoissa alkaa valskaan ja öljyä kuluttaan. aika halpoja, mutta työläitä vaihtaa. suasittelen kuitenkin.Torme kirjoitti:eilen tutkin sen verran lisää että ei ollut 12h hävinnyt säiliöstä vettä kun auto oli parkissa. kone käyntiin ja lämmitin koneen lämpimäksi. en nähnyt kone huoneesta että mistään tulis vettä ulos. kohta lähettävä purkamaan kansi irti. tiivistesarjat tilattu eilen.
Eipähän koskaan ole vielä noin pitkälle tullu mersun konetta avattua.
koneessa on ollut pitkää öljyn hävikki ongelma 1l/1000km joten samalla hioskeltava ventiilit.
tulenpahan oppimaan jotain taas mottoreista lisää...
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
imu purettu, mutta ei vieläkään kansi irti. koko ajan joku hommassa tökkii.
eilen meni sitten yhestä kansipultista kannasta kulmat,tämä onneksi on jo ratkastu. viimisenä huomasin että ketkun luona pitäs 2 tappia nykästä pois. toinen niistä lähti ja toinen tuntuu olevan tosi jumissa.
lisää vikoja yksi ketjun lenkki poikki. kaikkea haustaa sitä tuleekin kokoajan vastaa. jokohan tänää pääsis ventiilien kimppuun.
eilen meni sitten yhestä kansipultista kannasta kulmat,tämä onneksi on jo ratkastu. viimisenä huomasin että ketkun luona pitäs 2 tappia nykästä pois. toinen niistä lähti ja toinen tuntuu olevan tosi jumissa.
lisää vikoja yksi ketjun lenkki poikki. kaikkea haustaa sitä tuleekin kokoajan vastaa. jokohan tänää pääsis ventiilien kimppuun.

S211 320 cdi -03
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90
w210 290TD -97 ex
W201 190E 2.0E -89 ex
HD lxh1200 -90