Vanteiden levityspalat laittomat?
Vanteiden levityspalat laittomat?
levityspalat.. onko laittomia ne jotka levittävät raideväliä?
2.3 l
mulle on joskus joku "viisas" sanonu et ne jotka pultataan kiinni napaan on laillisia ja ne jotka laitetaan pitemmillä pulteilla tms on taasen laittomia..
lakiteksti kuitenkin puhuu muistaakseni vannekohtaisista paloista ainoina laillisina.
itellä on takana 20mm palat pitemmillä pulteilla.
lakiteksti kuitenkin puhuu muistaakseni vannekohtaisista paloista ainoina laillisina.
itellä on takana 20mm palat pitemmillä pulteilla.
W202 C220 -93 Sport
AKE sanoo asiasta näin:
Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita.
Eli yleismalliset on selkeästi laittomia.
Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita.
Eli yleismalliset on selkeästi laittomia.
S204 200CDI - 14
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
W208 320 - 99
ex-S203 220CDI -05
ex-S202 C250TDT -97
ex- S124 E300TD -94
ex- W201 2.5d -87
Suomen lainsäädäntö ajaa TUV hyväksynnän päälle, eli TUV lappu ei auta. Tuo AKE:n teksti on kiveen kirjoitettu, tulkinta sitten on katsastusasemakohtaista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
MIllä ET luvulla? Paljosta jäi kiinni?Migself kirjoitti:sitä minäkin mietin.. sillä tuli kusi sukkaan, kun 8" leveet vanteet eivät sitten menneetkään heittämällä paikoilleen

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
no mitä, tilaahan on näemmä hullun lailla, ei muuta kuin nahat päälle ja vanteet alleMigself kirjoitti:et 35. kyllä vanne itessään mahtuu, mutta epäilyttää että meneekö 215/45 kumin kanssa. ehkä puolen senttiä jäi iskarin ja vanteen väliin. en sitten kokeillu, että miten paljon rengas tulee vanteesta yli.

SECin katsastuksessa inssinyöri ei edes huomannu niitä paloja!
Kysyin sitten lopuksi häneltä niistä ja heppu sanoi jotta pidä se lappu mukana jos niistä joku haluaa jotain kysellä. On sellanen auton mallikohtainen (C126) sopivuuslappu mukana Örumilta, jos joku kiinnostuu niiden sopivuudesta ja toimivuudesta.
Kysyin sitten lopuksi häneltä niistä ja heppu sanoi jotta pidä se lappu mukana jos niistä joku haluaa jotain kysellä. On sellanen auton mallikohtainen (C126) sopivuuslappu mukana Örumilta, jos joku kiinnostuu niiden sopivuudesta ja toimivuudesta.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)