Otsikon mukaisen Mersuvanhuksen ennen kuivana pysynyt perämurkula alkoi kastua öljynvaihdon jälkeen. Öljy näyttäisi tulevan pinionin akselin kaulalta.
Hiukan hammasrattaan tapainen mutteri näkyy olevan perässä viimeisen nivelen takana, kun raaputtelee perän pinnassa olevaa "jotain" pois tieltä. Puuttuukohan tosta nyt jotain tiivistesysteemiä, vai kuuluuko sen mutskun näkyäkin?
Voiko perä "huohottaa" ylimääräisen öljyn pois etu-kautta?
Onko perän etupäässä jotain muuta tiivistettä kuin akselin stefa, joka voisi vuotaa?
Minkä moinen operaation tuollaisen murikan tiivistäminen on? Kardaani pois ja mitä muuta?
MB508 perä vuotaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: To 27.04.2006 09:42
Nojoo, öljyä alkaa tulla ihan reippaasti ja naapurit itkee vanhoista romuautoista. Vaikka ei tossa muuta romua ole kuin että öljyt ei juuri nyt pysy sisällä.
Taudin oire on siis sellainen, että ensin öljyä meni perään liikaa, kun auto oli täyttäessä vähän nokka alaspäin. Sen jälkeen läiskiä on tullut auton alle. Ensin vuoti täyttökorkin kierteiden välistä, ja kun sieltä päästi liiat pois, alkoi hiljakseen lutrata pinionin akselilta. Ensin tuli kolikon kokoinen läntti yöllä pitkän ajon päälle, mutta nyt jää jo kämmenen kokonen läikkä alle jokaisen parin kilsankin ajon jälkeen, tuskin se nyt noin paljon jaksaa huohottaakaan.
Näinköhän murikka ei tykännyt synteettisistä öljyistä? Pitäisköhän vielä kokeilla jollain mineraalitervalla, jos se pysyis sisällä paremmin?
Entä minkäslainen homma tuo stefan vaihto on? Pitkääkö murikka irrottaa, vai saako vaihdettua pelkän stefan edestäpäin? Onko jossain netissä räjäytyskuvia 70 luvun loppupuolen 508 peristä?
Taudin oire on siis sellainen, että ensin öljyä meni perään liikaa, kun auto oli täyttäessä vähän nokka alaspäin. Sen jälkeen läiskiä on tullut auton alle. Ensin vuoti täyttökorkin kierteiden välistä, ja kun sieltä päästi liiat pois, alkoi hiljakseen lutrata pinionin akselilta. Ensin tuli kolikon kokoinen läntti yöllä pitkän ajon päälle, mutta nyt jää jo kämmenen kokonen läikkä alle jokaisen parin kilsankin ajon jälkeen, tuskin se nyt noin paljon jaksaa huohottaakaan.
Näinköhän murikka ei tykännyt synteettisistä öljyistä? Pitäisköhän vielä kokeilla jollain mineraalitervalla, jos se pysyis sisällä paremmin?
Entä minkäslainen homma tuo stefan vaihto on? Pitkääkö murikka irrottaa, vai saako vaihdettua pelkän stefan edestäpäin? Onko jossain netissä räjäytyskuvia 70 luvun loppupuolen 508 peristä?