Auto ei käynnisty
Auto ei käynnisty
Mistä johtuu jos ajan esim "pitkän matkan" (200km) ja tankki on tyhjentynyt melkein merkkivaloon asti, menen kotiin ja palaan vartin päästä starttaamaan autoa, mitään ei tapahdu, mikään ei sahaa. Virrat tulevat kuitenkin päälle. Yritin startata noin vartin verran kunnes sain jostain päähäni käydä avaamassa bensatankin korkin. Avasin sen ja sieltä tuli jumalaton sihahdus ja samantien menin kokeilemaan käynnistystä ja heti käynnistyi. Sama on toistunut jo monta kertaa ja vain silloin kun päästän tankin lähelle loppua. ja aina auttaa toi korkin avaaminen. Onko toi normaalia ja mistä se johtuu (Joku alipaine ongelma?!) ?!
300TDI W124 89'
C180 (2,0) W203 01' Avantgarde
C250 CDI 4MATIC 2011
C180 (2,0) W203 01' Avantgarde
C250 CDI 4MATIC 2011
EIkös tuo kuukosta siltä, että olisi aktiivihiilisuodatin tukossa???
Sijaitsee kuskinpuoleisen etulokarin alla. ( ainakin W124:ssa )
Jos nyt olen oikein ymmäitänyt niin eikös mersuissa oteta höyryt talteen ja poltetaan sitten muun bensan mukana... Ja eikös se huohotinletku mee sen aktiivihiilisuodattimen läpi.
Joku viisaampi saa selittää paremmin miten se toimii...
Jos nyt olen oikein ymmäitänyt niin eikös mersuissa oteta höyryt talteen ja poltetaan sitten muun bensan mukana... Ja eikös se huohotinletku mee sen aktiivihiilisuodattimen läpi.
Olen samaa mieltä. Aktiivihiilisuodatin on tukossa ja tankki saattaa pahimmillaan rusinoitu (=sivistyssana kutistumiselle:) Alipaine saattaa siis imuttaa tankin ruttuun, joten kannattaa ennen korjausta ajaa tankinkorkki auki ja vaikkapa reilustu alle puolella tankilla niin ei tule pihalle mutkissakaan. Vaihda suodatin, sen joutuu kuitenkin vaihtamaan joskus.Sorsso kirjoitti:EIkös tuo kuukosta siltä, että olisi aktiivihiilisuodatin tukossa???