Terve,
kävin huollossa omani kanssa ja huomasin että viereisessä looshissa oli purettu 320 CDI koneesta kansi pois. Halki oli mennyt ja uutta pannaan tilalle.
Onko se edelleen paras ja ainoa turva että käyttää konetta hetken ennen pysäyttämistä? Monesti ei malta odottaa, kun on menossa kahville tms. Luulisi että voisi kehittää jonkin jälkikäyntisuojan tms.
Yllättävän tiivis paketti tuo 320 CDI:n kansi on. Luulisi että olisi varaa muutama milli tehdä väljemmäksi. Kannentiivisteessäkin hirveän kapeita kohtia.
2000 EUR maksaa uusi kansi kuulemma Saksasta. Taidan huolehtia jälkikäynnistä paremmin tästä lähtien, vaikka itselläni onkin 290 TD.
Miten yleistä tuo kansien halkeaminen mahtaa olla CDI-koneissa ja onkohan se juuri tuon 320 CDI:n ongelma?
Luultavasti en CDI-malliin ihan lähiaikoina muutenkaan vaihda.
Jari
320 CDI ja kansi halki
320 CDI ja kansi halki
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 803
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Ex -omaani (E270cdi) oli vaihdettu Saksassa kansi ~190 tkm kohdalla. Kuitti oli jotain kolmen tontun hujakoilla töineen kaikkineen saksalaisesta merkkiliikkeestä ...
Eli kahden tapauksen statistiikalla aika yleistä
Eli kahden tapauksen statistiikalla aika yleistä
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Oliko rivi vai V6? Halvin henkivakuutus pitkälle moottorille, vaikka olisi hän miten uusi ja millä tekniikalla tahansa, on tuo jälkikäyttö. Siitä ei kannata tinkiä maantieajon jälkeen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tämä oli 320 CDI rivikuutonen. Saksan tuontipirssejä oli kuulemma. Eli oli ilmeisesti ajettu ensin 250 km/h ja sitten heti seis ja kahville.
Upean näköinen kansi, kirkasta alumiinia, mutta halki. Ei taida hitsaus auttaa.. heh
Olisko tämän takia että mersu siirtyi V6:een. Rivimoottori on vain niin komea katsella. No miksei V:kin jos on V8 tai V12.
Jari
Upean näköinen kansi, kirkasta alumiinia, mutta halki. Ei taida hitsaus auttaa.. heh
Olisko tämän takia että mersu siirtyi V6:een. Rivimoottori on vain niin komea katsella. No miksei V:kin jos on V8 tai V12.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Re: 320 CDI ja kansi halki
Kyllä Pitkässä rivikoneessa tuo on melkein välttämättömyys jos ei halua ennenpitkää kansi ongelmia. Ja turbollista konettahan ei saisi sammuttaa ikinä suoraan ajosta.JariTre kirjoitti: Onko se edelleen paras ja ainoa turva että käyttää konetta hetken ennen pysäyttämistä? Monesti ei malta odottaa, kun on menossa kahville tms. Luulisi että voisi kehittää jonkin jälkikäyntisuojan tms.
Noita jälkikäyttö boxeja on kyllä saatavana mutta suomen katsastusviranomaiset ei niitä hyväksy.
KYllä tulee ihan OM601:stäkin jälkikäytettyä yleensä vähän, kannentiivistehän siitä kuitenkin menee 200tkm kohdilla (sprintterissä)... Tätä täytyy yrittää vähän estää...
Mutta paljon jo auttaa sekin, kun ajelee viimiset sadat metrit rauhallisesti...
Ja tosiaan, jos täyskaasulla tiisselissä nousee lämmöt johonkin 800 asteeseen, niin syytä onkin vähän aikaa pienellä kaasulla pyöritellä moottoria...
Hyvin kyllä huomaa kun ajaa vitosella kaasu pohjassa, nostaa melkein heti lämpöjä 85-90 -> 100... Pitäis vaan päästä johonkin heeeelveeetiiiin pitkään ylämäkeen ajaa, ettei tarvis tota 80 lätkää hirveästi rikkoa ja sais sitä karstaa poltettua koneesta vähän pois...
edit:
Niin, ja mitä tuo haittanee vaikka katsastusviranomaiset ei sitä jälkikäyttöboksia hyväksyisikään? Laittaa jonkun katkaisijan sille.. Kaveri teki ite pajeroonsa sellaisen, justiinsa kannen takia, turboja sillä kuulema on vino pino kotona, et ei sillä niin väliä...
Mutta paljon jo auttaa sekin, kun ajelee viimiset sadat metrit rauhallisesti...
Ja tosiaan, jos täyskaasulla tiisselissä nousee lämmöt johonkin 800 asteeseen, niin syytä onkin vähän aikaa pienellä kaasulla pyöritellä moottoria...
Hyvin kyllä huomaa kun ajaa vitosella kaasu pohjassa, nostaa melkein heti lämpöjä 85-90 -> 100... Pitäis vaan päästä johonkin heeeelveeetiiiin pitkään ylämäkeen ajaa, ettei tarvis tota 80 lätkää hirveästi rikkoa ja sais sitä karstaa poltettua koneesta vähän pois...
edit:
Niin, ja mitä tuo haittanee vaikka katsastusviranomaiset ei sitä jälkikäyttöboksia hyväksyisikään? Laittaa jonkun katkaisijan sille.. Kaveri teki ite pajeroonsa sellaisen, justiinsa kannen takia, turboja sillä kuulema on vino pino kotona, et ei sillä niin väliä...
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm