Olisikohan kenelläkään tietoa missä sais vaihdatettua kannentiivisteen edullisesti?
Kyselin jo muutamasta paikasta ja hinnat oli 1000-1500€.
Tuntuu aikas kalliilta.
Nii ja autohan on w124 200d -90.
Vai löytyiskö joltain foorumilaiselta ylimäärästä energiaa kyseiseen työhön
Minä otan työstä 100€ ku ajat kemijärvelle
Ja tiivistesarja yläpäähän maksaa ~50€
Tuossa menee aikaa joku 4-5tuntia jos on ennnki vaihtanu, eli työtunnille tulee noilla hinnoilla hinnaksi yli 200€/tunti
En ainakaan ite maksais edes korjaamolle työn osuudesta kuin max.300€+osat
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Basi kirjoitti:Juu korjaamolla väitti että menee kaks päivää ja työ olis ~800€ + koneistukset ja osat
Tohon hintaan kyllä kuuluu sit plaanaus ja venttiilien hionta..
On tuo kemijärvi vähän turhan kaukana muuten kyllä kävis..
Iisalmeen olisi kyllä asiaa muutenkin.. Mutta on siitä vielä vähän liikaa matkaa..
Vai että 2 päivää
Pitäskö perustaa korjaamo
Tuo plaanaus ja venttiilien hionta voi maksaa ehkä satkun tai sinnepäin...
Ja kannattaa tehä jos mahdollista kannentiivisteen vaihdon yhteydessä.
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
Tiedätkös jube kun tehdään ammatikseen töitä niin se menee näin:
Kello lyö 8:00, laskutus alkaa, siirrytään kahfihuoneeseen ja puhutaan **lusta vartin verran. 8:15 avataan tietokone ja etsitään työohjeet ja sopivat varaosat. Kiroillaan hetki kun tietokone ei toimi. 8:45 avataan ensimmäinen mutteri, jatketaan ripeästi. Kello tulee 9:30 joten painutaan viralliselle kaffeetauolle. Puhutaan ***lusta 15 minuuttia ja vedetään nortit. Kello on 9:45 ja todetaan, että pitää tilata tiivistesarja kun toisesta puuttui o rengas. Aikaa tilaamiseen kuluu 25 minuuttia. Välillä huoltoon tulee taxi, johon kytketään tietokone ja nollataan vikakoodit. Aikaa kului 30 minuuttia kun yhteyttä ei heti saatu (piuha oli irti). Kello on nyt 11:00, joten on aika lähteä 30 minuutin ruokatauolle.
Homma jatkuu 12:15, ensin pieresekellään tosin hetki kun hernekeitto porottaa vatsaa. Otetaan loputkin mutterit pois ja saadaan kansi auki, venttiilit pois yms. Viedään kansi koneistamoon. On iltapäivä, kello on 15:15 ja päivä on pulkassa...puhutaan vielä ***lusta kavereiden kanssa jakoavain kädessä. homma jatkuu huomenna... Päivän laskutus päättyy kello 16:00
veskola kirjoitti:Tiedätkös jube kun tehdään ammatikseen töitä niin se menee näin:
Kello lyö 8:00, laskutus alkaa, siirrytään kahfihuoneeseen ja puhutaan **lusta vartin verran. 8:15 avataan tietokone ja etsitään työohjeet ja sopivat varaosat. Kiroillaan hetki kun tietokone ei toimi. 8:45 avataan ensimmäinen mutteri, jatketaan ripeästi. Kello tulee 9:30 joten painutaan viralliselle kaffeetauolle. Puhutaan ***lusta 15 minuuttia ja vedetään nortit. Kello on 9:45 ja todetaan, että pitää tilata tiivistesarja kun toisesta puuttui o rengas. Aikaa tilaamiseen kuluu 25 minuuttia. Välillä huoltoon tulee taxi, johon kytketään tietokone ja nollataan vikakoodit. Aikaa kului 30 minuuttia kun yhteyttä ei heti saatu (piuha oli irti). Kello on nyt 11:00, joten on aika lähteä 30 minuutin ruokatauolle.
Homma jatkuu 12:15, ensin pieresekellään tosin hetki kun hernekeitto porottaa vatsaa. Otetaan loputkin mutterit pois ja saadaan kansi auki, venttiilit pois yms. Viedään kansi koneistamoon. On iltapäivä, kello on 15:15 ja päivä on pulkassa...puhutaan vielä ***lusta kavereiden kanssa jakoavain kädessä. homma jatkuu huomenna... Päivän laskutus päättyy kello 16:00
No näinhän se usein on, valitettavasti
Ja sellainen asiakas joka ei tiedä miten "helppo" homma joku 200döön kannentiivisteenvaihto on niin saattaa maksaakkin tuosta 1000-1500€...
Leipähän se on saatava korjaamojenkin, mutta jotain kohtuutta kuitenkin
Näillä mennään:
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
Bmw e34 525i -90
Teetä homma jollain markan kyläsepällä, joka vetää kieron kannen venähtäneillä pulteilla kiinni ja hetken päästä on vedet männän päällä ja veivit väärässä.
Helppo hommahan tuo kannentiivisteen vaihto on. Koneistamon lasku lisää hintaa helposti 300-400 euroa. Kansi on kyllä aina oikaistava ja samalla venttiilit hiottava ja osan saattaa joutua uusimaan. Samoin venttttilinohjurit kannattaa vaihtaa ainakin pakopuolelle.
Jos tekee itselle ja on vaikkapa hävittämässä autoa, voi kannen lyödä kiinni sinältääkin.....Korjaamo ei voi näin tehdä käytännössä.
M.K kirjoitti:Teetä homma jollain markan kyläsepällä, joka vetää kieron kannen venähtäneillä pulteilla kiinni ja hetken päästä on vedet männän päällä ja veivit väärässä.
Tuon takia parempi tehdä itse niin syypää löytyy kun kahtoo peiliin
Mitäs kaikkee siin pitäis muistaa jos itse vaihtais?
Mitä kaikkee pitää purkaa?
Bensa autoon olen joskus aikoinani vaihtanut kannentiivisteen mutta dieseliin en oo koskaan tehny mitään..
Tiivisteen vaihto dieseliinhän on helpompaa, kun imusarjakin nousee mukana sellaisenaan, ilman ruiskulaitteita tai kaasareita. Ja sitä kanttahan ei todellakaan tarvitse oikaista, mikäli se on suora. Itse olen hommannut 600 mm alumiiniviivaimen tasojen tarkastusta varten (peltiset on kieroja!). Ota mitat pitkin, poikin ja ristiin. Jos ei päivä paista mistään välistä niin kansi paikalleen vaan. Kympin heittokin menee vielä.
Kysy esim. Vantaan erikoisautosta. Hinnat on asialliset ja miehet ovat ammattimiehiä. Muista kuitenkin, että jos haluat hyvän ja halvan niin osta kaksi. Ei ole varaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa ja varaa korjata virheitä.
itellä oli joskus kannen oikasu ja yläpääntiivistesarja, mukaanlukien kansipahvi. hintaa kerty alle 200€. venttileiden hionnasta en tiädä mitään, kun ei niitä oo tarvinnu hioo.
Moi vaan kaikille. Kerrotaan nyt omatkin kokemukset.
Itellä oli joskus 124:n 300d turbo. Vaihdoin siihen tarvike kannentiivisteen joka tietty alko vuotaa heti uudelleen. No siitä otin itteeni ja hain alkuperäsen joka oli silti melkein saman hintainen. Laitoin sen paikalleen tiiviste aineen kera ja jo lakkasi vuotamasta. Samalla laitoin uudet nostajat ja ohjurin kumit kun oli kerran pesä levällään. Olin tyytyväinen lopuksi että tein sen itse ja tuli maksamaan vain
alle 400 euroa.
No nyt sitte on väyrynen alla joka alko paukuttaa käydessä. On ollu aikas kiire ja aattelin et vien korjaamolle kun on enempi noita liikkuvia osiakin. Siitä katottiin pumppu, vaihdettiin pari osaa, kansi plaanattiin, uudet nostajat ja venttiilien hionta. Työ maksoi yli 3000 euroa. Uskomatonta mutta totta. Kaiken lisäksi katsoin tänään alapuolelta moottoria ja kansi reunasta ja vie vettä + nostajat naputtaa. --> Vien takaisin korjaamolle. Olisi vaan pitänyt itse katsoa. Auto ei korjaantunut juuri ollenkaan. Olisin yhtä hyvin voinut ottaa vaikka palkatonta vapaata töistä ja minulla olisi ollut koko kuukausi aikaa nyppiä pultti päivässä kantta kuntoon.
Itte pitäs aina.
Perk...e!
Tähti edessä rauhoittaa mieltä
W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
osta korjausopas, ei maksa kuin 20€, siinä on minun mielestä hyvin selvitetty tiivisteeneen vaihto! itse olen vaihtanut monen eri merkkisen dieselin kannentiivisteen ja mb on ollut helpoin! pultit kannattaa mitata onko venyneet vaihtorajan yli ja kun pitää huolen että ajoitusmerkit pysyy kohdallaan ei hätiä mitiä!!