Kannentiivisteen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Basi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ma 11.04.2005 21:52
Paikkakunta: Espoo

Kannentiivisteen vaihto

Viesti Kirjoittaja Basi »

Olisikohan kenelläkään tietoa missä sais vaihdatettua kannentiivisteen edullisesti?
Kyselin jo muutamasta paikasta ja hinnat oli 1000-1500€.
Tuntuu aikas kalliilta.

Nii ja autohan on w124 200d -90.

Vai löytyiskö joltain foorumilaiselta ylimäärästä energiaa kyseiseen työhön :lol:
Avatar
Akseli E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Ti 10.01.2006 21:30
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja Akseli E »

Aikas moisia hintoja pitävät :shock: no en tiedä noiden hintatasosta yhtään mitään, mutta kuulostaa kalliilta...
Superurpothan ( superturbojen omistajat :D) noita varmaan vaihtelisivat unissaankin...luultavasti aikas tuttua hommaa :)... luulisi jonkun foorumilaisen ehtivän/osaavan...
S124 300TD -90
E46 323 Cabrio -00
Ex 2x 190 2.6
-Ajaminen on vasta puoli autoilua-
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Minä otan työstä 100€ ku ajat kemijärvelle :)
Ja tiivistesarja yläpäähän maksaa ~50€

Tuossa menee aikaa joku 4-5tuntia jos on ennnki vaihtanu, eli työtunnille tulee noilla hinnoilla hinnaksi yli 200€/tunti :shock:
En ainakaan ite maksais edes korjaamolle työn osuudesta kuin max.300€+osat :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Basi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ma 11.04.2005 21:52
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Basi »

Juu korjaamolla väitti että menee kaks päivää ja työ olis ~800€ + koneistukset ja osat :shock:
Tohon hintaan kyllä kuuluu sit plaanaus ja venttiilien hionta..

On tuo kemijärvi vähän turhan kaukana muuten kyllä kävis.. :lol:
Iisalmeen olisi kyllä asiaa muutenkin.. Mutta on siitä vielä vähän liikaa matkaa..
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Basi kirjoitti:Juu korjaamolla väitti että menee kaks päivää ja työ olis ~800€ + koneistukset ja osat :shock:
Tohon hintaan kyllä kuuluu sit plaanaus ja venttiilien hionta..

On tuo kemijärvi vähän turhan kaukana muuten kyllä kävis.. :lol:
Iisalmeen olisi kyllä asiaa muutenkin.. Mutta on siitä vielä vähän liikaa matkaa..
Vai että 2 päivää :lol: :lol: :lol:
Pitäskö perustaa korjaamo :roll:

Tuo plaanaus ja venttiilien hionta voi maksaa ehkä satkun tai sinnepäin...
Ja kannattaa tehä jos mahdollista kannentiivisteen vaihdon yhteydessä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tiedätkös jube kun tehdään ammatikseen töitä niin se menee näin:

Kello lyö 8:00, laskutus alkaa, siirrytään kahfihuoneeseen ja puhutaan **lusta vartin verran. 8:15 avataan tietokone ja etsitään työohjeet ja sopivat varaosat. Kiroillaan hetki kun tietokone ei toimi. 8:45 avataan ensimmäinen mutteri, jatketaan ripeästi. Kello tulee 9:30 joten painutaan viralliselle kaffeetauolle. Puhutaan ***lusta 15 minuuttia ja vedetään nortit. Kello on 9:45 ja todetaan, että pitää tilata tiivistesarja kun toisesta puuttui o rengas. Aikaa tilaamiseen kuluu 25 minuuttia. Välillä huoltoon tulee taxi, johon kytketään tietokone ja nollataan vikakoodit. Aikaa kului 30 minuuttia kun yhteyttä ei heti saatu (piuha oli irti). Kello on nyt 11:00, joten on aika lähteä 30 minuutin ruokatauolle.

Homma jatkuu 12:15, ensin pieresekellään tosin hetki kun hernekeitto porottaa vatsaa. Otetaan loputkin mutterit pois ja saadaan kansi auki, venttiilit pois yms. Viedään kansi koneistamoon. On iltapäivä, kello on 15:15 ja päivä on pulkassa...puhutaan vielä ***lusta kavereiden kanssa jakoavain kädessä. homma jatkuu huomenna... Päivän laskutus päättyy kello 16:00 :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

veskola kirjoitti:Tiedätkös jube kun tehdään ammatikseen töitä niin se menee näin:

Kello lyö 8:00, laskutus alkaa, siirrytään kahfihuoneeseen ja puhutaan **lusta vartin verran. 8:15 avataan tietokone ja etsitään työohjeet ja sopivat varaosat. Kiroillaan hetki kun tietokone ei toimi. 8:45 avataan ensimmäinen mutteri, jatketaan ripeästi. Kello tulee 9:30 joten painutaan viralliselle kaffeetauolle. Puhutaan ***lusta 15 minuuttia ja vedetään nortit. Kello on 9:45 ja todetaan, että pitää tilata tiivistesarja kun toisesta puuttui o rengas. Aikaa tilaamiseen kuluu 25 minuuttia. Välillä huoltoon tulee taxi, johon kytketään tietokone ja nollataan vikakoodit. Aikaa kului 30 minuuttia kun yhteyttä ei heti saatu (piuha oli irti). Kello on nyt 11:00, joten on aika lähteä 30 minuutin ruokatauolle.

Homma jatkuu 12:15, ensin pieresekellään tosin hetki kun hernekeitto porottaa vatsaa. Otetaan loputkin mutterit pois ja saadaan kansi auki, venttiilit pois yms. Viedään kansi koneistamoon. On iltapäivä, kello on 15:15 ja päivä on pulkassa...puhutaan vielä ***lusta kavereiden kanssa jakoavain kädessä. homma jatkuu huomenna... Päivän laskutus päättyy kello 16:00 :roll:
No näinhän se usein on, valitettavasti :(

Ja sellainen asiakas joka ei tiedä miten "helppo" homma joku 200döön kannentiivisteenvaihto on niin saattaa maksaakkin tuosta 1000-1500€...
Leipähän se on saatava korjaamojenkin, mutta jotain kohtuutta kuitenkin :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Teetä homma jollain markan kyläsepällä, joka vetää kieron kannen venähtäneillä pulteilla kiinni ja hetken päästä on vedet männän päällä ja veivit väärässä. :wink: :mrgreen:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Helppo hommahan tuo kannentiivisteen vaihto on. Koneistamon lasku lisää hintaa helposti 300-400 euroa. Kansi on kyllä aina oikaistava ja samalla venttiilit hiottava ja osan saattaa joutua uusimaan. Samoin venttttilinohjurit kannattaa vaihtaa ainakin pakopuolelle.

Jos tekee itselle ja on vaikkapa hävittämässä autoa, voi kannen lyödä kiinni sinältääkin.....Korjaamo ei voi näin tehdä käytännössä.
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

M.K kirjoitti:Teetä homma jollain markan kyläsepällä, joka vetää kieron kannen venähtäneillä pulteilla kiinni ja hetken päästä on vedet männän päällä ja veivit väärässä. :wink: :mrgreen:
Tuon takia parempi tehdä itse niin syypää löytyy kun kahtoo peiliin :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
Basi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ma 11.04.2005 21:52
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Basi »

Eikö kukaan osaa suositella mitään paikkaa?

Vaihtaako kaikki tosiaankin itse.. :shock:

Mitäs kaikkee siin pitäis muistaa jos itse vaihtais?
Mitä kaikkee pitää purkaa?
Bensa autoon olen joskus aikoinani vaihtanut kannentiivisteen mutta dieseliin en oo koskaan tehny mitään..
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kangas »

Tiivisteen vaihto dieseliinhän on helpompaa, kun imusarjakin nousee mukana sellaisenaan, ilman ruiskulaitteita tai kaasareita. Ja sitä kanttahan ei todellakaan tarvitse oikaista, mikäli se on suora. Itse olen hommannut 600 mm alumiiniviivaimen tasojen tarkastusta varten (peltiset on kieroja!). Ota mitat pitkin, poikin ja ristiin. Jos ei päivä paista mistään välistä niin kansi paikalleen vaan. Kympin heittokin menee vielä.
Avatar
Basi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ma 11.04.2005 21:52
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Basi »

Ajattelin kyllä käyttää koneistamolla kun olis tarkoitus vielä ajaa tolla vekottimella jonkun aikaa ja kilometrejäkin tulee noin 50tkm/vuosi..

Pitäis vaan saada kansi pois ja viedä se koneistamoon ja sit kiinni..
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Ihan referenssinä.

Hämeen diesel
kahden kannen plaanaus yhteensä: 128euro
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Viesti Kirjoittaja geoman »

Kysy esim. Vantaan erikoisautosta. Hinnat on asialliset ja miehet ovat ammattimiehiä. Muista kuitenkin, että jos haluat hyvän ja halvan niin osta kaksi. Ei ole varaa tehdä hommaa kunnolla, mutta aina on aikaa ja varaa korjata virheitä.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei se kannen oikasu oo mitenkään kallista touhua.

itellä oli joskus kannen oikasu ja yläpääntiivistesarja, mukaanlukien kansipahvi. hintaa kerty alle 200€. venttileiden hionnasta en tiädä mitään, kun ei niitä oo tarvinnu hioo.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Basi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Ma 11.04.2005 21:52
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Basi »

Ei täs ongelmana olekaan että koneistukset maksas liikaa vaan se irrotus ja asennus tuntuu olevan sika kallista..
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Basi kirjoitti:Ei täs ongelmana olekaan että koneistukset maksas liikaa vaan se irrotus ja asennus tuntuu olevan sika kallista..
niinpä. autokorjaamoilla itse tyä maksaa hunajaa ja osat tuntuu ilmasilta. suosittelen, jotta itse tekee, jos yhtään pysyy meisseli kädessä.

ei oo paha homma, kun vaan vähän koittaa keskittyä, eikä ota sitä asennusjuamaa siinä asennuksen aikan, vaan asennuksen jälkeen.
W201 250DT 20V
w201 190E
JACKHAMMER
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 274
Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja JACKHAMMER »

miten jakopään kanssa? pitääkö ketju katkaista jotta kansi lähtee pois?
tässä mietin jo valmiiksi...
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
pekalahd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: To 18.11.2004 21:34

Viesti Kirjoittaja pekalahd »

Moi vaan kaikille. Kerrotaan nyt omatkin kokemukset.

Itellä oli joskus 124:n 300d turbo. Vaihdoin siihen tarvike kannentiivisteen joka tietty alko vuotaa heti uudelleen. No siitä otin itteeni ja hain alkuperäsen joka oli silti melkein saman hintainen. Laitoin sen paikalleen tiiviste aineen kera ja jo lakkasi vuotamasta. Samalla laitoin uudet nostajat ja ohjurin kumit kun oli kerran pesä levällään. Olin tyytyväinen lopuksi että tein sen itse ja tuli maksamaan vain
alle 400 euroa.

No nyt sitte on väyrynen alla joka alko paukuttaa käydessä. On ollu aikas kiire ja aattelin et vien korjaamolle kun on enempi noita liikkuvia osiakin. Siitä katottiin pumppu, vaihdettiin pari osaa, kansi plaanattiin, uudet nostajat ja venttiilien hionta. Työ maksoi yli 3000 euroa. Uskomatonta mutta totta. Kaiken lisäksi katsoin tänään alapuolelta moottoria ja kansi reunasta ja vie vettä + nostajat naputtaa. --> Vien takaisin korjaamolle. Olisi vaan pitänyt itse katsoa. Auto ei korjaantunut juuri ollenkaan. Olisin yhtä hyvin voinut ottaa vaikka palkatonta vapaata töistä ja minulla olisi ollut koko kuukausi aikaa nyppiä pultti päivässä kantta kuntoon.

Itte pitäs aina.
Perk...e!
Tähti edessä rauhoittaa mieltä

W124 300D Turbo Ex
S210 300TDT Ex
S204 220cdi
W211 220cdi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

JACKHAMMER kirjoitti:miten jakopään kanssa? pitääkö ketju katkaista jotta kansi lähtee pois?
tässä mietin jo valmiiksi...
Ei tarvitse...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Kansipaffin kera ei saa koskaan laittaa tiivisteliimaa.. :shock:
pekalahd kirjoitti:Laitoin sen paikalleen tiiviste aineen kera ja jo lakkasi vuotamasta.
Ex monta W-kirjainta.
tinksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 17.06.2006 18:00
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja tinksi »

osta korjausopas, ei maksa kuin 20€, siinä on minun mielestä hyvin selvitetty tiivisteeneen vaihto! itse olen vaihtanut monen eri merkkisen dieselin kannentiivisteen ja mb on ollut helpoin! pultit kannattaa mitata onko venyneet vaihtorajan yli ja kun pitää huolen että ajoitusmerkit pysyy kohdallaan ei hätiä mitiä!!
Vastaa Viestiin