Kysymyksiä kysymyksiä - vaan sitä varten kait täällä foorumilla ollaan että jotta saadaan tietoa ja voidaan jeesata kanssamersuilijoita vai mitä ?! Kun olen ollut enemmän kysyvänä kuin tietävänä osapuolena, vaan kait sitä joskus oppii tässä jotain ...
Malli W123 diiselit, olen katsellut useampaa eri yksilöä ostoaikeissa ja todennut että öljypohja tihkuttaa useammasta kuin harvemmasta, kommenttia / kokemuksia ? Koneet muuten vedossa, ainoastaan alle tihkuttaa.
Ja ruosteesta, on tullut vastaan oven tai lokasuojan vaihtaneita, eräässä yksilössä on uudet takahelmat laitettu vanhojen päälle (?), kommentteja / kokemuksia ? Mitenkäs kestää iän myötä jos rapsuttaa pahimmat ruosteet poies ja laittaa massat päälle ?
123n öljypohja ja ruoste
- markus_200E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 292
- Liittynyt: La 25.02.2006 10:38
- Paikkakunta: Pohjois-Ruotsi
Re: 123n öljypohja ja ruoste
Moi !
Itselläni laski OM617 alleen hissukseen
. Vuoto oli öljynputsarin kotelon laipan tiivisteestä (lohkon ja sen "tornin" välissä". Tiiviste KL:stä noin 4,5 € ja hikistä vaihtotyötä muutama tunti (pari kuusiokantaa tosi v-mäisissä paikoissa). Siihen asettui vuoto. Omani ei ole ainakaan sen jälkeen tihuttanut. Samalla uusin koneen iskunvaimentajat ja oma teoriani onkin, että sököt vaimentimet sallivat koneen keinua pituusakselinsa suhteen niin, että raskas filsukoppa leipoi tiivisteensä kypsäksi. Jos vuoto johtui tuosta, niin nelimukisissa ei luulisi olevan vikakohde, koska eikös nuo koneen iskarit ole OM 617:n ominaisuus.
T; Wade
Itselläni laski OM617 alleen hissukseen

T; Wade
markus_200E kirjoitti:Malli W123 diiselit, olen katsellut useampaa eri yksilöä ostoaikeissa ja todennut että öljypohja tihkuttaa useammasta kuin harvemmasta, kommenttia / kokemuksia ? Koneet muuten vedossa, ainoastaan alle tihkuttaa.
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
..ja entinen OM617 vuosi jokaisesta tiivisteestä mitä koneesta löytyi.
Ja kaverin kanssa purkaessamme remonttia varten taannoin ostamaani OM 616sta totesin että, kone oli joka paikasta öljyssä, joten hirveästi ei edellistä omistajaa ollut tiivisteiden kunto hetkauttanut. Ainakin sylinterikannen tiiviste oli kampiakselin kohdalla vuotanut, koska joku oli asentanut tiivisteen pieleen.
Nyt puolestani kun kokosimme OM616 niin kävi ilmi että öljypohjan ylempää tiivistettä ei ole olemassakaan, se täytyy itse tiivistää sopivalla tiivisteliimalla tai silikonilla. Niin ja hiukan arvelutti Reinzin vai minkä tiivistesarjan laatu, ohuita luiperoita kaikki tiivisteet. Kai ne oikeassa momentissa on OK. Täytynee tarkkailla tilannetta.
Ja kaverin kanssa purkaessamme remonttia varten taannoin ostamaani OM 616sta totesin että, kone oli joka paikasta öljyssä, joten hirveästi ei edellistä omistajaa ollut tiivisteiden kunto hetkauttanut. Ainakin sylinterikannen tiiviste oli kampiakselin kohdalla vuotanut, koska joku oli asentanut tiivisteen pieleen.
Nyt puolestani kun kokosimme OM616 niin kävi ilmi että öljypohjan ylempää tiivistettä ei ole olemassakaan, se täytyy itse tiivistää sopivalla tiivisteliimalla tai silikonilla. Niin ja hiukan arvelutti Reinzin vai minkä tiivistesarjan laatu, ohuita luiperoita kaikki tiivisteet. Kai ne oikeassa momentissa on OK. Täytynee tarkkailla tilannetta.
"Hullut tykkää kaikesta liikkuvasta."