Tuossapa sain auringonpistoksen ja meinasin vanhaa hyvää ystävääni 124 korista jossa on 5 litranen 126sen kone niin ihan kahdella ahtimella ruveta tulevan talven aikana kutittelemaan ja sillä rupesin kirjoittelemaan ja kyselemään onko vastaavia kellään tiedossa ym tietoa miten ne on niitä tehtailleet?
Tarkoituksena on myös vaihtaa ohjelmoitavaruisku ja tietysti isoa cooleria nokalle ja laatikkoa vahvennuttaa
Kirjoitelkaa jos tietoa löytyy ja vaikka ei löydykkään
Tovottavasti on ei vähäpäästöinen auto.....jos on niin ei tule katsastuksen kanssa ongelmaa....ei muuta kun pari gt carrettia sinne niin johan puhaltaa
Ei ole vähäpäästöinen ja eilen oli just yhen Kuopiolaisen turbo velhon kanssa puhetta aiheesta ja sitä mieltä oli että 140hv/ litralle tulisi helposti että sitten pitää myös sitä perä politiikkaa miettiä
Miten on noiden vaihteistojen kanssa kun automaatista puhutaan niin niiden välityksiä millaisia on että sais harvemmaksi kun siinä on jo nyt 300td:n perä kierrokset on vähän liian ylhäällä normaali ajossa
300 Turbodieselissähän (W124) on 2,65:1 perä. W126 500-mallien oma perä on ainakin 1985 jälkeisissä malleissa tietääkseni 2.24:1; sopivuudesta W124:n alle en tiedä. Vaihteistoista joku kertokoon enempi, kasien välityksissä ei joka tapauksessa suuria eroja ole.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
mitenkähän ton v8:n tekniikka muuten kestää ahtamista? jos normi moottorista tehdas irrottaa sen 245hummaa, niin mitä sanoo esim. kansi siihen, et siitä yhtäkkiä otetaankin 700hummaa? kannattaa ottaa kunnolla selkoo, ettei sitten keskenkaiken tule mäntäpistiäisiä ja kannen vääntäjiä...heh. onhan siinä voimavaroja varmastikkin.
Täällä pääkaupunki seudulla liikkui vuosituhannen vaihteessa kilvissä oleva ja katsastettu C126 500SEC, johon oli laitettu tuplaturbot. Tehoa oli ilmeisesti riittävästi, koska heikoin kohta laitteessa oli vetoakselit.
adenauer300 kirjoitti:Täällä pääkaupunki seudulla liikkui vuosituhannen vaihteessa kilvissä oleva ja katsastettu C126 500SEC, johon oli laitettu tuplaturbot. Tehoa oli ilmeisesti riittävästi, koska heikoin kohta laitteessa oli vetoakselit.
Onkohan toi vielä liikenteessä. Siitä sais ainakin mallia osille jos tekasis semmosen.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126