126 5litrasen koneen ahtaminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
V8
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:15
Paikkakunta: SAVO

126 5litrasen koneen ahtaminen

Viesti Kirjoittaja V8 »

Tuossapa sain auringonpistoksen ja meinasin vanhaa hyvää ystävääni 124 korista jossa on 5 litranen 126sen kone niin ihan kahdella ahtimella ruveta tulevan talven aikana kutittelemaan ja sillä rupesin kirjoittelemaan ja kyselemään onko vastaavia kellään tiedossa ym tietoa miten ne on niitä tehtailleet?
Tarkoituksena on myös vaihtaa ohjelmoitavaruisku ja tietysti isoa cooleria nokalle ja laatikkoa vahvennuttaa :shock:

Kirjoitelkaa jos tietoa löytyy ja vaikka ei löydykkään :lol:
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Tovottavasti on ei vähäpäästöinen auto.....jos on niin ei tule katsastuksen kanssa ongelmaa....ei muuta kun pari gt carrettia sinne niin johan puhaltaa :lol:
Itse tein ja säästin
V8
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 28.06.2006 21:15
Paikkakunta: SAVO

Viesti Kirjoittaja V8 »

Ei ole vähäpäästöinen ja eilen oli just yhen Kuopiolaisen turbo velhon kanssa puhetta aiheesta ja sitä mieltä oli että 140hv/ litralle tulisi helposti että sitten pitää myös sitä perä politiikkaa miettiä :lol:

Miten on noiden vaihteistojen kanssa kun automaatista puhutaan niin niiden välityksiä millaisia on että sais harvemmaksi kun siinä on jo nyt 300td:n perä kierrokset on vähän liian ylhäällä normaali ajossa :shock:
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14196
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

300 Turbodieselissähän (W124) on 2,65:1 perä. W126 500-mallien oma perä on ainakin 1985 jälkeisissä malleissa tietääkseni 2.24:1; sopivuudesta W124:n alle en tiedä. Vaihteistoista joku kertokoon enempi, kasien välityksissä ei joka tapauksessa suuria eroja ole.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

Paljonpa saa ahdettuna koneesta polleja, jos litralle 140hv.. x5L = aivan sikana! :D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mitenkähän ton v8:n tekniikka muuten kestää ahtamista? jos normi moottorista tehdas irrottaa sen 245hummaa, niin mitä sanoo esim. kansi siihen, et siitä yhtäkkiä otetaankin 700hummaa? kannattaa ottaa kunnolla selkoo, ettei sitten keskenkaiken tule mäntäpistiäisiä ja kannen vääntäjiä...heh. :lol: onhan siinä voimavaroja varmastikkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Königillä oli aikoinaan mallistossa tupla turpoja, semmosesta raadosta kun sais osat.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

Kyllä varmaan joutuu konetta vahvistaan.. myöskin laatikkoa.. :D no itelle riittää ton oman 126:n 4.2l 230 lämminveristä ravuria,. :D
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Täällä pääkaupunki seudulla liikkui vuosituhannen vaihteessa kilvissä oleva ja katsastettu C126 500SEC, johon oli laitettu tuplaturbot. Tehoa oli ilmeisesti riittävästi, koska heikoin kohta laitteessa oli vetoakselit.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Turboa

Viesti Kirjoittaja markku »

Foorumin käyttäjistä tiettävästi Taxanalla ja Danolla on turbotetut V8-koneet
S320L -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Re: Turboa

Viesti Kirjoittaja raul »

markku kirjoitti:Foorumin käyttäjistä tiettävästi Taxanalla ja Danolla on turbotetut V8-koneet
No ainakin ahdetut, jos ei ihan turbotetut :wink:
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

On hopassa potkua.. Maksaa toi ahdinki ja kaikki koneen muutostyöt ihan mukavasti.. puhuttakoon sitten voimansiirrosta :D
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

adenauer300 kirjoitti:Täällä pääkaupunki seudulla liikkui vuosituhannen vaihteessa kilvissä oleva ja katsastettu C126 500SEC, johon oli laitettu tuplaturbot. Tehoa oli ilmeisesti riittävästi, koska heikoin kohta laitteessa oli vetoakselit.
Onkohan toi vielä liikenteessä. Siitä sais ainakin mallia osille jos tekasis semmosen. 8)
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Vastaa Viestiin