Siis tekipä farkku ylläolevan tempun ykskaks yllättäin. Sulakepuolella ei ainakaan vikaa, eli nyt olisi vinkit tarkistuskohteista poikaa.
Ettei tarttisi koko kojelautaa paloitella
Kyseessä on ihan bensa-perusmalli, ilman ilmastointia.
Kato ny kuitenki vielä se sulakepohjan alapää ,nimittäin itellä oli just se hiiltyny tai hapettunu
veks ja piti tehdä uus,ja taas alko pelittää.Samasta on vissiin lähtö airbäcilleki
koska mittaritaulussa palo sen merkkivalo jatkuvasti ja korjaantu sekin sitte samalla.
Mulla teki joskus pakkasilla semmosen tempun ettei pyöriny puhallin ja hain vikaa, mutta turhaan. Luja isku hanttimiehen jalkatilan keskikonsolin seinämään ni rupee pelaan!!! jossain kosketushärö mutta on pelannut sen jälkeen...kun nyt pääsis tänhetkisestäkin rempasta eroon...
felmit kirjoitti:eka arvaus: hiilet
puhallin löytyy konehuoneen puolelta
terve ! mistä kohdasta pitää lähteä purkamaan, että puhallin löytyy ?
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avaa ensin konepelti ihan pystyyn. Ota tulipellin tiiviste irti. Irrota tuulilasin alareunasta listat (eivät ole muuta kuin painamalla kiinni, siis ei ruuveilla). Ota tuulilasin alapuolella olevat vesikourut irti (ovat ruuveilla kiinni jotka paljastuvat listojen alta). Irrota vesikourujen välissä oleva pömpeli jonka kautta lämppäri imee ilmaa. Irrrota pyyhkijän johdot. Irrota pyyhkijän mekanismi, on kiinni sellaisilla kätevillä kumiin vulkanoiduilla pulteilla (varo ettei kumit katkea, tarpeen vaatiessa pihdeillä kiinni alapuolella olevasta prikasta). Ja nyt pitäisi olla lämppärin moottori käsillä, ota se irti ja putsaa, ja tarkasta hiilet. Voitele samalla pyyhkijän vivustoa ja ime vaikka pölynimurilla lämppärin kennosta roskia pois, jos autossa on raitisilmansuodatin niin kennon pitäisi olla aika puhdas. Kasausvaiheessa muista laittaa kaikki johdot kiinni, on meinaan itellä joskus unohtunu pyyhkijän johdot irti. Saattaa kuulostaa vaikealta mutta on todellisuudessa alta tunnin homma. Ja nämä ohjeet on annettu oman lankun perusteella (-90 200D), ja ulkomuistista. Sulla saattaa olla jotain eroa konehuoneessa, mutta aika helposti se lämppärin moottori pitäis irrota. Mutta korjatkaa joku joka tietää (muistaa) paremmin
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
W201 D / -92 tein just puhaltimen huollon eli puhdistuksen / laakerin voitelun koska vinkui ajoittain. Edellinen ohje on ihan ok. mutta se puhaltimen muovinen suoja saatta olla aikas ahdas poisottaesa / takaisin asennettaessa, mutta kyllä se sinne sovittelemalla menee. Puhaltimen alla oleva poistoreikä oli ihan täynnä neulasia ym. roskia. Imurointia ja puhaltelua. Laakeriin teflonvoiteluainetta tai vaikka aseöljyä, niin vinkuminen loppuu ainakin vähäksi aikaa jos laakeri ei ole ihan loppu. Aikaa ensikertalaisella meni kyllä tuplasti, mutta sitähän on.
Lasinpyyhkijämekanismin irroitin kokonaan muutamalla ruuvilla ( siis mutteri 10mm ) mielestäni näin se kävi helpommin kuin vipujen irroitus. ( saatta olla vähän eri modifi kuin 124:ssa.
Joo noi rhyttinen ja rooveri puhuu ihan asiaa tosta purkamisesta, mutta itse kun vaihdoin ton puhaltimen moottorin niin ei siihen pyyhkijän moottoriin tarvinnu koskea ollenkaan. Sen verran vaan että käyttää sitä sen verran että saa pysäytettyä pyyhkijän sellaseen asentoon ettei ne vivustot ole tiellä kun ottaa puhaltimen ulos. Se muovinen roottorinsuojus on kolmella ruuvilla kiinni, avaa se ja puhallin kyllä mahtuu tulemaan ulos. (pyyhkimen asento oli muistaakseni "osoittaen tuulilasin vas. yläkulmaan") näin siis ainakin omassa tapauksessani, joka on bensa 260 -90. Ilman ilmastointia myöskin. Samalla tietysti kannattaa voidella sen pyyhkijän vivustot. Ei paha homma, itellä meni reilu tunti vaikka en mikään mekaanikko olekkaan.
jee kirjoitti:Kato ny kuitenki vielä se sulakepohjan alapää ,nimittäin itellä oli just se hiiltyny tai hapettunu
veks ja piti tehdä uus,ja taas alko pelittää.
Jepulis! Sieltähän ne sulakepohjasta hapettumat/kosketushäiriöt löytyivät