124 200D moottori ei sammu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MarkusT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 27.10.2003 08:06
Paikkakunta: Lieto

124 200D moottori ei sammu

Viesti Kirjoittaja MarkusT »

vasta noin 10 sek pääst siitä kun avaimen kääntää. Alipainevuoto jossain? Missä todennäköisimmin vika löytyy? Muuten kyllä tunnu alipainetta riittävän, valojen korkeussäätö toimii ja jarruissa on tehostusta ihan normaalisti.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Re: 124 200D moottori ei sammu

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ti 21.10.2008 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Sammutuskalvon vaihtoon taidat päästä.....
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

Viesti Kirjoittaja takkanen »

Minulla oli 124:ssa sama vika hiljattain. Tarkasta sammutinlaitteelle (ruiskupumpun kyljessä) menevä alipaineletku, sen kumiosa. Jos letkussa on halkeamia tai se ei ole kiinni, niin laite ei saa riittävästi alipainetta, eikä kone sammu. Myös muut alipaineletkut voivat olla vanhemmuuttaan halki. Tarkasta kaikki, jos löydät yhden viallisen on siellä luultavasti toinenkin, koska letkut ovat yleensä saman ikäisiä. Uskon, että vika löytyy sieltä. Letkut on vähän hankalissa paikoissa, mutta näet kyllä minne niitä risteilee. Ruiskutuspumpulle tulee kaksi letkua, koneen kyljessä imuilman putkien alla on kaksi letkua jne.
Mikäli vika ei ole letkuissa lienee vika sammutinlaitteessa, virtalukon pohjassa tai alipainepumpun kalvossa.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Yks tarkistamisen arvoinen kohta on kirkas alipaineletku joka ilmanputsarin"torven" kohdalta on usein kulunut puhki.Tuon torven ylityksen kohdalla on sellainen kumipehmuste joka usein kuitenkin karkaa sivulle ja päästää letkun hiertymään ilmanputsarin torvea vasten!
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Örr mulla on semmonen vika että OM601 moottori ei sammu, mutta valot ja lukot toimivat normaalisti. Pumppu on suht uusi, ajettu jotain 100tkm.. Mistäköhnä etsisi vikaa ja onko kallis? :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

yks tarkistuksen arvoinen paikka on ajovalo umpion korkeussäädön letkun kiinnitys... itellä samanlaisia oireita kun toisesta valosta irtosi alipaineletku.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18294
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu, eli jos ajovalojen korkeudensäätö toimii niin sammutinkalvo on melko varmasti viallinen kun auto sammuu hitaasti tai ei ollenkaan.
wiimax.fi
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

dealer kirjoitti:Juu, eli jos ajovalojen korkeudensäätö toimii niin sammutinkalvo on melko varmasti viallinen kun auto sammuu hitaasti tai ei ollenkaan.
juu, täytyypä käydä semmonen ostamassa ja toivoa että se vika on siinä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
TeroA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 09.02.2004 19:41
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroA »

Itellä oli samanlainen vika..akun miinuskaapelin kiinnitykset huonot.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18294
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Miinuskaapelin kiinnitykset huonot mersussa,ja eikä sammu sen takia :shock:

1.4. iski ?
wiimax.fi
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

dealer kirjoitti:Miinuskaapelin kiinnitykset huonot mersussa,ja eikä sammu sen takia :shock:

1.4. iski ?
Joo ja pakoputkenpaukkulaakeri on mennyt väljäksi!
Itsellä oli myös ongelmia ko.sammumisen kanssa. Oli vaan irronnut letku valojen säädöltä ja sekös teetti pientä iltapuhaa?
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Paina jarrua

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Kun polkaiset jarrupoljinta niin todnäk sammuu.

Mulla on joku pikku vuoto ilmeisesti eikä sammu itsestään mutta kun hipaiseekin jarrupoljinta niin siihen sammuu.

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Sammutinkalvon kunnon voi testata seuraavasti: Sammuttaa auton( :D )
Alipaineletku irti sammuttimesta, sitten painaa sen stop-vivun alas siitä pumpun kupeesta ja tukkii sormella sammuttimen putken, sen johon alipaineletku tulee. Jos sammutin vipu pysyy (melkein) ala-asennossa, kun vivusta päästää irti, niin sammutin on ehjä. Jos nousee ylös, niin sammutin vuotaa..

Joskus vika voi olla siinä haaroittimessa, joka on siinä jarrutehostimeen menevässä valkoisessa muoviputkessa, ei päästä alipainetta tarpeeksi läpi..
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Thanks!

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Kiitti Jarski, kerrankin konkreettinen ohje helppoon vian paikallistamiseen!

Pitää testata ensi tilassa!

Vielä kun joku keksisi että vuotavan keskuslukituksen letkun saa korjattua jollakin duralube -ihmeöljyllä jota kaataa lukon saranasta sisään niin saisi keskuslukonkin korajttua helposti :-D

Nimim 6kk lukitsematta ovia - menee ovet vaihtoon kevään mittaan kumminkin niin ei JAKSA alkaa purkamaan ovea yhden vuotavan letkun takia...

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No nyt se sammuu. Oli se sammutuskalvo jotenkin pois paikaltaan joten vika oli tosi pieni kun ei edes osia tarvinnu uusia.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Re: Thanks!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Henri Junkkala kirjoitti:Kiitti Jarski, kerrankin konkreettinen ohje helppoon vian paikallistamiseen!

Pitää testata ensi tilassa!

Vielä kun joku keksisi että vuotavan keskuslukituksen letkun saa korjattua jollakin duralube -ihmeöljyllä jota kaataa lukon saranasta sisään niin saisi keskuslukonkin korajttua helposti :-D

Nimim 6kk lukitsematta ovia - menee ovet vaihtoon kevään mittaan kumminkin niin ei JAKSA alkaa purkamaan ovea yhden vuotavan letkun takia...

Henkka
Sieltä on varmaan letku irti tai .......
Sitä ihme mönjää löytyy. On nimeltään "kumiletku" ja vaurioitunut kohta voidaan korjata helposti.Jääkö pumppu päälle kun yrität lukita ovia? Takaluukun ja polttoaine lukon voi tarkistaa heiluttelemalla vipua,jos on jäykkä niin ehjä.
Ilmeisesti jokin tyyppivika toi takaovien letkut ne vaan lähtee irti siitä kuminpätkästä. ( Ihan itsestään? )
Henkalle tiedoksi!Mersun ovet menee järjestyksessä kiinni joten vian paikallistaminen suhteellisen helppoa? :wink:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Vastaa Viestiin