270 CDI tehoa lisää, parhaat neuvot tervetulleita

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
MorganKane
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 05.07.2006 15:01
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

270 CDI tehoa lisää, parhaat neuvot tervetulleita

Viesti Kirjoittaja MorganKane »

Tarkoitus olisi hiukan piristää konetta ja tutustua sen tekniikkaan.

Tehtävä alku metrillä joten ajattelin kysellä täältä vyviä vinkkejäö miten kannattaisi edetä.

Olen jo hiukan lueskellut tätä palstaa ja saanut paljon hyvää tietoa.

Suuttimien kasvattaminen joko kokonaan isompiin tai kärkiä vaihtamalla olisi ilmeisesti oiva lähtökohta.
Seuraavaksi lastuttaminen ilmeisesti luonnollisin jatko, mutta juuri tähän vaiheeseen ja ehkäpä tuohon ekaankin kaipaisin kommentteja ja mistä yleensäkin saa parhaiten tietoa koneen nykytilasta eli lähtötason selvittäminen ja jotain suosituksia suuttimien kokoihin jos on kokemuksia ja olsiko turpon kasvattaminen vaikka 320 tai jonkun muun turboon järkevää tässä vaiheessa.

Lähdetään täsätä liikkeelle.
Jään mielenkiinnolla odottelemaan millaisia neuvoja tältä saralta löytyy.
Lähdempä opiskelemaan lisää aiheesta.
:?
Päivänjatkoja
Tehokaipuu
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Lueppa tuo ensi hätään. Siellä on kaikki oleellinen mitä tällä foorumilla asiasta tiedetään

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... E4+teoriaa
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4765
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ohjelmanmuokkauksella (lastulla) olisi varmaan hyvä aloittaa, jos ei vielä ole muuten ko. moottorin rakentelu tuttua.
Sillätavoin saat jo varmasti toimivaa tehoa parisataa horsea ja ihan pikkurahalla.
Sen tuon moottorin ahdin ja voimansiirto vielä hyvin kestää.
Kun käytät Jyväskylässä, niin samalla jo sitten tutustutkin mieheen, jonka apua myöhemminkin tarvitset, mikäli haluat ko. pellon kyntämistä jatkaa.

Suuremmat muutokset tekniikassa vaativat kunnolla onnistuakseen jo hiukan perehtymistä auton tekniikkaankin, mikäli niitä ei jossain teetätä.
Se ei kyllä täysin mielestäni kuulu harrastuksen henkeen.
Kattele Veskun peherryksiä, niin näet vähän oikeaa asennetta. :lol:

Kun lastun lisäksi aloittaa muutoksien tekemisen, niin lopussa kaikki asiaan vaikuttavat osat täytyy käytännössä vaihtaa, kun yksi muutos vaati toisen muutoksen ja sitä rataa........., puhun nyt kokemuksesta.
Auttaa kovasti, jos myös rahaan on inhorealistinen suhde.
Jos elämä tuntuu tylsältä, avioliitossa ei ole potkua, lomppa on paksussa kunnossa ja hermot on jo laitettu eteisen siivouskomeroon pois haitolta, niin tervetuloa vaan joukon jatkoksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin