Alup. vetokoukun sähkökaavio?
Alup. vetokoukun sähkökaavio?
Onko kenelläkään tietoa W124:n alkuperäisen peräkoukun sähköjen kytkentäkaaviosta? Liittimen nastaan 10 tulevan johdon reittin kiinnostaa.
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Olet ilmeisesti katsonut (tämä kuva koriin 124.131ja koneeseen 606), ei tosin taida vastata suoraan kysymykseesi
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 540&SGN=02
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 540&SGN=02
autodidakti
Lämpenee....
Joo, nyt alkaa lämpenemään. Purin tänään sen verran verhoiluja että sain selville minne johto menee.
Se todellakin menee, niin kuin kuva kertoo, sulakerasian alle kojelautaan tuolle 20-23-26 liittimelle. Sittä jatkuvan virran syöttöjohto sitten hyppä takaisin kojelaudan sisälle liittimestä 35-41 ja sinne kojelaudan syövereihin sen kadotin, kun en viistinyt alkaa sitä illalla purkamaan.... On helpompiakin tapoja hankkia hankaluuksia.
Olisin myös veikannut että sinne akun takana olevaan tilaan olisi johto hyvin voinut tulla, kuten kuva kertoo, mutta sieltäpä ei löytynyt mitään sopivaa. Vain se iso, alumiininen boksi, pari isoa valkoista rele(?)koteloa ja yksi mielenkiintoisen näköinen rele, jossa oli 10A sulake... Minä jo innostuin, mutta ei sinne tulevista johdoista mikään ollut peräkoukulle menevä. Mikä lienee...
Eli tuo liitin 38-41 on vielä kateissa, ja siihen tuleva sulake. Varmat tiedot, älykkäät arvaukset, lahjoitukset ja perinnöt vastaanotetaan kiitollisuudella.
Se todellakin menee, niin kuin kuva kertoo, sulakerasian alle kojelautaan tuolle 20-23-26 liittimelle. Sittä jatkuvan virran syöttöjohto sitten hyppä takaisin kojelaudan sisälle liittimestä 35-41 ja sinne kojelaudan syövereihin sen kadotin, kun en viistinyt alkaa sitä illalla purkamaan.... On helpompiakin tapoja hankkia hankaluuksia.
Olisin myös veikannut että sinne akun takana olevaan tilaan olisi johto hyvin voinut tulla, kuten kuva kertoo, mutta sieltäpä ei löytynyt mitään sopivaa. Vain se iso, alumiininen boksi, pari isoa valkoista rele(?)koteloa ja yksi mielenkiintoisen näköinen rele, jossa oli 10A sulake... Minä jo innostuin, mutta ei sinne tulevista johdoista mikään ollut peräkoukulle menevä. Mikä lienee...
Eli tuo liitin 38-41 on vielä kateissa, ja siihen tuleva sulake. Varmat tiedot, älykkäät arvaukset, lahjoitukset ja perinnöt vastaanotetaan kiitollisuudella.
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Oli sama ongelma, kun ostin autohävittämöltä koukun ja sähkösarjan. Eipä löytynyt nelinapaiselle liittimelle paikkaa käsijarrun läheltä. Soitto Veholle ja he suosittelivat heittään mäkeen sen johtosarjan ja ottaan sieltä ja täältä sähköjä... Noo, kerta olin jo asentanut sarjan mattojen alle, enkä saanut täältä forumiltakaan riittävän hyvää vihjettä, pähkäilin aivan ite sille liittimelle sähköt. Sehän menee tuossa sarjassa siten, että vilkun ohjaukset releelle takalampun liittimistä, samoin kuin jotain maadoituksia ja sumuvalo otetaan samoilta liittimiltä. Jarruvalo polkimen kytkimeltä. Ja siihen nelinapaiseen tulee oikea ja vasen parkkivalosähkö. Ne ryöstin sulakerasianpohjasta, auton omilta parkkisulakkeilta. Peräkonttiin tulleelle vilkkureleelle otin sähkön surutta monitoimireleen ja varoitusvilkkukatkaisijan välisestä johdosta, jolloin vilkut toimivat oikein. Sitten se neljäs nasta jäi ilmaan. Lienee jokin lisäreleeltä tuleva varoitus?
Täällä kytkentäkuva, jos kytkee itse uudet johdot.
www.onpatilanne.com/docs/koukun_kytkis.doc
www.onpatilanne.com/docs/koukun_kytkis.doc
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen