Eli auto on W201 johon on tungettu nyt 300TD jossa paikalla 2.5D kytkin ja vauhtipyörä. jTämä yhdistelmä ei kestänyt ja nyt tarvitaan hyviä neuvoja mistä ja mitä hankkia tilalle.. Tämä 2.5D kytkin poiki viime perjantaina ja samalla vauhtipyörästä irtosi hammaskehä!!!?? Autosta olisi tarkotus rakennella talven aikana ST, ja sitä silmälläpitäen tarvittaisiin neuvoja henkilöiltä joilla on kokemusta Superturbosta manuaalilootalla... Automaattiloota olis varmasti kestävempi mutta automaatti sotii omia periaatteitani vastaan....Eli mistä ja minkälainen vauhtipyörä kannattaisi hankkia ja mikä kytkinpaketti siihen???
Ehdotuksia otetaan vastaan..
Mistä kytkin/vauhtipyörä?
Re: Mistä kytkin/vauhtipyörä?
Mitenkäs se mahtoi olla, olikos tuo "jorman" tuplalevykytkinpatentti loppujen lopuksi toimiva vai ei, herrat vastannevat ja kertovat saako noita rahalla vai ei
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 333#176333

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 333#176333
Lisää tietoa: www.skg.fi
Onko kukaan kysellyt tuolta http://www.specclutch.com/ ?
Kytkimen lisäksi ongelmia voi tulla vauhtipyörän kanssa. Kiinteä yksimassainen pyörä kestää kyllä, mutta jos haluaa pehmentää käytöstä alakierroksilla 2-massaisella vauhtipyörällä, joutuu vääntöä rajoittamaan.
270 CDI:n vauhtipyörä on kestänyt 500 Nm, mutta tuskin on varaa nostaa vääntöjä...
Kytkimen lisäksi ongelmia voi tulla vauhtipyörän kanssa. Kiinteä yksimassainen pyörä kestää kyllä, mutta jos haluaa pehmentää käytöstä alakierroksilla 2-massaisella vauhtipyörällä, joutuu vääntöä rajoittamaan.
270 CDI:n vauhtipyörä on kestänyt 500 Nm, mutta tuskin on varaa nostaa vääntöjä...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Kovaa kättä ei mikään tekniikka kestä rajattomasti. Mutta sehän kuuluu alan luonteeseen.MjN kirjoitti:Yksimassainen vauhtipyörä sopii kyllä mun käyttöön koska pääasia on että tekniikka kestää kovempaakin kättä
Moposportista saa 228mm sintterikytkinlevyä. Tuon levyn kanssa jos laittaa pakun jäykän asetelman, niin luulisi ainakin alkuun pääsevän. 228mm vauhtipyörä löytyy ainakin 300d:stä ja isommista bensakoneista, 230e ja ylöspäin. Nyrkkisääntönä voisi pitää, että jos autossa on iso perä, niin on myös iso kytkin.