Mistä kytkin/vauhtipyörä?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
MjN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 11:51
Paikkakunta: Honkajoki

Mistä kytkin/vauhtipyörä?

Viesti Kirjoittaja MjN »

Eli auto on W201 johon on tungettu nyt 300TD jossa paikalla 2.5D kytkin ja vauhtipyörä. jTämä yhdistelmä ei kestänyt ja nyt tarvitaan hyviä neuvoja mistä ja mitä hankkia tilalle.. Tämä 2.5D kytkin poiki viime perjantaina ja samalla vauhtipyörästä irtosi hammaskehä!!!?? Autosta olisi tarkotus rakennella talven aikana ST, ja sitä silmälläpitäen tarvittaisiin neuvoja henkilöiltä joilla on kokemusta Superturbosta manuaalilootalla... Automaattiloota olis varmasti kestävempi mutta automaatti sotii omia periaatteitani vastaan....Eli mistä ja minkälainen vauhtipyörä kannattaisi hankkia ja mikä kytkinpaketti siihen???
Ehdotuksia otetaan vastaan..
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Mistä kytkin/vauhtipyörä?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitenkäs se mahtoi olla, olikos tuo "jorman" tuplalevykytkinpatentti loppujen lopuksi toimiva vai ei, herrat vastannevat ja kertovat saako noita rahalla vai ei :lol:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 333#176333
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Onko kukaan kysellyt tuolta http://www.specclutch.com/ ?

Kytkimen lisäksi ongelmia voi tulla vauhtipyörän kanssa. Kiinteä yksimassainen pyörä kestää kyllä, mutta jos haluaa pehmentää käytöstä alakierroksilla 2-massaisella vauhtipyörällä, joutuu vääntöä rajoittamaan.

270 CDI:n vauhtipyörä on kestänyt 500 Nm, mutta tuskin on varaa nostaa vääntöjä...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
MjN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ke 26.10.2005 11:51
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja MjN »

Yksimassainen vauhtipyörä sopii kyllä mun käyttöön koska pääasia on että tekniikka kestää kovempaakin kättä :twisted:
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

MjN kirjoitti:Yksimassainen vauhtipyörä sopii kyllä mun käyttöön koska pääasia on että tekniikka kestää kovempaakin kättä :twisted:
Kovaa kättä ei mikään tekniikka kestä rajattomasti. Mutta sehän kuuluu alan luonteeseen.

Moposportista saa 228mm sintterikytkinlevyä. Tuon levyn kanssa jos laittaa pakun jäykän asetelman, niin luulisi ainakin alkuun pääsevän. 228mm vauhtipyörä löytyy ainakin 300d:stä ja isommista bensakoneista, 230e ja ylöspäin. Nyrkkisääntönä voisi pitää, että jos autossa on iso perä, niin on myös iso kytkin.
Vastaa Viestiin