250D pumpun säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

250D pumpun säätö

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

mitä maksaa pumpun säätö pr-dieselissä...
kaveri kerran sen sano mutta eihä sitä enää muista...
Tuleeko paljonki pirteämpi ku säätää..
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 250D pumpun säätö

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaisiko soittaa ja kysyä mitä se säätö maksaa, riippuu vähän annatko pumpun käteen vai vietkö auton ja avaimet pajalle...ja paljonko haluat että sinne pumppuun laitetaan uutta osaa...

Voi se maksaa jotain 300 ... 2000 € väliltä :shock:

Voi siitä tulla pirteämpi, riippuu millanen se nytten on... [Haku kertoo kokemuksia säädöstä]
Lisää tietoa: www.skg.fi
dieselhörhö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja dieselhörhö »

Kun sie oot kerran täältä meän perältä pois, niin kannattaa kysyä ensin dieselhuolto T. Trastilta. Paja on keminmaassa, ja mies on laittanut eräänkin mersun pumpun tikkiin, myös minun. On edullinen mies ja auto on kuin eri planeetalta käsittelyn jälkeen. Moottori vääntää ku höyryjyrä ja polttoaineen kulutus tippuu huomattavasti
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa

-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Avatar
-King Of The Road-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja -King Of The Road- »

Joo pittää käyä siellä trastilla... sais pikkusen olla pirteämpi. ku ei edes sauta pukkaa.. :D
-Maailma tarvitsee esikuvia-

Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)

Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

ois kiva jos joku käyttäs tehonmittauksissa ennen ja jälkeen säädön ni näkis paperilla miten paljon tehot nousee / vääntö kasvaa 8) vai onko joku käyttänyt jos on niin tietoa tänne :?: :roll: itse hoksasin vasta jälkeen päin
:oops:
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei sitä viitti käydä mittailemassa näitä nuhapumppuja, ku se maksaa kuitenki jotain 50-100eskoo per kerta.

tehdas lupaa 200D:lle 72 heppaa, kiihtyvyyden 0--100km/h 17.9 sekunnissa ja huippunopeutta 160 km/h. aton massan ollessa 1180kg. todellisuudessa 200D kiihtyy 20 sekunttia sataan.

tehdas lupaa 250D:lle 90 heppaa, kiihtyvyyden 0-100km/h 15.1sekunnissa ja huippunopeutta 174 km/h. auton massan ollessa 1230kg

mää lupaan omalle pumppusäädössä käyneelle 200D:n superimudiiselille X:määrän heppaa, kiihtyvyyden 0-100km/h 14.7sekunttiin, huippunopeutta melkein niinpaljon, kun mittarissa riittä numeroita, eli 178km/h auton massan ollessa n.1200kg.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

jone77 kirjoitti:ois kiva jos joku käyttäs tehonmittauksissa ennen ja jälkeen säädön ni näkis paperilla miten paljon tehot nousee / vääntö kasvaa 8) vai onko joku käyttänyt jos on niin tietoa tänne :?: :roll: itse hoksasin vasta jälkeen päin
:oops:
Ei muuta kun käytät kalajoella heikkilässä ennen ja jälkeen säädön ei se nyt niin pahan hintaista ole...kun kerran täältä päin olet....eihän se nyt nivalasta niin pitkä matka ole....vai joko pumppu on säädetty :?: ....ite meinasin et pitäisi taas käytää omaa autoa kun pitäisi vähän muutella kokoonpanoa lisätä vähän muutoksia... ettei vaan tehot kärsi... :lol:
Itse tein ja säästin
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

petska kirjoitti:
jone77 kirjoitti:ois kiva jos joku käyttäs tehonmittauksissa ennen ja jälkeen säädön ni näkis paperilla miten paljon tehot nousee / vääntö kasvaa 8) vai onko joku käyttänyt jos on niin tietoa tänne :?: :roll: itse hoksasin vasta jälkeen päin
:oops:
Ei muuta kun käytät kalajoella heikkilässä ennen ja jälkeen säädön ei se nyt niin pahan hintaista ole...kun kerran täältä päin olet....eihän se nyt nivalasta niin pitkä matka ole....vai joko pumppu on säädetty :?: ....ite meinasin et pitäisi taas käytää omaa autoa kun pitäisi vähän muutella kokoonpanoa lisätä vähän muutoksia... ettei vaan tehot kärsi... :lol:
säädetty on hp dieselissä 12/2005 ja hyvä tuli , voimaa on (mitä nyt 250 imeväisestä vakiopalikoilla saa) ja mustaa tulee tarvittaessa
missä se heikkilän penkki siellä kalajoella on ? ja mitä hintaa pitää ?
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

pp-dieselissä 300 euroa teki kun huolsi ja sääti pumpun tuosta farkusta. vastaa nyt vastaavaa 300 diisseliä eli polleja n. 135. olisi irronnut enemmänki mutta tällä säädöllä kulutus tipahti yli litran ja isommilla olisi jopa enemmän vienyt.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
E250TD94
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ma 17.01.2005 22:14
Paikkakunta: Riihimäki

Mikä kulutus ennen ja jälkeen säädön

Viesti Kirjoittaja E250TD94 »

Mulla itsellä kanssa 360 tkm ajettu E 250 -94 diesel farkku ja kiinnostas tietää paljon sulla kulutus oli ennen säätöä ja nyt PP-säädön jälkeen?
W124 - klassikko
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
Avatar
Competence
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 13.10.2004 12:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Competence »

Entä onko jollain kokemuksia 300TD:n pumpun säädöstä? Miten vaikuttaa kulutukseen ja kulkuun?

Oma 300:n vapari lähtee kunnolla kiihtymään vasta 3000 kierroksen jälkeen, joten aika pitkään saa polkea kaasua. Kiihtyvyys on kuitenkin ihan eri luokkaa kuin entisessä 200D:ssä. :shock:

Edit: haulla tuntui löytyvän ihan hyvin juttua asiasta, mutta jos jollain on täsmällisiä lukuja heittää, niin hyvä.
S210 E320 CDI A Avantgarde, -00
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Rovaniemen pr-diiselissä kevät talvella 300D:n irtopumpun säätö 247e. Vaihtoivat samalla joitain tiivisteitä.

Tosin potkua ne ei pumppuun saaneet. :shock: Vaikka sanoin että kaikki irti. Käynti kylläkin tasoittui ja kulutus tippui noin reilun litran/100km

Vetoja oli pumpun takaisin tullessa vähemmän kuin lähtiessä kun olin pumppua ite pyöritellyt. :D Eli ite piti löylyä lisätä säädön jälkeenkin.
Vastaa Viestiin