250D pumpun säätö
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
250D pumpun säätö
mitä maksaa pumpun säätö pr-dieselissä...
kaveri kerran sen sano mutta eihä sitä enää muista...
Tuleeko paljonki pirteämpi ku säätää..
kaveri kerran sen sano mutta eihä sitä enää muista...
Tuleeko paljonki pirteämpi ku säätää..
-Maailma tarvitsee esikuvia-
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Nykyiset:
Volvo 940D24TDIC (toivottavasti vaihtuu mersuun)
Ex meset:
-93 300dt
-94 E250D 20v
Re: 250D pumpun säätö
Kannattaisiko soittaa ja kysyä mitä se säätö maksaa, riippuu vähän annatko pumpun käteen vai vietkö auton ja avaimet pajalle...ja paljonko haluat että sinne pumppuun laitetaan uutta osaa...
Voi se maksaa jotain 300 ... 2000 € väliltä
Voi siitä tulla pirteämpi, riippuu millanen se nytten on... [Haku kertoo kokemuksia säädöstä]
Voi se maksaa jotain 300 ... 2000 € väliltä

Voi siitä tulla pirteämpi, riippuu millanen se nytten on... [Haku kertoo kokemuksia säädöstä]
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Kun sie oot kerran täältä meän perältä pois, niin kannattaa kysyä ensin dieselhuolto T. Trastilta. Paja on keminmaassa, ja mies on laittanut eräänkin mersun pumpun tikkiin, myös minun. On edullinen mies ja auto on kuin eri planeetalta käsittelyn jälkeen. Moottori vääntää ku höyryjyrä ja polttoaineen kulutus tippuu huomattavasti
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
- -King Of The Road-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Su 26.03.2006 19:59
- Paikkakunta: Keminmaa
ei sitä viitti käydä mittailemassa näitä nuhapumppuja, ku se maksaa kuitenki jotain 50-100eskoo per kerta.
tehdas lupaa 200D:lle 72 heppaa, kiihtyvyyden 0--100km/h 17.9 sekunnissa ja huippunopeutta 160 km/h. aton massan ollessa 1180kg. todellisuudessa 200D kiihtyy 20 sekunttia sataan.
tehdas lupaa 250D:lle 90 heppaa, kiihtyvyyden 0-100km/h 15.1sekunnissa ja huippunopeutta 174 km/h. auton massan ollessa 1230kg
mää lupaan omalle pumppusäädössä käyneelle 200D:n superimudiiselille X:määrän heppaa, kiihtyvyyden 0-100km/h 14.7sekunttiin, huippunopeutta melkein niinpaljon, kun mittarissa riittä numeroita, eli 178km/h auton massan ollessa n.1200kg.
tehdas lupaa 200D:lle 72 heppaa, kiihtyvyyden 0--100km/h 17.9 sekunnissa ja huippunopeutta 160 km/h. aton massan ollessa 1180kg. todellisuudessa 200D kiihtyy 20 sekunttia sataan.
tehdas lupaa 250D:lle 90 heppaa, kiihtyvyyden 0-100km/h 15.1sekunnissa ja huippunopeutta 174 km/h. auton massan ollessa 1230kg
mää lupaan omalle pumppusäädössä käyneelle 200D:n superimudiiselille X:määrän heppaa, kiihtyvyyden 0-100km/h 14.7sekunttiin, huippunopeutta melkein niinpaljon, kun mittarissa riittä numeroita, eli 178km/h auton massan ollessa n.1200kg.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Ei muuta kun käytät kalajoella heikkilässä ennen ja jälkeen säädön ei se nyt niin pahan hintaista ole...kun kerran täältä päin olet....eihän se nyt nivalasta niin pitkä matka ole....vai joko pumppu on säädettyjone77 kirjoitti:ois kiva jos joku käyttäs tehonmittauksissa ennen ja jälkeen säädön ni näkis paperilla miten paljon tehot nousee / vääntö kasvaavai onko joku käyttänyt jos on niin tietoa tänne
![]()
itse hoksasin vasta jälkeen päin


Itse tein ja säästin
säädetty on hp dieselissä 12/2005 ja hyvä tuli , voimaa on (mitä nyt 250 imeväisestä vakiopalikoilla saa) ja mustaa tulee tarvittaessapetska kirjoitti:Ei muuta kun käytät kalajoella heikkilässä ennen ja jälkeen säädön ei se nyt niin pahan hintaista ole...kun kerran täältä päin olet....eihän se nyt nivalasta niin pitkä matka ole....vai joko pumppu on säädettyjone77 kirjoitti:ois kiva jos joku käyttäs tehonmittauksissa ennen ja jälkeen säädön ni näkis paperilla miten paljon tehot nousee / vääntö kasvaavai onko joku käyttänyt jos on niin tietoa tänne
![]()
itse hoksasin vasta jälkeen päin
....ite meinasin et pitäisi taas käytää omaa autoa kun pitäisi vähän muutella kokoonpanoa lisätä vähän muutoksia... ettei vaan tehot kärsi...
missä se heikkilän penkki siellä kalajoella on ? ja mitä hintaa pitää ?
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
pp-dieselissä 300 euroa teki kun huolsi ja sääti pumpun tuosta farkusta. vastaa nyt vastaavaa 300 diisseliä eli polleja n. 135. olisi irronnut enemmänki mutta tällä säädöllä kulutus tipahti yli litran ja isommilla olisi jopa enemmän vienyt.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Mikä kulutus ennen ja jälkeen säädön
Mulla itsellä kanssa 360 tkm ajettu E 250 -94 diesel farkku ja kiinnostas tietää paljon sulla kulutus oli ennen säätöä ja nyt PP-säädön jälkeen?
W124 - klassikko
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
- Competence
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ke 13.10.2004 12:11
- Paikkakunta: Oulu
Entä onko jollain kokemuksia 300TD:n pumpun säädöstä? Miten vaikuttaa kulutukseen ja kulkuun?
Oma 300:n vapari lähtee kunnolla kiihtymään vasta 3000 kierroksen jälkeen, joten aika pitkään saa polkea kaasua. Kiihtyvyys on kuitenkin ihan eri luokkaa kuin entisessä 200D:ssä.
Edit: haulla tuntui löytyvän ihan hyvin juttua asiasta, mutta jos jollain on täsmällisiä lukuja heittää, niin hyvä.
Oma 300:n vapari lähtee kunnolla kiihtymään vasta 3000 kierroksen jälkeen, joten aika pitkään saa polkea kaasua. Kiihtyvyys on kuitenkin ihan eri luokkaa kuin entisessä 200D:ssä.

Edit: haulla tuntui löytyvän ihan hyvin juttua asiasta, mutta jos jollain on täsmällisiä lukuja heittää, niin hyvä.
S210 E320 CDI A Avantgarde, -00
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
EX S124 300 TD, vm. -94
EX W124 200D, vm. -90
Rovaniemen pr-diiselissä kevät talvella 300D:n irtopumpun säätö 247e. Vaihtoivat samalla joitain tiivisteitä.
Tosin potkua ne ei pumppuun saaneet.
Vaikka sanoin että kaikki irti. Käynti kylläkin tasoittui ja kulutus tippui noin reilun litran/100km
Vetoja oli pumpun takaisin tullessa vähemmän kuin lähtiessä kun olin pumppua ite pyöritellyt.
Eli ite piti löylyä lisätä säädön jälkeenkin.
Tosin potkua ne ei pumppuun saaneet.

Vetoja oli pumpun takaisin tullessa vähemmän kuin lähtiessä kun olin pumppua ite pyöritellyt.
