Kuinka paska auto on MB 100, eli Cityliner? Vai onko?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
wanha nokivasara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44

Kuinka paska auto on MB 100, eli Cityliner? Vai onko?

Viesti Kirjoittaja wanha nokivasara »

Tarvis hankkia halvahko kakkos-, eikun siis kolmosauto ja paku nimenomaan ja emäntä sanoi ettei meille tule mitään hiacea, urvania tai L-300 tyyppistä autoa. Samaa tyyppiähän se on Citylinerikin loppujen lopuksi, mutta onpa ainakin tähti keulassa rauhoittamassa vaimon hermoja...

Niin niin, siis se kysymys. Mitä vikapaikkoja tyypillisesti, onko aivan paska kosla, kulutus, käyttökokemukset, huolto/varaosa jutut, yms tietoa siis janoan. Kiitos!

Nimim. "Ostanko sittenkin mazdan?"
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: Kuinka paska auto on MB 100, eli Cityliner? Vai onko?

Viesti Kirjoittaja JTY »

wanha nokivasara kirjoitti:Tarvis hankkia halvahko kakkos-, eikun siis kolmosauto ja paku nimenomaan ja emäntä sanoi ettei meille tule mitään hiacea, urvania tai L-300 tyyppistä autoa. Samaa tyyppiähän se on Citylinerikin loppujen lopuksi, mutta onpa ainakin tähti keulassa rauhoittamassa vaimon hermoja...

Niin niin, siis se kysymys. Mitä vikapaikkoja tyypillisesti, onko aivan paska kosla, kulutus, käyttökokemukset, huolto/varaosa jutut, yms tietoa siis janoan. Kiitos!

Nimim. "Ostanko sittenkin mazdan?"
Tutulla oli kyseinen peli uudesta asti, reilu 10vuotta taisi olla ennenkuin myi.
Kuulemma hyvä auto ajaa jos oli kuormaa, muuten aika ilkeä johtuen alustasta.
Itse koeajaneena ja kyydissä olleena voin todeta et
mielenkiintoinen peli, hytistä näkee hyvin johtuen korkeudesta, maanitie nopeuksissa hytissä on aika karmea meteli, varusteita on turha odottaa (jopa pyyhkiöiden tihku oli lisävaruste).

Autohan on etuvetoinen joten etu laakerit menivät vaihtoon useasti.
Moottorina tuttu kestävä mersu dieseli johon ei tarvinnu tehdä yhtään mitään koko aikana.
Ainoat viat olivat nuo laakerit, kytkin sylinteri petti, jarrut kränäs sillön tällön, lattia lahos silmissä, tankki alkoi vuotaa (muovitankki teräs pannat).

Kulutus oli erittäin sopivaa, siinä 8l/100km meni tuolla 2.4l koneella.
Osia saa KL:stä ja riippuen missä asut niin osaajia löytyy.
Kannattaa etsiä 100 jossa ei ole sivuikkunoita, ne tuppas ruostumaan helposti.

Loppu kaneettina: Tilavampaa ja yhtä ketterää pakua saa hakea, sprintteri kun on liian iso ja vito liian pieni.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Finski »

100 kitilaineri = Protyyppi vito.
vanhalla 617 moottorilla, varmalaite, ei kiireellisille.
:lol:
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka paska auto on MB 100, eli Cityliner? Vai onko?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

JTY kirjoitti: Tutulla oli kyseinen peli uudesta asti, reilu 10vuotta taisi olla ennenkuin myi.
Kuulemma hyvä auto ajaa jos oli kuormaa, muuten aika ilkeä johtuen alustasta.
Itse koeajaneena ja kyydissä olleena voin todeta et
mielenkiintoinen peli, hytistä näkee hyvin johtuen korkeudesta, maanitie nopeuksissa hytissä on aika karmea meteli, varusteita on turha odottaa (jopa pyyhkiöiden tihku oli lisävaruste)..
Jep. Työkaluksi oiva, tai suruttomaksi työmatka-autoksi, halvalla kai menee kun tekniikka kestää maailman tappiin.
Tosiasiassa kyllä se meteli on siksi karmea kopissa, että ei tuolla pitkiä maantietaipaleita ajele mielikseen. Mutta maaseudun siirtymiin toimiva ratkaisu, ei liikoja hienouksia ja noin keulapainoinen auto menee liukkaallakin etiäppäin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: Kuinka paska auto on MB 100, eli Cityliner? Vai onko?

Viesti Kirjoittaja JTY »

Aku P kirjoitti:
Jep. Työkaluksi oiva, tai suruttomaksi työmatka-autoksi, halvalla kai menee kun tekniikka kestää maailman tappiin.
Tosiasiassa kyllä se meteli on siksi karmea kopissa, että ei tuolla pitkiä maantietaipaleita ajele mielikseen. Mutta maaseudun siirtymiin toimiva ratkaisu, ei liikoja hienouksia ja noin keulapainoinen auto menee liukkaallakin etiäppäin.
Kyllä juuri näin, siksi nimikin on Cityliner eli kaupunki kuskain, vaikka maaseudulle sopii myös.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Kuinka paska auto on MB 100, eli Cityliner? Vai onko?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

JTY kirjoitti:
Autohan on etuvetoinen.
'

Siis.... :shock: onko tosi?
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Tuossa on speksit:

LINKKI
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Mersun eka etuvetopakuhan oli jo 206, tosin hanomagin kaupassa tullut. Liekö nämä "kaupunkilinjurit" sitten sukua tuolle hanomagille. Vito ei ainakaan ole siksi löyhä kun on.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

"Natsipakastimeksikin" haukuttu rumilus :lol: koskaan en ole hyvää sanaa tästä kuullut
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Menin semmosella pienenä kouluun :) kuski kehu että vetoakselit ei oo mitään halpoja :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
KotkanPoika
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 24.01.2005 16:17

MB100

Viesti Kirjoittaja KotkanPoika »

Mulla oli tämä Espanjan Mese parivuotta on mielestäni oli toimiva peli. Ns. laakin peli eli toimi aina kun piti vaikka oli pitkiäkin seisontoja. Mun mielestä toi ruoste ei paljon haitta kun tossa on jonkin sortin palkkirunko. Toi liukuovi taitaa olla noissa toivoton tapaus saada toimimaa. Keulan nivelissä oli mulla rasvanippoja -89 malli ja niitä kannattaa rasvata kunnolla. Muuten noi laakerit kyllä katoaa koska painoa keulalla on paljon. Ja nastarenkaita ei tarvita 1 kerta hyvät nastattomat talvirenkaat niin pärjää hyvin ympäri vuoden.

_J
von Essen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 31.07.2006 19:59

Re: Kuinka paska auto on MB 100, eli Cityliner? Vai onko?

Viesti Kirjoittaja von Essen »

Aku P kirjoitti:
JTY kirjoitti: Tutulla oli kyseinen peli uudesta asti, reilu 10vuotta taisi olla ennenkuin myi.
Kuulemma hyvä auto ajaa jos oli kuormaa, muuten aika ilkeä johtuen alustasta.
Itse koeajaneena ja kyydissä olleena voin todeta et
mielenkiintoinen peli, hytistä näkee hyvin johtuen korkeudesta, maanitie nopeuksissa hytissä on aika karmea meteli, varusteita on turha odottaa (jopa pyyhkiöiden tihku oli lisävaruste)..
Jep. Työkaluksi oiva, tai suruttomaksi työmatka-autoksi, halvalla kai menee kun tekniikka kestää maailman tappiin.
Tosiasiassa kyllä se meteli on siksi karmea kopissa, että ei tuolla pitkiä maantietaipaleita ajele mielikseen. Mutta maaseudun siirtymiin toimiva ratkaisu, ei liikoja hienouksia ja noin keulapainoinen auto menee liukkaallakin etiäppäin.
Katselen täällä Länsi-Afrikassa pakua kananmunien ja rehun kuljetukseen. MB satasia on täällä runsaasti henkilöliikenteessä. Jos olisi aikaa, laivaisin itse Euroopasta, mutta on vähän kiire. Pitäisi melkein huomenna ostaa. Tänään sattui tielle mahdollisesti Etelä-Eurooppalaista alkuperää oleva yksilö. Oli siksi vähässä ruosteessa. Kannen tiivisteen alapuolelta kone oli rasvainen. Onko aihetta huoleen? Mikä on mersun kantavuus? Mitä muuta kannattaa katsoa? Halpa pelihän tuo on. Kalliimpana vaihtoehtona olisi Sprinter, mielellään isommalla kantavuudella. Ymmärtääkseni Sprinterin keskipitkä malli tulisi kyseeseen. Olisiko kellään aikaa vastata pikaisesti? Suurkiitokset etukäteen!
Vastaa Viestiin