190 2.0i outoa kulkua??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mecikoo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 15.07.2006 00:09
Paikkakunta: keski-suomi

190 2.0i outoa kulkua??

Viesti Kirjoittaja mecikoo »

Hojo vaan kaikille.Eli hommasin eilen sen ekan mersun joka on tollanen -83 ruiskubensa.Mittarissa 400tkm.Vika on se,että kun koittaa ajaa tasakaasulla niin sitä ei ole.Tyhjäkäyntiä käy kuin sveitsiläinen kello eikä aaltoile yhtään mutta kaasupoljin se vaan tuntuu niin oudolta.Tasakaasulla ajettaessa pikkuisen nostaessa hukkuu veto kokonaan.Sitten painetaan ja painetaan hissunkissun kaasua lisää ja kappas autopa aloittaa suunniteltua hurjemman vedon???Eli hieman hankala pitää sitä semmoista tasavauhtia kun heppa ei siihen oikeen suostu.Merkki on minulle aivan uusi enkä tiedä mistä vikaa lähtisin hakemaa :oops: Josko täältä tipahtaisi tietotaitoo tyhmien korvien väliin? :idea:
mecikoo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 15.07.2006 00:09
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja mecikoo »

Apuva!Oonko nyt tulevana merkin harrastajana löytänyt semmoisen vian,mitä ei ole ollut kunniaa löytyä keneltäkään muulta :( .Muutenhan kyyti on aivan oivallista.Tuntuu väliin kuin ajaisin impalalla paitsi että siitä puuttuu katto.
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Tää malli on mulle kyllä ihan vieras, mutta oiskohan siellä ruiskun kyljessä kaasuvivustossa joku tyhjäkäyntikatkaisija, joka kertoo että koneen pitää mennä tyhjäkäynnille ja veto häviää kokonaan. Katkaisija jotenkin irti tai kaasuvivustossa jotain väljää jossain? Sitten kun painat kaasua lisää, niin jossain vaiheessa tyhjät häviää ja kaasupoljin onkin jo niin syvällä, että heppa meinaa karata laitumelta ihan saman tien.

Ilmanputsarin kun purat pois, niin sieltähän saa hässäkkää näkyviin. Ainakin saa tarkistettua mahdolliset väljyydet jossain.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2667
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Marde kirjoitti:Tää malli on mulle kyllä ihan vieras, mutta oiskohan siellä ruiskun kyljessä kaasuvivustossa joku tyhjäkäyntikatkaisija, joka kertoo että koneen pitää mennä tyhjäkäynnille ja veto häviää kokonaan. Katkaisija jotenkin irti tai kaasuvivustossa jotain väljää jossain? Sitten kun painat kaasua lisää, niin jossain vaiheessa tyhjät häviää ja kaasupoljin onkin jo niin syvällä, että heppa meinaa karata laitumelta ihan saman tien.

Ilmanputsarin kun purat pois, niin sieltähän saa hässäkkää näkyviin. Ainakin saa tarkistettua mahdolliset väljyydet jossain.
Mulla se kytkin kyllä toimii niin että jos sitä painaa ja kaasuttaa samalla, niin se käyttää moottoria aina välillä tyhjäkäynnillä ja sitten aina nostaa kierroksia ja taas sama uudelleen. Oisko kytkimessä vikaa kysyjällä?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Ja hyvä vivuston rasvaus oikeen kunnon vaseliinilla eikä millään crc litkulla :mrgreen:
aina vaan fixataan :) 230te -86
mecikoo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 15.07.2006 00:09
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja mecikoo »

No johan tärppäs.Ulompi vivusto johon vaijeri tulee kiinni ja jonka läpi kulkee sisemmän vivuston tuommoinen holkki oli päässyt muuttumaan niin pyöreäksi siitä 90 asteen kulmasta,että siihen piti hitsata lisää tavaraa ja viilata se niin ettei holkki pääse elämään liikaa.Eipä olisi uskonut että noilla kilometreillä rautainen vivusto pääsee pyöristymään noin huimasti :shock: Kiitoksia vain vinkeistä :D
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

mecikoo kirjoitti:No johan tärppäs.Ulompi vivusto johon vaijeri tulee kiinni ja jonka läpi kulkee sisemmän vivuston tuommoinen holkki oli päässyt muuttumaan niin pyöreäksi siitä 90 asteen kulmasta,että siihen piti hitsata lisää tavaraa ja viilata se niin ettei holkki pääse elämään liikaa.Eipä olisi uskonut että noilla kilometreillä rautainen vivusto pääsee pyöristymään noin huimasti :shock: Kiitoksia vain vinkeistä :D
Rasvauksen puutetta jos vaikka vika löytyis siitä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin