11,90 300 D varttimaili

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
esko
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 930
Liittynyt: To 13.11.2003 20:43

11,90 300 D varttimaili

Viesti Kirjoittaja esko »

kalajoella la 15,7, 11,92 ajettu
paraneeko aika sunnuntaina jää nähtäväksi
laittakaas videota jos vain mahdollista.........
kuullaan

Edit. 8.9.06 otsikkoa muokattu tilanteen tasalle. Timo L.
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

joo, olin eilen paikan päällä katsomassa, aika miehekäs suoritus!
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1196
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

kuka ajeli? :shock:
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja stefa »

Petri K sielä ajeli. Ainaki lauantaina näytti olevan edelleen ongelmana saada ahtoja viivalta. Eka 60 jalkaa oli hidas, mutta sen jälkeen oli hyvin vetoja!
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2779
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Olikohan uusi turbiini paikoillaan?
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Joo reissu heitetty... Ei ratkennut ongelmat vielä...

Turbiini oli kyllä tavallista parempi mutta koneessa on niin heikko vääntö alhaalla et tarvis kai jotain 4000rpm stallia ennen kuin toimis.

Pitää kokeilla jotain uusia jekkuja seuraaviin lähtöihin.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Jäikö se 11.92 parhaaksi vai paraniko sunnuntaina vielä?
2.3-16
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

eikö nosta paineita, jos pitää pienen tupakkitauon kaasu ja jarru pohjassa? kapeakantinen nosti jonkin verran muokatulla turbiinilla, kun savutti ensin sellaiset 20 sekunttia paikollaan 8) sitten lavetti ampaisi holtittomasti sutien ja tuloksena päivän huonoin aika... :lol:
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Ei nosta vaikka varttuis kuinka jossain vaiheessa alkaa kyllä vääntämään sen verran et lähtee auto ryömimään. Ei hyvä ollenkaan.

Nuo BF:n renkaat ei kyllä kovin helpolla sudi,ainakaan noilla tehoilla mitä tuossa nyt on.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

kylläpä "jenkasi" petri k:n mersu makean kuuloisesti kalajoen kentällä 8)
paljonko liene ottaa kierroksia tuo peli? :shock:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 890
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Ei kellään ole videota? :(
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Onko mersun lootaan mitään mahdollisuutta saada TransBrakea
Sillä jos millä saa paineet ylös.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

NFS kirjoitti:Onko mersun lootaan mitään mahdollisuutta saada TransBrakea
Sillä jos millä saa paineet ylös.
Jarkko Siekkinen vois tietää paremmin tuon mahdollisuuden?
Laatikko lähtee muutenkin Siekkiselle päivitykseen huomenna.

Tuossa linkki videoon http://www.proarm.com/video2/Mersu15.07.06_11.92.wmv

Kiitokset vielä kaikille tutuille ja vieraille jotka kävitte varikolla projektia katsomassa.

Seuraavassa kisassa Motoparkissa ajetaan tosissaan sitä kympillä alkavaa aikaa kiinni.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
NFS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Su 10.10.2004 15:53
Paikkakunta: Nivala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NFS »

Jos on mahdollista niin veikkaan et varttimaili ajassa siirrytään, jo eri luvulle.
kyllä sillä niin iso merkitys on. Kyllähän sen transbraken luulis saavan mersunkin laatikkoon, onhan niitä tehty vaikka minkä merkin laatikoihin. jos ei saa niin sitte varmaan laatikoksi PowerGlide :wink:
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Mersun venttiilikoneisto on pikkusen monimutkaisempi ku vanhan jenkin :)

Varmaan sen saisi kehitettyä mutta ei aika riitä :?
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Täytyy nyt yrittää pitää mersu mersuna ja unohtaa (ainakin tältä kesältä) noi jenkkilaatikot. :wink:

Tuossa linkissä on kiva laskuri joka ilmeisesti perustuu tilastoihin mitä on ajettu vartilla.http://www.wallaceracing.com/et-hp-mph.php

Tuolla mun loppunopeudella pitäis päästä tämän painoisella autolla 10.49 aikaan jos voimansiirto pelais hyvin. Edellyttää et lähtis viivalta niinkuin siitä pitäis lähteä.

Kattelin kun irrotin laatikon tänään et on uudet isot rättiniveletkin hiukan saaneet kyytiä :lol:

Hämmästyttävän paljon tuo laatikko kyllä sietää tehoja.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kauankos rätit kerkes olemaan alle?

Vartilla ne kyllä kärsii kovasti kun rengas ei luista :D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Koskahan noissa alkaa nuo takapään tukitangot antamaan periksi. :D Takapään pitkittäistukivarsi alkaa olla jo kohtuu kovilla noilla tehoilla. Samoin takakelkan kiinnitys. :D

Vai joko niitä on vahvisteltu? :D
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mika.T kirjoitti:Koskahan noissa alkaa nuo takapään tukitangot antamaan periksi. :D Takapään pitkittäistukivarsi alkaa olla jo kohtuu kovilla noilla tehoilla. Samoin takakelkan kiinnitys. :D

Vai joko niitä on vahvisteltu? :D
Ei ole vielä tarvinnut vahvistella, kun kaikki on kasattu uusilla alkuperäisillä varaosilla 8)

Mielenkiinolla odotellaan seuraavia kisoja, silloin ne vasta kovilla tulevat olemaankin :wink:
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
AJ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: Su 14.03.2004 17:17
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja AJ »

Missä kisoissa auto seuraavaksi nähdään, Motopark?
Toyota Hilux Doublecab -08
M-B 300-24 TE Sportline S124 -90 (projekti, rotta-look)
M-B 300TD S124 -90 (projekti)
M-B 300 TE S124 -91 (purussa)
Volvo 245 Turbo -84 (orggis, projekti)
Ex: M-B 320CDi W220 -05
Ex: M-B 220CDi S202 -00 (toimitti vetokoukun virkaa)
EX: MB 290 DT W210 -97
Ex: MB 230 TE S123 -81
Ex: MB 250D W124 -91
Ex: MB 190E W201 -84
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Motopark 12.-13.08
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Petri K kirjoitti:Tuossa linkissä on kiva laskuri joka ilmeisesti perustuu tilastoihin mitä on ajettu vartilla.http://www.wallaceracing.com/et-hp-mph.php

Tuolla mun loppunopeudella pitäis päästä tämän painoisella autolla 10.49 aikaan jos voimansiirto pelais hyvin. Edellyttää et lähtis viivalta niinkuin siitä pitäis lähteä.
Kun laskee eri painoilla ja tehoilla, saa tuosta linkistä aina tulokseksi, että ET (s) x loppunopeus (km/h) = 2156. Tämä lienee jonkinlainen ihannetulos, kun kaikki menee nappiin. Vaihteiston tyyppiä, moottorin vetoaluetta, ilmanvastusta, vierintävastusta jne. ei voi ottaa huomioon näin kaavamaisessa tuloksessa eli hajontaa varmasti löytyy.

tomant
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Tuo laskuri ymmärtää vain paunoja ja maileja ja tehona hp (745 W)joka on pikkusen enemmän kuin hv (735) eli tuo minunkin tulokseksi saama 588hp = 596 hv :)
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

:shock:

Milläs koneella tämä peli on, OM606 ? Entäs turbo ja vääntö ?

Komiasti kyllä kulkee. 8)
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

SEC-560 kirjoitti::shock:

Milläs koneella tämä peli on, OM606 ? Entäs turbo ja vääntö ?

Komiasti kyllä kulkee. 8)

Kone on juurikin tuo OM606 turbo LDS:n muokkaama HX50 ja vääntö riippuu niin paljon ilman lämmötilasta 750Nm oli viimeksi penkissä +28 ulkona
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Petri K kirjoitti:Tuo laskuri ymmärtää vain paunoja ja maileja ja tehona hp (745 W)joka on pikkusen enemmän kuin hv (735) eli tuo minunkin tulokseksi saama 588hp = 596 hv :)
Juu, niin tekee. Mutta kun muunnat laskurin antaman loppunopeuden kilometreiksi tunnissa eli kerrot 1,609:llä, saat nopeuden ja loppuajan tuloksi joka kerta 2156. Eli laskurin mukaan ihanne-ET on 2156 jaettuna loppunopeudella (km/h).

tomant
VMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 13.01.2005 00:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja VMG »

Onko kalusto Petri K:lla iskussa,eli onko suuntana Motopark? :arrow: :evil:
Autosporting
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Palikat on vielä tätä kirjoitellessa levällään ympäri Suomea :) Mutta tavoite on että kaikki on Lauantaina aamulla kasassa ja varikolla Motoparkissa.

Moottori on kai ainoa joka ei ole ollut päivityksen kohteena tällä välin jos ruiskutuspumppua ei lasketa mukaan :twisted:
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Tsemppiä vaan Petrille, ne viimeiset päivät (ja yöt) tallilla on aina melkoista härdelliä!
Minä en ole ajanut tänä kesänä vielä metriäkään hopalla mutta Alastarolle pitäs vielä ehtiä ennen lumen tuloa :roll: :D
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2779
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

No mites meni? Kansa janoaa tietoa :wink: :?:
Vastaa Viestiin