tyhjäkäynnin ohjausyksikkö, Ongelma korjattu!!
tyhjäkäynnin ohjausyksikkö, Ongelma korjattu!!
Mistä kannattaa moista tiedustella vai veholta suoraan?
Tyyriskin osa?
Tyyriskin osa?
Viimeksi muokannut jpaitala, Pe 28.07.2006 15:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Minulta löytyy 1kpl käytetty, mutta varmasti ehjä tyhjäkäyntimoottori, joka sopii juuri tuohon sinun 500:seen.
Laita viestiä jos kiinnostaa............
Laita viestiä jos kiinnostaa............
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Säätimen valmistaja on VDO-Siemens, toiminta periaate poikkeava muista saksalaisvalmisteisista ja uuden hinta Saksassa 550 euroa.
PS. Löytyy yksi ylimääräinen.
PS. Löytyy yksi ylimääräinen.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Yleensä toimii juuri toisin päin, eli sammuu jos vedät johdon irti (tai sitten ei).jpaitala kirjoitti:Nyt on uusi tyhjäkäyntimoottori laitettu kiinni mutta muutosta entiseen ei ole... eli välittömästi kun laittaa tyhjäkäyntimoottorin liittimen kiinni niin auto sammuu kuin seinään.... ja kun liittimen irroittaa niin sitten voi taas ajella.
Mikä mättää??
Vaikuttaisi, että saa liikaa ilmaa... katso ettei ole joku irti, tai sitten on seos ehkä liian laihalla. Melko värkki tuo härpätin.
Nimim. Kokemusta on
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Tälläisen löysin http://www.slack.net/~thundt/mercedes/h ... e_hell.htm
Voisiko olla syypää? Tuon sivun perusteella kaivelin tuon oman säätimen esille ja kurkistin laatikon sisälle....
tässä kuvasaldo.


Tällä autolla tuntuu olevan jotain minua vastaan ihan selvästi...
Voisiko olla syypää? Tuon sivun perusteella kaivelin tuon oman säätimen esille ja kurkistin laatikon sisälle....
tässä kuvasaldo.


Tällä autolla tuntuu olevan jotain minua vastaan ihan selvästi...

Kaverin autosta katsoin komponenttia ja siellä on BDX78, mutta omaan vaihtamalla palaneen tilallle BDX78 transistorin ei muutosta tilanteeseen....
Kaverin auton boksilla kokeilin myöskin mutta ei auttanut, siinä näytti tosin olevan eri määrä nastoja laatikon johdotuksessa kuin mitä omassani (kaverilla ei mitään varusteita ja itsellä kaikki) esim. ilmastointi vaikuttaa tuohon laatikkoon jotenkin...
Kellään sopivaa laatikkoa '84 500sec malliin??
Kaverin auton boksilla kokeilin myöskin mutta ei auttanut, siinä näytti tosin olevan eri määrä nastoja laatikon johdotuksessa kuin mitä omassani (kaverilla ei mitään varusteita ja itsellä kaikki) esim. ilmastointi vaikuttaa tuohon laatikkoon jotenkin...
Kellään sopivaa laatikkoa '84 500sec malliin??
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
- Viesti:
Kyllähän tuolla trankulla jokin funtio on, jos ei tähän, niin johonkin muuhun.
alta löytyy data sheet ko. komponentiin.
http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... DX78.shtml
hinta USA:ssa 65c
http://www.futurlec.com/TransPowerBD.shtml
alta löytyy data sheet ko. komponentiin.
http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... DX78.shtml
hinta USA:ssa 65c
http://www.futurlec.com/TransPowerBD.shtml
Niinhän se kannattaisi joo... mutta niinkuin tuossa aiemmin totesin että vaihtamalla tuo kärvähtänyt transistori uuteen ei boksi edelleenkään toiminut.
Omat eväät loppuu tähän kohtaan, eli jos joskus olen vielä saman ongelman edessä on sitten varmaan vuoro viedä tuo piiri jonkun sellainen hypisteltäväksi joka elektroniikasta jotain oikeasti tajuaakin...

Omat eväät loppuu tähän kohtaan, eli jos joskus olen vielä saman ongelman edessä on sitten varmaan vuoro viedä tuo piiri jonkun sellainen hypisteltäväksi joka elektroniikasta jotain oikeasti tajuaakin...

