tyhjäkäynnin ohjausyksikkö, Ongelma korjattu!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jpaitala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 19.06.2006 20:29
Paikkakunta: Joutseno

tyhjäkäynnin ohjausyksikkö, Ongelma korjattu!!

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

Mistä kannattaa moista tiedustella vai veholta suoraan?
Tyyriskin osa?
Viimeksi muokannut jpaitala, Pe 28.07.2006 15:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Hmm..
Onko se Boschin tuote?
Maahantuojilta voisi kysellä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
jpaitala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 19.06.2006 20:29
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

muokattu tilanteen selkiytimisen vuoksi.
Viimeksi muokannut jpaitala, Su 23.07.2006 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Minulta löytyy 1kpl käytetty, mutta varmasti ehjä tyhjäkäyntimoottori, joka sopii juuri tuohon sinun 500:seen.
Laita viestiä jos kiinnostaa............
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Säätimen valmistaja on VDO-Siemens, toiminta periaate poikkeava muista saksalaisvalmisteisista ja uuden hinta Saksassa 550 euroa.

PS. Löytyy yksi ylimääräinen.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Avatar
jpaitala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 19.06.2006 20:29
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

Laitoin Juha R sinulle priva viestiä!!
arnold
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 11.10.2005 18:55
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja arnold »

mitäs toi laite mahtaa tehdä,joka on nuolen alapuolella(kaasuläppä)?
Avatar
jpaitala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 19.06.2006 20:29
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

Nyt on uusi tyhjäkäyntimoottori laitettu kiinni mutta muutosta entiseen ei ole... eli välittömästi kun laittaa tyhjäkäyntimoottorin liittimen kiinni niin auto sammuu kuin seinään.... ja kun liittimen irroittaa niin sitten voi taas ajella.

Mikä mättää?? :cry:
ejla
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 17.06.2004 00:29

Viesti Kirjoittaja ejla »

jpaitala kirjoitti:Nyt on uusi tyhjäkäyntimoottori laitettu kiinni mutta muutosta entiseen ei ole... eli välittömästi kun laittaa tyhjäkäyntimoottorin liittimen kiinni niin auto sammuu kuin seinään.... ja kun liittimen irroittaa niin sitten voi taas ajella.
Mikä mättää?? :cry:
Yleensä toimii juuri toisin päin, eli sammuu jos vedät johdon irti (tai sitten ei).
Vaikuttaisi, että saa liikaa ilmaa... katso ettei ole joku irti, tai sitten on seos ehkä liian laihalla. Melko värkki tuo härpätin.
Nimim. Kokemusta on
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Avatar
jpaitala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 19.06.2006 20:29
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

Tälläisen löysin http://www.slack.net/~thundt/mercedes/h ... e_hell.htm
Voisiko olla syypää? Tuon sivun perusteella kaivelin tuon oman säätimen esille ja kurkistin laatikon sisälle....

tässä kuvasaldo.
Kuva

Kuva

Tällä autolla tuntuu olevan jotain minua vastaan ihan selvästi... :x
Avatar
jpaitala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 19.06.2006 20:29
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

Voisiko joku kertoa että minkä arvoinen transistori nuolen alta löytyy?
Oma on palanut niin pahasti että siitä ei saa selvää enää...

Kuva

Kiitos
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Saatko selville komponentin numeron?
Avatar
jpaitala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 19.06.2006 20:29
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

En kun se transistori on palanut sen verran pahasti että muuta ei saa selvää kuin BDX. Eli jos joku vois kurkistaa oman laatikon sisälle että mikä on transistorin numero...
Avatar
jpaitala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 19.06.2006 20:29
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

Kaverin autosta katsoin komponenttia ja siellä on BDX78, mutta omaan vaihtamalla palaneen tilallle BDX78 transistorin ei muutosta tilanteeseen....
Kaverin auton boksilla kokeilin myöskin mutta ei auttanut, siinä näytti tosin olevan eri määrä nastoja laatikon johdotuksessa kuin mitä omassani (kaverilla ei mitään varusteita ja itsellä kaikki) esim. ilmastointi vaikuttaa tuohon laatikkoon jotenkin...

Kellään sopivaa laatikkoa '84 500sec malliin??
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Kyllähän tuolla trankulla jokin funtio on, jos ei tähän, niin johonkin muuhun.

alta löytyy data sheet ko. komponentiin.
http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... DX78.shtml

hinta USA:ssa 65c
http://www.futurlec.com/TransPowerBD.shtml
Avatar
jpaitala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 19.06.2006 20:29
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

SEV8 oli pelastava enkeli jolta löytyi uusi ohjainboksi... ja nyt auto toimii taas niiltä olin kuten pitääkin!!! 8)

Kiitos kaikille avusta!
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Eikös toi risa kannattaisi korjata?
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
jpaitala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 19.06.2006 20:29
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja jpaitala »

Niinhän se kannattaisi joo... mutta niinkuin tuossa aiemmin totesin että vaihtamalla tuo kärvähtänyt transistori uuteen ei boksi edelleenkään toiminut.
Omat eväät loppuu tähän kohtaan, eli jos joskus olen vielä saman ongelman edessä on sitten varmaan vuoro viedä tuo piiri jonkun sellainen hypisteltäväksi joka elektroniikasta jotain oikeasti tajuaakin... :oops: :lol:
Vastaa Viestiin