mb 200 d tyyppivikoja, onko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juusora
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 20.07.2006 21:15
Paikkakunta: kerava

mb 200 d tyyppivikoja, onko

Viesti Kirjoittaja juusora »

nii, että onko 200d mersussa minkälaisia tyyppivikoja, missä kilometrimäärissä ja miten ilmenee\ onko mahdollista ennaltaehkäistä?

ostin just 250tkm ajetun 2.0 l, 122 mersun, vm95. vikoja en ole vielä havainnu, mut pistäkää tähän, jos joku tietää

kiitti!
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Hmm..
No moottorissa ei taida tyyppivikoja olla, taitaa olla yksi kestävimmistä diisselikoneista automaailmassa :D
Kansiremppaahan näihin yleensä ruukataan tehdä puolessa miljoonassa kilometrissä. Siis, jos tarve vaatii..
Muun tekniikan kanssa joutunee niitä normaaleja kulutusosia vaihtelemaan..
Äkkisiltään nyt tulee mersumaisista "ongelmista" mieleen lämmityslaite tai tuulilasinpyyhkijä. Ensin mainittu saattaa vaatia välillä magneettiventtiilien putsausta, jälkimmäinen VAATII säännöllistä varren rasvausta. Eli eipä kalliita huoltotoimenpiteitä :D
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Niissä on yksi yleinen tyyppivika:mittarilukemaa on pienennetty.
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1325
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

No sehän on niiden tyyppi(en) vika jotka sellaista tekee.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
dieselhörhö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja dieselhörhö »

Lasinpyyhkijä tosiaan pitää voidellla silloin tällöin, jumittaa muuten kiinni. Muita tyyppivikoja ainakin öljyä tihkuva perä (on uutena hetken aikaa kuiva, tihkuu sen jälkeen romuttamolle asti), tästä pitää huolestua vasta sitten kun vuoto lakkaa (eli tarkastaa öljymäärä). Moottorissa ei kyllä tietääkseni ole ilmennyt mitään normaalista kulumisesta poikkeavia vikoja, säntillisellä huollolla miljoona kilometriä ilman koneremppaa on mahdollista.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa

-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

ja vielä ainakin yksi vika.. kuski kiihtyy nopeammin entä auto :D
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

virtalukko. se alkaa kyllä takkuaan ja antaan merkkejä, ennenku se lopullisesti kyrvähtää. ja se kannattaa vaihtaa jo ennen, ku se sitten kyrvähtää lopullisesti.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

niin ja muutkin lukot tuntuvat hajoavan ajan myöte.. entinen omistaja oli vissii vaihtanu joka paikkaan uuen lukko pesän :) oli ihan kivan kokonen avain nippu :D
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Bimmer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 11.07.2003 19:25

Viesti Kirjoittaja Bimmer »

Ei mikään varsinainen vika mutta takajarruja ja erityisesti seisontajarrua kannattaa käyttää ja huoltaa säännöllisesti niin ei jumetu.
3er
Avatar
it
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Su 04.07.2004 13:45
Paikkakunta: eepee

Viesti Kirjoittaja it »

Voisiko tyyppiviaksi lukea huonot istuimet edessä..väyrysessä jo ihan eri maata
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Noita penkkejä en kyllä lähtisi haukkumaan ainakin jos puhutaan vm.90 ja uudemmista. Millään muulla autolla ei voi ajaa 1000km putkeen ilman, että selkä kipeytyisi. Vanhemmissa ilmeisesti aika hetekat nuo istuimet.
w124 200d on kaikenkaikkiiaan erittäin hyvä auto, mutta kiireisille sitä ei ole tarkoitettu.(ominaisuus ei tyyppivika)
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
dieselhörhö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja dieselhörhö »

Juu, muovikylkisissä taitaa olla eri penkit kuin vanhemmissa. Mutta tietenkin ajan myötä jakkaran jousitsydeemit väsyy (riippuu myös kuskin elopainosta). Käppärillä on samat vinkeet kuin muilla merkeillä eli jämähtää jos ei käytä. Ja auto on iso eli etujarrupaloja kuluu, sekään ei tyyppivika. Ovien lukot pelaa aika varmasti jos voitelee säännöllisesti esim. aseöljyllä. Kulkupuolta löytyy kyllä sen verran että moottoritiellä saa kortin nimismiehen kirjoituspöydän laatikkoon (kokeiltu), ja kyllä autolla pysyy hyvin muun liikenteen mukana. Taka-akseliston puslat väljistyy ajan myötä ja auto alkaa "seilata" kaistalla. Tiä sitten miten muilla mutta itellä katkennu etu- ja takapäästä jousi täsmälleen samalla tavalla, eli alin neljännes poikki. Edes katsastusmies ei huomannut asiaa vaan vasta renkaiden vaihdossa hokasin. Joskus kannattaa polkasta reilummin kaasua niin karsta lentää mäkeen.Kaiken kaikkiaan W124 200D on aika varma peli, sillä autossa on haettu joka paikassa nimenomaan kulutuskestävyyttä, ei niinkään räjähtävää kiihtyvyyttä tai vast. urheiluauton ominaisuuksia. Ja joka paikka W124 korisissa on suunniteltu siten, että autoa korjataan varmasti joskus, eli rakenteet ovat yksinkertaisia ja remontti täten helpompaa kuin yleensä
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa

-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

rhyttinen kirjoitti:Tiä sitten miten muilla mutta itellä katkennu etu- ja takapäästä jousi täsmälleen samalla tavalla, eli alin neljännes poikki. Edes katsastusmies ei huomannut asiaa vaan vasta renkaiden vaihdossa hokasin.
En tiedä, onko mersu herkempi katkomaan jousia, mutta olen foorumia seuranneena huomannut, että katkenneista jousista useampaankin otteeseen puhetta..
Ja just soitteli kaveri, että hylkäys tuli kakspuolikkaalle katsastuksessa => etujousi poikki..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

Joo. Kesäkuulla kanssa jäi käteen tollanen lievä -95 .Käyttöönotettu saksassa 11/94. Mitään ihmeempää en ole havainnut ,mitä nyt tuollaista pientä käytöstä johtuvaa kulutusosaa olen laittanu, kuten sulkerariassa yhden sulakkeen pohjapala oli haihtunu pois ja lämppärin puhallin oli sen takia mykkä ,samasta syystä myös airbäcin valo paloi. Sitte oli "lämmityslaitteen ns.pässinmunat pimeenä sen takia kun etupanelissa on säätöpyörien potikat kiinni tinaamalla piirilevyssä ja olivat molemmista murtuneet irti. Hyvä on myös tarkistaa niitten muovihelmojen taustat ,varsinki takapään tunkin korvakkeitten ympärystä oli hitsattava molemmin puolin. Samalla voi ruiskuttaa kotelosuojaaineet kynnyskoteloihin ja vaikka tervata muovien alle ,piiloon jäävät osat ,kuten itse tein hitsaamisen jälkeen. Ei pitäisi ihan heti lähteä ruostumaan. Saman homman tein takakontiin sisäpuolisille pelliosille.
Myös sisätilojen mattojen aluset kannattaa tarkista ,nimittäin sielläkin saattaa piillä alkavaa ruostetta . Terva se on paras lääke sinnekin kun sen saa kuivaan ja puhtaaseen pintaan vetää. Ei haise siellä kovin kauaa,ehkä muutaman päivän tuoksahtaa. Ja mitäs se hyvällehän se tuoksuu.
Kattoluuku vielä kaipais korjausta ,mutta en ole löytänyt vielätäältä foorumilta sellaista hyvää ohjetta ,mitenpäin sitä sisäkattorustinkia alkaas purkamaan ,että pääsis sinne koneistoon käsiksi.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Nyt on ajeltu vastaavalla moottorilla vasta 100.000 km ja öljyt on vaihdettu viidesti, mitään muuta ei ole moottorille tarvinnut tehdä 8) Ja mittarissa on 440t tosin siitä varmaan puuttuu 300t korin kunnosta päätellen.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Muffler kirjoitti:Nyt on ajeltu vastaavalla moottorilla vasta 100.000 km ja öljyt on vaihdettu viidesti, mitään muuta ei ole moottorille tarvinnut tehdä 8) Ja mittarissa on 440t tosin siitä varmaan puuttuu 300t korin kunnosta päätellen.
Höhöhö. Niin aina. :D

Juuh. Laiskuusteemaan voidaan palata ensi viikolla, on todennäköistä että allekirjoitanut saa lainaksi viikonloppureissulle Salo-Mikkeli-Salo 200D -91:n. Ihan puhtaasti siitä syystä, että näillä bensanhinnoilla ei tee mieli ajaa tuota 400 km:aa suuntaansa (kun joutuu vähän koukkimaan) tuolla 300TE:lla tuollaista huvimatkaa. 200D menee koko reissun tankillisella ja ainetta vielä jääkin, TE:n saisi tankata kohta kun on paluumatkalle käännytty. Saas nähdä, miten noiden 72 kaakin kanssa pärjää -- 515 tkm ajettu ja ihan siisti pirssi kyllä.

Jos jollain on nyt kokemuksia siitä, miten pysyy 200D:n kytkimen työsylinteri vain yhdellä pultilla, niin kertokaa niitä. Tuossa savonmua-autossa näin nimittäin on, ja se on ainoa juttu mikä hiukan hirvittää,,,
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

kardaani kirjoitti:Niissä on yksi yleinen tyyppivika:mittarilukemaa on pienennetty.
Epäilemättä :roll: Mutta tuos mun -95 200 D :ssä mittarissa 537 tuhatta .Korista päätellen tuskin on pienennetty vaikka Saksasta alunperin on käytettynä tuotukin :wink: Jos noin ,niin sitte on todella ajettu pelkästään moottori baanoilla, missä alakertaan välyksiä ei juurikaan tule.
Vastaa Viestiin