mb 200 d tyyppivikoja, onko
mb 200 d tyyppivikoja, onko
nii, että onko 200d mersussa minkälaisia tyyppivikoja, missä kilometrimäärissä ja miten ilmenee\ onko mahdollista ennaltaehkäistä?
ostin just 250tkm ajetun 2.0 l, 122 mersun, vm95. vikoja en ole vielä havainnu, mut pistäkää tähän, jos joku tietää
kiitti!
ostin just 250tkm ajetun 2.0 l, 122 mersun, vm95. vikoja en ole vielä havainnu, mut pistäkää tähän, jos joku tietää
kiitti!
Hmm..
No moottorissa ei taida tyyppivikoja olla, taitaa olla yksi kestävimmistä diisselikoneista automaailmassa
Kansiremppaahan näihin yleensä ruukataan tehdä puolessa miljoonassa kilometrissä. Siis, jos tarve vaatii..
Muun tekniikan kanssa joutunee niitä normaaleja kulutusosia vaihtelemaan..
Äkkisiltään nyt tulee mersumaisista "ongelmista" mieleen lämmityslaite tai tuulilasinpyyhkijä. Ensin mainittu saattaa vaatia välillä magneettiventtiilien putsausta, jälkimmäinen VAATII säännöllistä varren rasvausta. Eli eipä kalliita huoltotoimenpiteitä
No moottorissa ei taida tyyppivikoja olla, taitaa olla yksi kestävimmistä diisselikoneista automaailmassa

Kansiremppaahan näihin yleensä ruukataan tehdä puolessa miljoonassa kilometrissä. Siis, jos tarve vaatii..
Muun tekniikan kanssa joutunee niitä normaaleja kulutusosia vaihtelemaan..
Äkkisiltään nyt tulee mersumaisista "ongelmista" mieleen lämmityslaite tai tuulilasinpyyhkijä. Ensin mainittu saattaa vaatia välillä magneettiventtiilien putsausta, jälkimmäinen VAATII säännöllistä varren rasvausta. Eli eipä kalliita huoltotoimenpiteitä

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Lasinpyyhkijä tosiaan pitää voidellla silloin tällöin, jumittaa muuten kiinni. Muita tyyppivikoja ainakin öljyä tihkuva perä (on uutena hetken aikaa kuiva, tihkuu sen jälkeen romuttamolle asti), tästä pitää huolestua vasta sitten kun vuoto lakkaa (eli tarkastaa öljymäärä). Moottorissa ei kyllä tietääkseni ole ilmennyt mitään normaalista kulumisesta poikkeavia vikoja, säntillisellä huollolla miljoona kilometriä ilman koneremppaa on mahdollista.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Noita penkkejä en kyllä lähtisi haukkumaan ainakin jos puhutaan vm.90 ja uudemmista. Millään muulla autolla ei voi ajaa 1000km putkeen ilman, että selkä kipeytyisi. Vanhemmissa ilmeisesti aika hetekat nuo istuimet.
w124 200d on kaikenkaikkiiaan erittäin hyvä auto, mutta kiireisille sitä ei ole tarkoitettu.(ominaisuus ei tyyppivika)
w124 200d on kaikenkaikkiiaan erittäin hyvä auto, mutta kiireisille sitä ei ole tarkoitettu.(ominaisuus ei tyyppivika)
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
- Paikkakunta: Tornio
Juu, muovikylkisissä taitaa olla eri penkit kuin vanhemmissa. Mutta tietenkin ajan myötä jakkaran jousitsydeemit väsyy (riippuu myös kuskin elopainosta). Käppärillä on samat vinkeet kuin muilla merkeillä eli jämähtää jos ei käytä. Ja auto on iso eli etujarrupaloja kuluu, sekään ei tyyppivika. Ovien lukot pelaa aika varmasti jos voitelee säännöllisesti esim. aseöljyllä. Kulkupuolta löytyy kyllä sen verran että moottoritiellä saa kortin nimismiehen kirjoituspöydän laatikkoon (kokeiltu), ja kyllä autolla pysyy hyvin muun liikenteen mukana. Taka-akseliston puslat väljistyy ajan myötä ja auto alkaa "seilata" kaistalla. Tiä sitten miten muilla mutta itellä katkennu etu- ja takapäästä jousi täsmälleen samalla tavalla, eli alin neljännes poikki. Edes katsastusmies ei huomannut asiaa vaan vasta renkaiden vaihdossa hokasin. Joskus kannattaa polkasta reilummin kaasua niin karsta lentää mäkeen.Kaiken kaikkiaan W124 200D on aika varma peli, sillä autossa on haettu joka paikassa nimenomaan kulutuskestävyyttä, ei niinkään räjähtävää kiihtyvyyttä tai vast. urheiluauton ominaisuuksia. Ja joka paikka W124 korisissa on suunniteltu siten, että autoa korjataan varmasti joskus, eli rakenteet ovat yksinkertaisia ja remontti täten helpompaa kuin yleensä
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
En tiedä, onko mersu herkempi katkomaan jousia, mutta olen foorumia seuranneena huomannut, että katkenneista jousista useampaankin otteeseen puhetta..rhyttinen kirjoitti:Tiä sitten miten muilla mutta itellä katkennu etu- ja takapäästä jousi täsmälleen samalla tavalla, eli alin neljännes poikki. Edes katsastusmies ei huomannut asiaa vaan vasta renkaiden vaihdossa hokasin.
Ja just soitteli kaveri, että hylkäys tuli kakspuolikkaalle katsastuksessa => etujousi poikki..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Joo. Kesäkuulla kanssa jäi käteen tollanen lievä -95 .Käyttöönotettu saksassa 11/94. Mitään ihmeempää en ole havainnut ,mitä nyt tuollaista pientä käytöstä johtuvaa kulutusosaa olen laittanu, kuten sulkerariassa yhden sulakkeen pohjapala oli haihtunu pois ja lämppärin puhallin oli sen takia mykkä ,samasta syystä myös airbäcin valo paloi. Sitte oli "lämmityslaitteen ns.pässinmunat pimeenä sen takia kun etupanelissa on säätöpyörien potikat kiinni tinaamalla piirilevyssä ja olivat molemmista murtuneet irti. Hyvä on myös tarkistaa niitten muovihelmojen taustat ,varsinki takapään tunkin korvakkeitten ympärystä oli hitsattava molemmin puolin. Samalla voi ruiskuttaa kotelosuojaaineet kynnyskoteloihin ja vaikka tervata muovien alle ,piiloon jäävät osat ,kuten itse tein hitsaamisen jälkeen. Ei pitäisi ihan heti lähteä ruostumaan. Saman homman tein takakontiin sisäpuolisille pelliosille.
Myös sisätilojen mattojen aluset kannattaa tarkista ,nimittäin sielläkin saattaa piillä alkavaa ruostetta . Terva se on paras lääke sinnekin kun sen saa kuivaan ja puhtaaseen pintaan vetää. Ei haise siellä kovin kauaa,ehkä muutaman päivän tuoksahtaa. Ja mitäs se hyvällehän se tuoksuu.
Kattoluuku vielä kaipais korjausta ,mutta en ole löytänyt vielätäältä foorumilta sellaista hyvää ohjetta ,mitenpäin sitä sisäkattorustinkia alkaas purkamaan ,että pääsis sinne koneistoon käsiksi.
Myös sisätilojen mattojen aluset kannattaa tarkista ,nimittäin sielläkin saattaa piillä alkavaa ruostetta . Terva se on paras lääke sinnekin kun sen saa kuivaan ja puhtaaseen pintaan vetää. Ei haise siellä kovin kauaa,ehkä muutaman päivän tuoksahtaa. Ja mitäs se hyvällehän se tuoksuu.
Kattoluuku vielä kaipais korjausta ,mutta en ole löytänyt vielätäältä foorumilta sellaista hyvää ohjetta ,mitenpäin sitä sisäkattorustinkia alkaas purkamaan ,että pääsis sinne koneistoon käsiksi.
Nyt on ajeltu vastaavalla moottorilla vasta 100.000 km ja öljyt on vaihdettu viidesti, mitään muuta ei ole moottorille tarvinnut tehdä
Ja mittarissa on 440t tosin siitä varmaan puuttuu 300t korin kunnosta päätellen.

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Höhöhö. Niin aina.Muffler kirjoitti:Nyt on ajeltu vastaavalla moottorilla vasta 100.000 km ja öljyt on vaihdettu viidesti, mitään muuta ei ole moottorille tarvinnut tehdäJa mittarissa on 440t tosin siitä varmaan puuttuu 300t korin kunnosta päätellen.

Juuh. Laiskuusteemaan voidaan palata ensi viikolla, on todennäköistä että allekirjoitanut saa lainaksi viikonloppureissulle Salo-Mikkeli-Salo 200D -91:n. Ihan puhtaasti siitä syystä, että näillä bensanhinnoilla ei tee mieli ajaa tuota 400 km:aa suuntaansa (kun joutuu vähän koukkimaan) tuolla 300TE:lla tuollaista huvimatkaa. 200D menee koko reissun tankillisella ja ainetta vielä jääkin, TE:n saisi tankata kohta kun on paluumatkalle käännytty. Saas nähdä, miten noiden 72 kaakin kanssa pärjää -- 515 tkm ajettu ja ihan siisti pirssi kyllä.
Jos jollain on nyt kokemuksia siitä, miten pysyy 200D:n kytkimen työsylinteri vain yhdellä pultilla, niin kertokaa niitä. Tuossa savonmua-autossa näin nimittäin on, ja se on ainoa juttu mikä hiukan hirvittää,,,
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Epäilemättäkardaani kirjoitti:Niissä on yksi yleinen tyyppivika:mittarilukemaa on pienennetty.

