W124:sen farmarin hydr.perännosto säiliön nesteenvaihto
W124:sen farmarin hydr.perännosto säiliön nesteenvaihto
miten tämä asia operoidaan kaikkein helpoiten? kun säiliössä on varmaan alkuperäiset litkut sisällä, niin olis aika vaihtaa uudet. (iskaritkin varmaan tykkää)
koiranluu säätöventtiilissä on muistaakseni ilmausruuvi(samanlainen kuin jarrusatuloissa) josta varmaan avaamalla ja imuttamalla saa vanhat pois, ja samalla kaataa uutta säiliöön.
mutta ongelmana varmaan on, että ilmeisesti se imee siitä ilmausruuvista ainoastaan putket tyhjiksi säiliöiltä siihen säätöventtiilille, missä tämä ilmaruuvi sijaitsee, niin mietin vaan että miten saan iskareista vanhat litkut pois? samoin niistä iskari "palloista" auton pohjasta, ja vielä tästä lukko perästä, joka ilmeisesti toimii myöskin tällä samalla aineella?
ja onko työssä mitään, mitä pitäisi tietää varoa, kun itte ekan kerran tekee? esim.(ilmataskuja joita ei saa pois)ym..
koiranluu säätöventtiilissä on muistaakseni ilmausruuvi(samanlainen kuin jarrusatuloissa) josta varmaan avaamalla ja imuttamalla saa vanhat pois, ja samalla kaataa uutta säiliöön.
mutta ongelmana varmaan on, että ilmeisesti se imee siitä ilmausruuvista ainoastaan putket tyhjiksi säiliöiltä siihen säätöventtiilille, missä tämä ilmaruuvi sijaitsee, niin mietin vaan että miten saan iskareista vanhat litkut pois? samoin niistä iskari "palloista" auton pohjasta, ja vielä tästä lukko perästä, joka ilmeisesti toimii myöskin tällä samalla aineella?
ja onko työssä mitään, mitä pitäisi tietää varoa, kun itte ekan kerran tekee? esim.(ilmataskuja joita ei saa pois)ym..
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma 03.10.2005 22:01
Hmm... eikös asian voi tehdä todella helposti / "epätieteellisesti" näin:
- tyhjennät säiliön vaikka imupumpulla ja laitat uudet öljyt tilalle.
- ajelet about viikon.
- toista ensimmäinen kohta.
- toista toinen kohta.
- viikon ajelun jälkeen tarkista nesteen väri; jos se on tummentunut, joukkoon on sekoittunut vielä vanhaa öljyä -> vaihda vielä.
Tämä "idea" perustuu öljyn paluukiertoon. Ja eipä tarvi mennä auton alle availemaan mahd. jumittuneita osia
En väitä, että tällä tavalla saadaan 100%:sti öljyt vaihdettua, mutta suurin osa kuitenkin.
- tyhjennät säiliön vaikka imupumpulla ja laitat uudet öljyt tilalle.
- ajelet about viikon.
- toista ensimmäinen kohta.
- toista toinen kohta.
- viikon ajelun jälkeen tarkista nesteen väri; jos se on tummentunut, joukkoon on sekoittunut vielä vanhaa öljyä -> vaihda vielä.
Tämä "idea" perustuu öljyn paluukiertoon. Ja eipä tarvi mennä auton alle availemaan mahd. jumittuneita osia

En väitä, että tällä tavalla saadaan 100%:sti öljyt vaihdettua, mutta suurin osa kuitenkin.
Vaadimme peltivanteita!
Miks ei sitten jo vois ottaa suoraan sitä paluuletkua irti säiliöstä ja vetää erilliseen purkkiin jolloin saa lisätä uutta öljyä koneen käydessä suoraan säiliöön, ja kirkkaan öljyn tullessa paluukierrosta lopetetaan uuden öljyn pumppaaminen ja laitetaan letkut kiinni takaisin, samalla voi tarkistaa öljytason vielä kertaalleen?mursularaunio kirjoitti:Tämä "idea" perustuu öljyn paluukiertoon. Ja eipä tarvi mennä auton alle availemaan mahd. jumittuneita osia![]()
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Re: Just.
Paljonko sait uutta lientä kulumaan?mattipi kirjoitti:Tuo on ehdottomasti paras tapa tuo paluuletkun irroittaminen. Itse vaihdoin noin, saa kaikki mömmöt vaihdettua tod. yksinkertaisesti.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
Mahtaakos tollai tulla hydr.sylintereistäkin?Vai kiertääkö pelkästään sen venttiilin kautta ja säiliöön?Ei kai sylintereille mee öljyä ennenku lastia laitetaan.Mihaline kirjoitti:
Miks ei sitten jo vois ottaa suoraan sitä paluuletkua irti säiliöstä ja vetää erilliseen purkkiin jolloin saa lisätä uutta öljyä koneen käydessä suoraan säiliöön, ja kirkkaan öljyn tullessa paluukierrosta lopetetaan uuden öljyn pumppaaminen ja laitetaan letkut kiinni takaisin, samalla voi tarkistaa öljytason vielä kertaalleen?
aina vaan fixataan :) 230te -86
Eikös ohjaustehostimelle ole oma säiliö siinä polttoainesuodattimen vieressä? Ohjaustehostimelle on mielestäni eri litkut. Voiko se toinen putki olla ASD:n paluuputki. Jos ne samaan säiliöön tulee niin ota molemmat pois, tulee vaihdettua kummankin järjestelmän aineet.
Heiluttele auton perää ylös alas niin varmaan paremmin vaihtuu nesteet. Kun omaan vaihdoin ne niin muistaakseni 2-3litraa meni ZH-M:ää.
Heiluttele auton perää ylös alas niin varmaan paremmin vaihtuu nesteet. Kun omaan vaihdoin ne niin muistaakseni 2-3litraa meni ZH-M:ää.
W124 250TD -89