Tere!
Tekniikassa jo kyselinkin, paljonkohan 2,9l vaparivitosesta irtoaa tehoa/vääntöä järkevällä syötöllä, ja mikä on turvallinen huippukierrosluku?
Tarkoitukseni on asentaa kone 20- jalkaiseen dc-veneeseen, ja voisin pikkuhiljaa etsiskellä sopivaa vetopyöräparia Alphaoneen.
Veneessä nyt 130 hp bensanelkku, matkakierrokset n. 4400 rpm.
kiitos jo etukäteen!
om 602 veneeseen
Ei välttämättä tarvitse vaihtaa vetolaitteen välitystä. Itselläni on vanha 22' DC, jossa oli alunperin 5 litrainen bensakasi (200 hp). Marinoin tilalle Volkkarin 1.9 TDI:n ja kutittelin tehon noin 120-140 hevosvoiman paikkeille. 4 hengellä ja raskaalla retkivarustuksella jaksaa mennä 24 solmua, mutta tavallisesti matkavauhtina pidän 20 tai allekin. Löpöä palaa noin 0.8 litraa meripeninkulmaa kohden.
Vetolaite on alkuperäinen (Alpha One / MR) eikä välityksiä ole muutettu. Hienosäätöä voi tehdä Propulsen säädettävänousuisella potkurilla.
Suosittelen ahdettua moottoria (esim. tuo mainitsemasi 2.9 litrainen turbolla). Teho / paino -suhde on huimasti parempi.
Vetolaite on alkuperäinen (Alpha One / MR) eikä välityksiä ole muutettu. Hienosäätöä voi tehdä Propulsen säädettävänousuisella potkurilla.
Suosittelen ahdettua moottoria (esim. tuo mainitsemasi 2.9 litrainen turbolla). Teho / paino -suhde on huimasti parempi.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
vakiona löylyä on n. 95hv. eiköhän siitä 100hv irtoa kun vääntää pumpusta lisää ruokaa ja kierroksia.hentar kirjoitti:kiitosta, jännä kuulla että viislitranen kasi korvautui volkkarin dieselillä.
Toisaalta onhan se kaiketi 50-100kg kevyempi kun patarautakasi.
kiitti tarjouksesta, mut tuli tuo moottori jo käytännössä hommattua, joten aloitan sillä.
2.9l vaparin max tehoja ja kierroslukuja vielä haeskelen.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]