W201 Öljynpainen valon syttyminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

W201 Öljynpainen valon syttyminen

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Tässä ihmetellyt kun öljynpaine valo on nyt syttynyt kaksi kertaa, ja oljyt ovat vaihdettu n. viikko sitten ja öljy tikussa näyttäsi öljyä olevan vähän alle puolen välin. Voisiko syynä olla ohuempi öljy 5w40, ennen olen käyttänyt 10w40 eikä ole koskaan syttynyt aiheettomasti, mitä nyt sillon kun mekaaninen bensa pumppu hajos ja heitti kaikki öljyt pihalle. Ja miten toi öljyn painemittari toimii onko mekaaninen vai sähkönen kun se on aina kolmosessa, kun kääntää virrat päällekkin hyppää saman tien tappiin.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ööh, eikös W201:ssa ole pelkkä öljyn MÄÄRÄN merkkivalo? Ja paineista kerrotaan vain ja ainoastaan mittarilla, näin muistelisin.

Anturin vikaa/kosketushäiriötä veikkaan ekana.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: W201 Öljynpainen valon syttyminen

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

rammpa kirjoitti:Tässä ihmetellyt kun öljynpaine valo on nyt syttynyt kaksi kertaa, ja oljyt ovat vaihdettu n. viikko sitten ja öljy tikussa näyttäsi öljyä olevan vähän alle puolen välin. Voisiko syynä olla ohuempi öljy 5w40, ennen olen käyttänyt 10w40 eikä ole koskaan syttynyt aiheettomasti, mitä nyt sillon kun mekaaninen bensa pumppu hajos ja heitti kaikki öljyt pihalle. Ja miten toi öljyn painemittari toimii onko mekaaninen vai sähkönen kun se on aina kolmosessa, kun kääntää virrat päällekkin hyppää saman tien tappiin.
Valo on tosiaan öljyn määrän valo ja se syttyy yleensä mersuissa viimeistään puolenvälin kohdalla. Tarkkaile tilannetta jatkossa ja jos öljyä menee tuohon tapaan, kannattanee palata vanhaan laatuun tai vaihtaa esim. venttiilinvarsien kumit.
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Mulla ei kerran toiminu öljynpainemittari mut se rupes kyllä toimimaan ku vaan sammutin auton ja käynnistin uudelleen. Oisko ollu kosketushäikkää.
Noista merkkivaloista sen verran että pissapoika ainaki syttyy ku on vielä puolet jäljellä et ilmeisesti se ilmottaa hyvissä ajoin.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Minulla oli sama vika öljynpainemittarissa, eli hyppäs tappiin kun virrat pani päälle, ja pysyi siellä. Anturi uusiksi ja rupes pelaamaan oikein.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mistäs tuo öljynpaineanturi oikein löytyy? Mullakin viisari nousee tappiin kun kääntää virrat päälle ja pysyy siellä kunnes sammuttaa virrat.

Öljypohjan kuskinpuoleisessa kyljessä on joku anturi mutta sen johdon irroittaminenkaan ei saanut viisaria tippumaan, liekö tuo sitten se määräanturi?

Tuli vaan mieleen, että onko joku tehnyt jonkun jekkumaadoituksen siirtääkseen öljynvaihtoa seuraavalle omistajalle. :evil:
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

yleissääntö öljynpaine-anturoiden sijoituksessa on ,että se sijoitetaan ravintoketjun"alkupäähän,niinkuin öljyn putsarikin,eli se löytyy sieltä missä on puhdistajakin.Vanhemmissa malleissa putsarin jalan yhteydessä.sieltä vika on alettava etsiä,on myös mahdollista että anturin johto on irronnut ja maadoittuu moottorin runkoon jossain irrallaan heiluessaan
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

G280E kirjoitti:on myös mahdollista että anturin johto on irronnut ja maadoittuu moottorin runkoon jossain irrallaan heiluessaan
Se toimii juurikin toisinpäin, eli kun johto on auki tai poikki, niin mittari menee tappiin.
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ok kiitos tiedosta. Täytyy huomenna tsekata öljyn vaihdon yhteydessä.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Jee, hieno homma. Nyt toimii öljynpainemittari taas normaalisti, johtohan siellä oli aikojen saatossa mennyt poikki.
Alkoi vähän pelottaa kun KL:ssä kertoivat öp-anturin maksavan 67e.
Vastaa Viestiin