W201 Öljynpainen valon syttyminen
W201 Öljynpainen valon syttyminen
Tässä ihmetellyt kun öljynpaine valo on nyt syttynyt kaksi kertaa, ja oljyt ovat vaihdettu n. viikko sitten ja öljy tikussa näyttäsi öljyä olevan vähän alle puolen välin. Voisiko syynä olla ohuempi öljy 5w40, ennen olen käyttänyt 10w40 eikä ole koskaan syttynyt aiheettomasti, mitä nyt sillon kun mekaaninen bensa pumppu hajos ja heitti kaikki öljyt pihalle. Ja miten toi öljyn painemittari toimii onko mekaaninen vai sähkönen kun se on aina kolmosessa, kun kääntää virrat päällekkin hyppää saman tien tappiin.
Ööh, eikös W201:ssa ole pelkkä öljyn MÄÄRÄN merkkivalo? Ja paineista kerrotaan vain ja ainoastaan mittarilla, näin muistelisin.
Anturin vikaa/kosketushäiriötä veikkaan ekana.
Anturin vikaa/kosketushäiriötä veikkaan ekana.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: W201 Öljynpainen valon syttyminen
Valo on tosiaan öljyn määrän valo ja se syttyy yleensä mersuissa viimeistään puolenvälin kohdalla. Tarkkaile tilannetta jatkossa ja jos öljyä menee tuohon tapaan, kannattanee palata vanhaan laatuun tai vaihtaa esim. venttiilinvarsien kumit.rammpa kirjoitti:Tässä ihmetellyt kun öljynpaine valo on nyt syttynyt kaksi kertaa, ja oljyt ovat vaihdettu n. viikko sitten ja öljy tikussa näyttäsi öljyä olevan vähän alle puolen välin. Voisiko syynä olla ohuempi öljy 5w40, ennen olen käyttänyt 10w40 eikä ole koskaan syttynyt aiheettomasti, mitä nyt sillon kun mekaaninen bensa pumppu hajos ja heitti kaikki öljyt pihalle. Ja miten toi öljyn painemittari toimii onko mekaaninen vai sähkönen kun se on aina kolmosessa, kun kääntää virrat päällekkin hyppää saman tien tappiin.
Mistäs tuo öljynpaineanturi oikein löytyy? Mullakin viisari nousee tappiin kun kääntää virrat päälle ja pysyy siellä kunnes sammuttaa virrat.
Öljypohjan kuskinpuoleisessa kyljessä on joku anturi mutta sen johdon irroittaminenkaan ei saanut viisaria tippumaan, liekö tuo sitten se määräanturi?
Tuli vaan mieleen, että onko joku tehnyt jonkun jekkumaadoituksen siirtääkseen öljynvaihtoa seuraavalle omistajalle.
Öljypohjan kuskinpuoleisessa kyljessä on joku anturi mutta sen johdon irroittaminenkaan ei saanut viisaria tippumaan, liekö tuo sitten se määräanturi?
Tuli vaan mieleen, että onko joku tehnyt jonkun jekkumaadoituksen siirtääkseen öljynvaihtoa seuraavalle omistajalle.

yleissääntö öljynpaine-anturoiden sijoituksessa on ,että se sijoitetaan ravintoketjun"alkupäähän,niinkuin öljyn putsarikin,eli se löytyy sieltä missä on puhdistajakin.Vanhemmissa malleissa putsarin jalan yhteydessä.sieltä vika on alettava etsiä,on myös mahdollista että anturin johto on irronnut ja maadoittuu moottorin runkoon jossain irrallaan heiluessaan
Se toimii juurikin toisinpäin, eli kun johto on auki tai poikki, niin mittari menee tappiin.G280E kirjoitti:on myös mahdollista että anturin johto on irronnut ja maadoittuu moottorin runkoon jossain irrallaan heiluessaan
S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...